Omdat ik niets anders kan vinden bij ons in de buurt.
en m'n Joppuhrs, zijn ook leer, ik ivnd het fijner zitten,
van kunstof krijg ik blaren, en dat is ook niet echt fijn
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
katiavl schreef:Ik denk dat er veel denken dat het leer van apparte koeien komt ofzo :s
MysticTinker schreef:Als je helemaal niets van dode dieren wil gebruiken dan wordt het gewoon zó moeilijk..
Dan kun je niets eten met gelatine, geen schuimpjes, geen drop..
Geen lijm gebruiken..
Ik heb er bewust voor gekozen om alleen de allerbelangrijkste spullen wel van leer te kopen, als het echt niet anders kan. Maar je zal me nooit met een leren jas zien rondlopen.
Ik ben zeker vegetariër omdat ik het zielig vind voor de dieren, oftewel, ik ben het er niet mee eens dat dieren worden gebruikt als voer voor de mens, ik ben vooral heel erg tegen de bioindustrie, maar ook ben ik vegetariër geworden om tegen andere mensen te kunnen zeggen: "ik kom op voor de rechten van de dieren, ik eet geen vlees".

runningkawa schreef:Daar kan het leer in dat minder mooi is
Dus met krasjes en deukjes
Dus van die koetjes die ook gewoon geslacht zijn voor het vlees
xSCWx schreef:katiavl schreef:Ik denk dat er veel denken dat het leer van apparte koeien komt ofzo :s
Komt het ook. Vleesdieren hebben meestal littekens op hun vel, waardoor het niet gebruikt kan worden, en van het eten waar ze dik van worden is ook niet goed voor de huid. (Gaat er niet van glanzen etc.) Leerdieren krijgen speciaal eten zodat hun vacht gaat glimmen etc., met deze dieren wordt rustig omgegaan zodat ze geen littekens krijgen. Maar dit voer worden ze weer niet dik
zou wel mooi zijn, maar is natuurlijk geen droog brood aan te verdienen
_Nicky schreef:MysticTinker schreef:Als je helemaal niets van dode dieren wil gebruiken dan wordt het gewoon zó moeilijk..
Dan kun je niets eten met gelatine, geen schuimpjes, geen drop..
Geen lijm gebruiken..
Ik heb er bewust voor gekozen om alleen de allerbelangrijkste spullen wel van leer te kopen, als het echt niet anders kan. Maar je zal me nooit met een leren jas zien rondlopen.
Ik ben zeker vegetariër omdat ik het zielig vind voor de dieren, oftewel, ik ben het er niet mee eens dat dieren worden gebruikt als voer voor de mens, ik ben vooral heel erg tegen de bioindustrie, maar ook ben ik vegetariër geworden om tegen andere mensen te kunnen zeggen: "ik kom op voor de rechten van de dieren, ik eet geen vlees".
Én geen kopje Senseo koffie drinken.![]()
Ik ben vegetariër, en heb een leren zadel, hoofdstel en laarzen. Paardlief kan niet tegen een kunststof hoofdstel en een Wintec ligt gewoon niet goed. Sja en leren laarzen... Ze zitten gewoon het beste, ik heb rubberen laarzen gehad en chaps + stalschoenen en die dingen waren 10x niets.
Verder deel ik mening met Lise81.
katiavl schreef:Florette dat is echt niet waar......
Maar ja leuk in fabeltjes geloven voor schuldgevoelens te verbergen
Karin schreef:_Armstrong_ schreef:Vegetariërs eten meestal geen vlees omdat ze het zielig vinden, dus vroeg ik me af waarom, als ze dat zouden doen, dan wel leren laarzen hebben.
Iets genuanceerder: een vegetariër die verder kijkt dan zijn neus lang is, eet geen vlees omdat hij/zij tegen de bio-industrie is, of in het algemeen tegen de manier waarop dieren voor vleesconsumptie worden gehouden. Dat is iets anders dan 'het zielig vinden'.
Wij proberen met respect voor de kwaliteit van leven in het algemeen zo duurzaam mogelijk om te gaan.

) Cerize schreef:Bovenstaande is echt onzin, wel fijn als je dit gelooft en je bent vegetarier, goed voor je nachtrust![]()
Beetje zonde van al die honderduizenden velletjes van de vleeskoeien, vind je niet.... je denk toch niet dat de mensen die geld aan het slachten van dieren verdienen, deze zomaar weggooien. Probeer ff te googelen bij het leerlooiproces. Natuurlijk bestaat er verschil in kwaliteit, maar er bestaan geen leerdieren die speciaal eten krijgen enzo, waardoor hun vacht gaat glimmenzou wel mooi zijn, maar is natuurlijk geen droog brood aan te verdienen
... en geloof me we hebben al talloze discussies gehad over het feit dat ik vegatarier wil zijn.
Op de ingredienten staat dan wel een moeilijk woord maar er zijn maar weinig mensen denk ik die weten dat dat van een dier komt. bijv: in de m&m's daarin zit lactose en dat is beenmerg (of iets dergelijks) van dieren. Maar soms zitten er wel dierlijke producten in een bepaald product maar is dit zo'n moeilijk woord dat niemand weet dat dit van een dier is. Maar tegen die tijd wil ik dat gewoon helemaal gaan uitzoeken (welke woorden wél en welke woorden níet dierlijk zijn).arans schreef:ik eet trouwens geen stremsel...