Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Yvonnelind schreef:Ik vind dat mensen elkaar een beetje moeten helpen; wat is het nu voor kleine moeite om eens iemand voor te lezen?? Ik vind wèl dat ruiters de proef moeten kennen, want als de voorlezer fout gaat, dan is het altijd nog de verantwoordelijkheid van de ruiter. Je moet gewoon je proef kennen!
Ik heb meestal een vaste voorlezer mee, maar lees op wedstrijden zelf ook vaak anderen even voor. Ik kijk wel even op het losrij terein of ze kunnen rijden en ik vraag of ze de proef kennen, want anders doe ik het niet. Ik wil niet met een kluns geaccosieerd worden die fouten in de proef rijdt of op een oneerlijke manier met haar paard om gaat.
(en ach we hebben toch 3mnd nu dezelfde, dus dan ken je m vanzelf)
RUBYWHITE schreef:Als een ruiter geen voorlezer heeft kunnen regelen is dat toch zijn eigen probleem?

. Urielle schreef:RUBYWHITE schreef:Als een ruiter geen voorlezer heeft kunnen regelen is dat toch zijn eigen probleem?
dan kun je elkaar nog wel een beetje uit de brand helpen.
Zou me wat moois worden, nee mevrouw ik bel geen ambulance voor u. U bent toch zelf zo stom om voor die auto te stappen?
Maar bij een ongeluk liggen mijn prioriteiten anders dan bij iemand die geen voorlezer heeft kunnen regelen

Duke schreef:Ik heb er weinig mee van doen, want ik rijd geen dressuur, maar ik heb wel een mening hierover. Zoals altijd...
Er zijn zat meiden die gewoon niemand kunnen vinden die met ze mee wil om voor te lezen. Ik ken iemand die zelfs overal te voet naar toe moest. Die meid was 14 jaar, bepakte haar paard, haar rugzak en ging naar alle wedstrijden in een straal van 7 kilometer te voet, omdat ze niemand kon vinden die haar met de trailer wilde rijden. En ik zeg in één woord: RESPECT! Meiden die durven alleen naar een wedstrijd te gaan, niet wetende of ze hulp kunnen krijgen bij voorlezen of bijvoorbeeld als ze problemen met hun paard krijgen, vind ik echt respect verdienen. Dan wil je dus echt graag paardrijden en wedstrijden rijden en heb je er wat voor over.
Het is niet altijd een kwestie van niemand willen regelen, maar of het je ook lukt en dan toch op wedstrijd gaan. Is het niet voor velen juist een luxe dat er altijd iemand klaar staat om te rijden met de trailer en voor te lezen, een halve of soms hele dag voor jou op te offeren? Heb eens een beetje respect voor diegene die het wat minder heeft en die alles zelf moet regelen. En heb eens wat voor een ander over. Als iemand dus geen voorlezer heeft kunnen regelen, maar wel wedstrijden komt rijden, dan heeft die persoon er juist veel voor over in mijn ogen. Elkander een beetje helpen is ook een kunst, blijkbaar.

RUBYWHITE schreef:@ Duke
Op die leeftijd fietste ik ook elke dag 18km naar mijn verzorgpaard en regelde ik zelf hoe ik op mijn wedstrijden kwam. Als ik geluk had kon mijn verzorgpaard met een mee op de trailer of vrachtwagen, bij pecht (in de meeste gevallen) kon ik ook rijdent erheen. Ik leerde mijn proefjes altijd uit mijn hoofd omdat mijn instructrice destijds daar altijd op hamerde. Jij hoort de proef te kennen, een voorlezer is slechts een geheugensteuntje...ik had geen voorlezer nodig. Dus ik verdiende dan ook je respect
Ik wil best iemand helpen met voorlezen, maar na de laatste keer is dat zo mal verlopen dat ik zoiets heb "sorry maar ik doe het niet meer" (mijn verhaal staat wel eerder vermeld op pag 2 geloof ik)
(dat meen ik echt!)
(bij lange discussies lees ik altijd de eerste en laatste pagina en haak daarop in), dus van wanpraktijken weet ik niets. Zoals ik al zei: zelf rijd ik geen dressuur, maar ik wilde het voorbeeld wat ik gaf toch even hier plaatsen. Soms kan het gewoon niet anders en ben je afhankelijk van andermans hulpvaardigheid en bereidheid. PERENBOOMPIE schreef:een voorlezer regelen op het wedstrijdterrein is voor mijn meestal geen probleem,door de jaren heen leer je zoveel mensen kennen dat er altijd wel iemand is die voor wil lezen,mits ze weten wanneer jij daar loopt ze ook op je kunnen rekenen dus is het een wisselwerking,ook al ben je in de ring elkaars concurenten daarbuiten hoor je elkaar te helpen.
Duke schreef:Ja, jij verdiende ook respect(dat meen ik echt!)
Ik heb dus niet alle pagina's gelezen(bij lange discussies lees ik altijd de eerste en laatste pagina en haak daarop in), dus van wanpraktijken weet ik niets. Zoals ik al zei: zelf rijd ik geen dressuur, maar ik wilde het voorbeeld wat ik gaf toch even hier plaatsen. Soms kan het gewoon niet anders en ben je afhankelijk van andermans hulpvaardigheid en bereidheid.

RUBYWHITE schreef:Zelf ben ik vaste voorlezer van 2 wedstrijd ruiters (Z2 en M2) dus ik loop geregeld met een boekje rond. Er gaat geen wedstrijd voorbij dat ik niet gevraagd wordt om een onbekende voor te lezenIk heb een keer één voorgelezen die ik via via kende, omdat haar voorlezer niet kwam opdagen. Ze kende de proef (Z1) totaal niet uit haar hoofd en ik herhaalde alles 2, soms zelfs 3x. Terwijl ik bij diegene waar ik normaal voorlees alles 1x zeg, aangezien zij de proef uit hun hoofd kennen. Was er achteraf wel irritatie. De jury riep haar na de proef bij zicht dat ze 2 oefeningen niet gereden had en dat werd mij verwijt dat ik het niet voorgelezen had als concurrentie beding
Yeah right! Sindsdien wijs ik iedereen af die me ervoor vraagt.
Over 52 dagen is mijn merrie uitgerekend van haar 1e veulen 
Duke schreef:Ik heb er weinig mee van doen, want ik rijd geen dressuur, maar ik heb wel een mening hierover. Zoals altijd...
Er zijn zat meiden die gewoon niemand kunnen vinden die met ze mee wil om voor te lezen. Ik ken iemand die zelfs overal te voet naar toe moest. Die meid was 14 jaar, bepakte haar paard, haar rugzak en ging naar alle wedstrijden in een straal van 7 kilometer te voet, omdat ze niemand kon vinden die haar met de trailer wilde rijden. En ik zeg in één woord: RESPECT! Meiden die durven alleen naar een wedstrijd te gaan, niet wetende of ze hulp kunnen krijgen bij voorlezen of bijvoorbeeld als ze problemen met hun paard krijgen, vind ik echt respect verdienen. Dan wil je dus echt graag paardrijden en wedstrijden rijden en heb je er wat voor over.
Het is niet altijd een kwestie van niemand willen regelen, maar of het je ook lukt en dan toch op wedstrijd gaan. Is het niet voor velen juist een luxe dat er altijd iemand klaar staat om te rijden met de trailer en voor te lezen, een halve of soms hele dag voor jou op te offeren? Heb eens een beetje respect voor diegene die het wat minder heeft en die alles zelf moet regelen. En heb eens wat voor een ander over. Als iemand dus geen voorlezer heeft kunnen regelen, maar wel wedstrijden komt rijden, dan heeft die persoon er juist veel voor over in mijn ogen. Elkander een beetje helpen is ook een kunst, blijkbaar.