Waarom zonder cap?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

odetteke

Re: Waarom zonder cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 14:21

Leentje_ schreef:
Ineke__ schreef:
Ik vind het ook belangrijk dat vooral op een manege de mensen een cap dragen als ze het paard in de wei zetten. In Engeland is dat al verplicht.

Ohh help dat vind ik echt onzin Bloos
als je dat beetje risico er niet bij wil nemen stop er dan meteen mee Vork
(sorry dat is mijn mening Bloos)

Inderdaad, als ik het gevoel heb dat het paard zo gevaarlijk in dat ik met een cap op het paard uit de wei moet halen, dan stop ik wel hoor! Tuurlijk kan een paard een keer een rare sprong maken, maar van de bromfietsers op straat weet je ook niet zeker wat ze gaan doen en toch ga ik ook niet met een helm op oversteken. De kans dat je hoofd geraakt wordt tijdens het uit de wei halen lijkt me trouwens vele malen kleiner dan dat je benen of buik geraakt worden door een lompe trap.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 14:24

Dat vind ik al helemaal belachelijk, een cap opzetten voor naar de wei. Dat komt zo "penny" over, doet me denken aan "vroegah" Clown dat vriendinnen bij ons in de auto zaten al met hun cap op. Zelfs toen (zo ongeveer bijna 14 jaar al) had ik al een hekel aan een cap, en dat heb ik nu nog Knipoog
Dat de regel er is dat je een cap op moet vind ik best, maar ik zou het al helemaal belachelijk gaan vinden als het verplicht wordt om zo'n ding op te zetten als je hem naar wei gaat brengen. Wat is het volgende, bodyprotectors verplichten? (:\ ) bescherming voor je ellebogen en polsen? Voor je knieen, nee sorry dat gaat mij allemaal te ver...
kan je net zo goed gelijk in een ziekenhuisbed gaan liggen...

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 14:35

casperrr schreef:
Dat vind ik al helemaal belachelijk, een cap opzetten voor naar de wei. Dat komt zo "penny" over, doet me denken aan "vroegah" Clown dat vriendinnen bij ons in de auto zaten al met hun cap op. Zelfs toen (zo ongeveer bijna 14 jaar al) had ik al een hekel aan een cap, en dat heb ik nu nog Knipoog
Dat de regel er is dat je een cap op moet vind ik best, maar ik zou het al helemaal belachelijk gaan vinden als het verplicht wordt om zo'n ding op te zetten als je hem naar wei gaat brengen. Wat is het volgende, bodyprotectors verplichten? (:\ ) bescherming voor je ellebogen en polsen? Voor je knieen, nee sorry dat gaat mij allemaal te ver...
kan je net zo goed gelijk in een ziekenhuisbed gaan liggen...

ja ik zeg dat ook altijd Knipoog
misschien kunnen we in een harnas gaan rijden zoals de ridders vroeger, dan zijn we heel goed beschermd Ja

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 14:35

Ik geloof dat ik dan helemaal een krukje nodig heb om op te stappen, en die heb ik nu al nodig Clown

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 14:36

dan word je met een kraan op je paard gehesen Clown

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 14:38

Ik denk dat dat arme beest dan gelijk in elkaar stort Clown

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 14:40

Ik zet ook altijd mijn cap op als ik het paard naar de wei ga brengen máár dan zit ik er wel op, en loop ik er niet naast Tong uitsteken

Annemarie__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 14:55

Waarom zou je een cap opmoeten als je je pony naar de wei gaat brengen, dan moet je pony wel heel hard kunnen trappen of bokken! Slaat nergens op.. net wat ene casperr zei, kan je net zogoed in een ziekenhuis gaat liggen! Tong uitsteken

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 14:58

Heb noooooiiiiit een cap op....
Ben heel vaak en veel gevallen, meestal met paard en al en heb al van alles gebroken , gekneusd en bezeerd gehad maar nog nooit iets met mijn hoofd.

Enige wat ik heb ghad is een knietje of kopstoot van een paard met scheren of poetsen... en om dan een cap op te zetten.....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:39

Pffffffffff

Eigenlijk gaat het weer over gebrek aan voorstellingsvermogen en bemoeizucht.

Maak je eigen keus en zeur niet.

De TS begint al met roepen dat ze het maar raar vindt. Wel, dat is dan haar probleem. Klaar.

Ik ben vanmorgen bijna 30 loodzware kilometers door de bergen gereden hier. Vooral 'off-road' en fiks tempo op een paard dat letterlijk onbeteugeld kan genieten.

'Stop' en hop eraf voor een sanitaire noodstop. '¡Blijf!' Opgelucht alles weer rangschikken Haha! er eens van rechts op en weer verder tot de volgend bron of plaspauze.....

Geen helm, geen bp, geen klapzak, geen opstapkruk, geen gps, geen gsm, geen ehbo-kit, alleen een gevulde kist met vaardigheid en beiden een goed humeur. Oh ja, ook een hoed tegen de zon waarmee ik onderweg gelijk mooi beleefd kan groeten Pling

Ík kan me voorstellen dat en waarom iemand anders het anders doet. Prima. Laat het daar bij.

Hint. Er staat op het web (zelfs hier op Bokt) een schítterend filmpje van de springrecords door de argentijnse legerofficieren in de jaren '30-'40. Spingen over 2 meter 30+ . Studie in STEIL (bb) is dat en ze verliezen daarbij zelfs hun los op het hoofd staande pet zelden.....
Bepaald relativerend Knipoog

http://www.ultimatehorsesite.com/info/w ... _jump.html

HC
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 10-04-07 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:44

Huertecilla schreef:
Pffffffffff

De TS begint al met roepen dat ze het maar raar vindt. Wel, dat is dan haar probleem. Klaar.

Ik ben vanmorgen bijna 30 loodzware kilometers door de bergen gereden hier. Vooral 'off-road' en fiks tempo op een paard dat letterlijk onbeteugeld kan genieten.

'Stop' en hop eraf voor een sanitaire noodstop. '¡Blijf!' Opgelucht alles weer rangschikken Haha! er eens van rechts op en weer verder tot de volgend bron of plaspauze.....

Geen helm, geen bp, geen klapzak, geen opstapkruk, geen gps, geen gsm, geen ehbo-kit, alleen een gevulde kist met vaardigheid en beiden een goed humeur. Oh ja, ook een hoed tegen de zon waarmee ik onderweg gelijk mooi beleefd kan groeten Pling

Ík kan me voorstellen dat en waarom iemand anders het anders doet. Prima. Laat het daar bij.

Hint. Er staat op het web (zelfs hier op Bokt) een schítterend filmpje van de springrecords door de argentijnse legerofficieren in de jaren '30. Spingen over 2 meter 30+ . Studie in STEIL (bb) is dat en ze verliezen daarbij zelfs hun los op het hoofd staande pet zelden.....

HC

Voor het éérst ben ik het echt helemaal met je eens!!!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:45

haha daar moest ik toch wel even om lachen Clown

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:49

Annemarie__x schreef:
Waarom zou je een cap opmoeten als je je pony naar de wei gaat brengen, dan moet je pony wel heel hard kunnen trappen of bokken! Slaat nergens op.. net wat ene casperr zei, kan je net zogoed in een ziekenhuis gaat liggen! Tong uitsteken

We zetten voortaan ook onze cap op als we de stal uit gaan mesten, je weet maar nooit Haha!

Ik denk dat ik ook maar een pakwerkers pak aantrek als ik mijn honden uitlaat, één van mijn honden wil nog wel eens speels happen tijdens het spelen.

Veiligheid oké maar helemaal veilig ben je nooit!!!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:53

wendyashley schreef:

???

Wat voegt dit toe?

Het is een als compliment verpakte kat welke niet on topic is.

Je bent het er mee eens. Fijn voor je. Verder niet interessant. Dat is nu juist de crux.

HC

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:53

wendyashley schreef:
Huertecilla schreef:
Pffffffffff

Hint. Er staat op het web (zelfs hier op Bokt) een schítterend filmpje van de springrecords door de argentijnse legerofficieren in de jaren '30. Spingen over 2 meter 30+ . Studie in STEIL (bb) is dat en ze verliezen daarbij zelfs hun los op het hoofd staande pet zelden.....

HC

Hier nog 1. Afgod

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:02

Beschermende kleding heb je pas nodig als er wat na niet opgevangen escalatie toch fout gaat en is dan soms nuttig.
Het is ook valse veiligheid en ikzelf zie meer heil in het voorkómen.
Vaardigheid van jezelf en het opvoeden van het paard zijn in mijn ogen belangrijker dan zeg veiligheidsschoenen, handschoenen, helm, veiligheidsbril, veiligheidsschort of de illusie van een 'vast'staand paard....

Afbeelding

HC

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:15

Farouche schreef:
Born2BCrazy schreef:
nee, dat doe ik niet (fietsen met helm)
en daar gaat deze discussie niet over..

Maarre mijn reden is iig niet dat ik 'meer plezier' heb als ik fiets zonder helm..(beetje melig Clown )
Ik heb het geld er niet voor over..en bovendien leidt een fiets geen eigen leven zoals een paard! Het risico op een paard is imo groter dan met fietsen..(fietsen heb je meer in de hand..al heb je je mede-weggebruikers niet in de hand)
Maar ja dan kan je wel dag en nacht met een helm op lopen..en wil dus niet dat een helm mijn leven bepaald..

nou mijnes anders wel hoor, als ik op stap en alleen nog even wil zitten laat hij zich gewoon omvallen!! Rotbeest, dus ik trapper dan wat en dan gaan we vooruit, maar ik moet altijd zo veel trappen voor hij eenmaal vooruit gaat, iedere stap weer, en als ik naar achter hang en trapper tegelijk gaat hij nog steigeren ook!! Hij is echt een wilde, maar ik rijd zonder fietshelm, want een fietshelm is voor fietsen en mijn fiets is een wild monster! Nagelbijten / Gniffelen

oke.. beetje melig Nagelbijten / Gniffelen

hahaha Haha!

Wat betreft het niet lekker zitten..moet je gewoon aanwennen Knipoog

Enne dat in de wei zetten...dat gaat me dan wel iets te ver..
draai m wel om voordat ik m loslaat..maar hoop maar dat mn paard me niet gericht tegen mn hoofd schopt! Nagelbijten / Gniffelen
Er is ergens een grens natuurlijk!

Huertecilla schreef:
Het is ook valse veiligheid en ikzelf zie meer heil in het voorkómen.
Vaardigheid van jezelf en het opvoeden van het paard zijn in mijn ogen belangrijker dan zeg veiligheidsschoenen, handschoenen, helm, veiligheidsbril, veiligheidsschort of de illusie van een 'vast'staand paard....

HC

Dit ben ik wel je met eens.. Ja
je andere reactie vind ik iets te ver door gediscusieerd..(zal wel geen goed nederlands woord zijn Bloos )

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:33

'en bovendien leidt een fiets geen eigen leven zoals een paard! Het risico op een paard is imo groter dan met fietsen'

In mijn ervaring is dit anders. Mijn paarden kunnen zelf lopen en willen zelf ook zo veilig mogelijk door het terrein.
Als ik een pad afdender en er ligt een groot rotsblok of er is een geniepige geul, dan zijn mijn paarden véél beter in staat daar veilig mee om te gaan dan ik, laat staan een fiets Knipoog
Zo rij ik ook met vertrouwen in mijn veiligheid veel nachtelijke terreinritten.

Ter referentie. Ik heb 23 jaar wedstrijdervaring met motorfietsen, heb hier in de bergen enduros/raids gereden voor het kampioenschap en daarvoor (en voor paardrijden) ook veel met de ATB getraind.
Inmiddels vele duizenden kilometers (terrein)ervaring met mijn paarden.

HC

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:59

Huertecilla schreef:
wendyashley schreef:

???

Wat voegt dit toe?

Het is een als compliment verpakte kat welke niet on topic is.

Je bent het er mee eens. Fijn voor je. Verder niet interessant. Dat is nu juist de crux.

HC

Het schijnt ook niet meer te mogen te laten weten dat ik het gewoon eens ben met jouw uitspraken over het gebruik van een cap.

Wat jij verder allemaal mee maakt in de bergen vind ik ook niet intressant, hoor je mij dáár over? Fijn voor je dat je door de bergen sukkelt.

Sorry hoor maar krijg een beetje het idee dat jij
helemaal niets of niemand intressant vind behalve je eigen leventje.

Vind het niet echt normaal dat je iemand afkraakt die eigenlijk een compliment geeft over hoe je denkt.

kaprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:02

laurens van lieren zei eens ik ben van mening dat het vallen met een cap meer schade aan richt (nek) dna zonder cap, en daar ben ik het wel mee eens. ik heb een nieuw paard en die rijd ik met cap maar paarden die ik goed en lang ken rijd ik ook vaak zonder cap .

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:03

en weer ben ik het met je eens

en weer ontopic Haha!

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 20:12

Ok met cap op je paard uit de wei halen.. mij zie je het niet doen.. Knipoog

wendyashley schreef:
Het schijnt ook niet meer te mogen te laten weten dat ik het gewoon eens ben met jouw uitspraken over het gebruik van een cap.

Het moet wel idd een toegevoegde waarde hebben aan het topic Knipoog

wendyashley schreef:
Wat jij verder allemaal mee maakt in de bergen vind ik ook niet intressant, hoor je mij dáár over? Fijn voor je dat je door de bergen sukkelt.

Sorry hoor maar krijg een beetje het idee dat jij
helemaal niets of niemand intressant vind behalve je eigen leventje.

Vind het niet echt normaal dat je iemand afkraakt die eigenlijk een compliment geeft over hoe je denkt.

Sorry maar dit vind ik ook een beetje een rare reactie. Wat jij hier omschrijft is eerder jezelf, Huertecilla geeft haar mening hoe zij het ziet..
In dit topic wordt om een mening gevraagd, net zo goed als jij je mening geeft, zo geeft Huertecilla ook haar mening!!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 20:58

Dat komt nog wel als je HC vaker tegenkomt. HC is trouwens een hij, geen zij

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 21:54

hmm ok Verward Ik wist niet of t hij/zij was dus maar voor zij gekozen!! Clown

flubjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 21:58

Is het trouwens verboden om buiten zonder cap te rijden?
Want een paar meisjes die ik van stal ken die zeggen
dat je daar een boete voor kan krijgen Lips are sealed
Een meisje van stal is een keer aangehouden een heeft een waarschuwing gekregen