Op welke manege een strandrit maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mammaslamma

Re: Op welke manege een strandrit maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 19:58

Solvy schreef:
Manege loon op zand is heel erg leuk Haha! Er is daar ook een ontzettend leuke fjord genaamd Dombo Haha! Haha!

Dat wordt dan een ZAND rit ipv een STRAND rit, net ff anders........

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 20:28

er ligt een vennetje in de drunense duinen, krijg je een klein beetje het strandgevoel haha

Brelem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:04

Ik heb zowel bij manege Smit en manege Bakker uit Noordwijkerhout diverse strandritten gemaakt. Allebei erg leuk. Mijn ervaring is dat bij Bakker zijn de ritten iets ruiger zijn, daarintegen is Smit wat meer geschikt voor beginners omdat ze vaak in 2 groepen opsplitsen. Hier wordt dan naar het rijniveau gekeken. Wat mij betreft zijn beiden een aanrader.

eLLe_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:35

Weet iemand misschien of je bij manege Lisiduna in de zomer ook strandritten kunt maken of mag je daar overdag niet met paarden op het strand?

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 22:07

Ik heb 6 jaar geleden bij manege Grol in Renesse een strandrit gemaakt. We gingen toen met ong 10 ruiters heel vroeg 's morgens. Eerst een stuk over ruiterpaden door bos en duinen en vervolgens rengalop over het strand. De paarden wisten dat en waren eigenlijk niet meer te houden. Maar persoonlijk vond ik dat onwijs leuk toen, verstand op nul en genieten. Paarden zagen er volgens mij toen goed uit en begeleiding was ook goed.

Dit jaar heb ik een bosrit van 2 uur gemaakt bij manege Poelenburgh (6 ruiters mee) en dat was ook erg leuk! Ik vond het bepaald niet suf, wel veel stap, maar zo kon je goed van de omgeving genieten. Af en toe een pittige galop, ook over kleine paadjes die aardig steil omhoog gingen. Het is een heel mooi gebied, allemaal ruiterpaden door bos en duinen. Ook ging er goede begeleiding mee. De paarden waren braaf, maar zeker niet saai!

De twee maneges (Smit en Bakker) in Noordwijkerhout wil ik nog uitproberen en wat is precies de Stal in Noordwijk voor een manege? Kan je daar ook strandritten maken?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 22:37

eLLe_horse schreef:
Weet iemand misschien of je bij manege Lisiduna in de zomer ook strandritten kunt maken of mag je daar overdag niet met paarden op het strand?

In het hoogseizoen moet je voor 10.00 's morgens het strand af zijn en mag je na 18.00 's avonds er weer op als ik me niet vergis.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 06:44

maikeltje schreef:
eLLe_horse schreef:

In het hoogseizoen moet je voor 10.00 's morgens het strand af zijn en mag je na 18.00 's avonds er weer op als ik me niet vergis.

Waarschijnlijk maken ze overdag geen strandritten, maar je mag gewoon het strand op bij Lisiduna, als je vanuit de duinen maar rechtsaf slaat, naar links is verboden, dus kun je bijna tot aan Renesse rijden, veel mensen weten dit niet, houden zo............

eLLe_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:55

Heeft iemand ervaring met manege de Strandhoeve in Burgh-Haamstede?

Worden er 's ochtends of 's avonds wel strandritten georganiseerd? Ik heb helaas (nog Tong uitsteken ) geen eigen paard...

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:35

Strandhoeve zit niet hier hoor(burgh-Haamstede).......

x_Staceyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 17:02

ik heb het afgelopen jaar bij manege grol gedaan. Echt geweldig leuk! ga het deze zomer weer doen. kijk anders even op http://www.manegegrol.nl voor de prijzen en info.

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:28

Poelenburgh is een mooie manege!
Ik heb er nog nooit gereden maar ik ben er wel vaak geweest, ziet er heel goed uit daar!
Veel plezier!;)

eLLe_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:53

mammaslamma schreef:
Strandhoeve zit niet hier hoor(burgh-Haamstede).......

Oh nee, hij ligt in Kamperland Bloos Verkeerd gelezen...

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 13:41

heeyy
poelenburgh is heeeeell leuk
daar ga ik nu voor het 3e jaar heen !!
heeel gezellig en erg leuke paarden
groetjes

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:23

natas_joy schreef:
heeyy
poelenburgh is heeeeell leuk
daar ga ik nu voor het 3e jaar heen !!
heeel gezellig en erg leuke paarden
groetjes

Ga je op kamp?

TOET122

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 15:33

Ik heb een buiterit gereden in Katwijk aan zee.
Was voor 2 uur 25 euro volgens mij

Joonas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 14:10

Ik heb buitenritten gemaakt bij manege Smit in Noordwijkerhout, De Groot in Egmond en Poelenburgh in Schoorl. Bij Smit zijn de ritten leuk. Geen rengalop op het strand , behalve als de groep aan de kletter gaat dat gebeurde de laatste keer toen ik er reed.
Paarden worden goed verzorgd alleen jammer dat ze stands hebben en een aantal paarden erg zuur zijn met poetsen en zadelen. De laatste tijd hoor ik regelmatig van valpartijen tijdens buitenritten. Ik heb in de ritten die ik daar heb gedaan dat niet meegemaakt moet ik zeggen. Vond de paarden altijd wel braaf. Ga er eigenlijk niet meer heen vanwege de stands. Ik heb toch het idee dat paarden in stands minder happy zijn.

De Groot vieze stands, paarden zagen er niet slecht maar ook niet fantastisch uit. Heb echt even getwijfeld of ik zou rijden. Uiteindelijk wel gedaan. Saaie rit, niet op het strand geweest. Was echt 1 rondje wat je door de duinen reed, geen zijpaden. Wel een hele leuke begeleidster die ook wel inspeelde dat we iets pittiger wilde en wat langer en iets sneller ging galopperen. Zou er gezien de stands en verzorging paarden niet weer heen gaan.

Poelenburgh was wel de beste van deze drie. Goed harnachement, alles eigen box. Maar de rit was saai op de rengalop na. In duin hebben we vooral naar het strand toe echt heel weinig gedraaft en nog minder gegaloppeerd. Langer op het strand zou leuker zijn. Ik snap dat als iemand voor het eerst komt je niet meteen de drukste paarden geeft, maar een meisje van onze groep had een paard wat ze echt vooruit moest schoppen en slaan en dat is niet fijn. We hadden bij onze groep ook twee ruiters die beduidend minder konden rijden dan de rest. De paarden vond ik bijna allemaal wat schraal. Ik zou er niet weer gaan rijden.

Ik moet zeggen dat ik best wel kieskeurig ben vooral over hoe de paarden erbij staan en tonen. Ik hoef echt geen race-rit maar lekker een stuk draven en af en toe een pittig galopje, hoeft geen rengalop te zijn, is wel leuker. Weet iemand en stal of manege waar de paarden niet in stands staan en de ritten meer inhoud hebben dan in Egmond en Schoorl. Het liefst op maximaal 1 uur rijden van Haarlem? Kijken of ik toch een manege kan vinden waar ik echt lekker buiten kan rijden.

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 17:44

Hoi Joonas,
Ik en mijn zus werken op poelenburgh, en de ritten van tegenwoordig zijn zo ie zo veranderd.. We krijgen nu alleen maar positieve reacties erop..

Gr WiDri

Joonas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 17:54

De buitenrit op Poelenburgh was afgelopen donderdag en dus recent. Ik en de andere meiden vonden het ook best gezellig, maar het was toch net niet. Een van onze groep reed op Kim en die moest ze echt vooruit slaan en dat is niet echt leuk rijden. Rustige paarden op buitenrit oke maar dit was te.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 17:59

Ik moet eerlijk zeggen, dat je inderdaad ook iets te rustige paarden er tussen hebt op poelenburgh. Maar ik ben ook 2x op Kim naar het strand geweest en die is toch nog best eenvoudig in een aardige rengalop over het strand te krijgen Vork maar goed kan aan de bui van het paard liggen natuurlijk. En je hebt inderdaad paarden die geen zin hebben om hard over het strand te crossen, en dan zit je gewoon in arbeidsgalop.
Verder heb ik eigenlijk alleen maar positieve reacties voor poelenburgh Haha!

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 18:02

L_iek schreef:
Manege grol in Renesse.

Ja die is goed Knipoog

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 22:12

@ Joonas: Maar dan hebben we het over Kim he.. Haha.. Mischien kan je het nog een keer doen, en gewoon vragen naar een sneller paard..

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 13:52

Joonas schreef:
De buitenrit op Poelenburgh was afgelopen donderdag en dus recent. Ik en de andere meiden vonden het ook best gezellig, maar het was toch net niet. Een van onze groep reed op Kim en die moest ze echt vooruit slaan en dat is niet echt leuk rijden. Rustige paarden op buitenrit oke maar dit was te.

hier wil ik nog even wat aan toevoegen: ik werk daar zelf al heel wat jaren, zelf zit ik heel erg vaak op kim, en sorry dat ik het zeg, maar dit probleem ligt zeker niet aan het paard maar echt aan de ruiter!er is niks mis met haar, en bij vele mensen gaat ze echt wel hard en loopt ze door!

liszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 16:50

ik hoorde Dat poeleburg Egt super was !! Haha!
een vriendin was er met haar eigen pony
ze vondt het egt super ,, ik ga ook
een keer naar poeleburg !

Hopelijk heb je er iets aan

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 17:24

Ik heb gister nog een lekkere strandrit gemaakt bij manege Grol. Ze leggen alles goed uit. Ze zeggen ook wanneer je in draf enz. gaat en ze kijken ook uit voor mensen op het strand(doen alle manege's ) Tong uitsteken

fooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:32

hoeveel rijervaring moet je hebben om zoiets te gaan doen? Ik rij nog maar net maar een buitenrit lijkt mij het einde.