rijden jullie met bodyprotector?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

uverla05

Re: rijden jullie met bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 10:57

alleen met springen Knipoog

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 12:47

Lowara schreef:
ik rij er niet mee en zolang de huidige zijn zoals ze nu zijn rij ik er nooit mee.
leerling heeft er wel 1 gekocht pas,maar geen idee of ze er mee rijdt, bij mij in de les in ieder geval niet omdat ik er teveel zware ongelukken mee heb zien gebeuren ( 4 maanden in een ziekenhuis gewerkt op de kinderafdeling, elke week werd er wel weer 1 binnengebracht dankzij de bodyprotector)
Ze zullen vast en zeker ook veel goeds doen, maar de nadelen zijn op dit moment hoger dan de voordelen voor de dingen die ik met mijn paarde doe.

Bij de aanschaf van de BP voor mijn bijrijdster ben ik mee geweest, we kregen hele goede adviezen waar we op moesten letten en hebben verschillende gepast. In de bijsluiter van de BP stond ook duidelijk (in het engels) vermeld welke onderdelen goed moeten aansluiten, welke maten je moet aanhouden en ook stond er heel duidelijk bij vermeld dat een slecht passende PB meer schade dan bescherming kan aanrichten.

Wat ik dan niet begrijp, als er zoveel schade aangerich wordt zoals jij het verteld, hebben die mensen dan maar klakkeloos een BP gekocht? Een beetje BP kost al rond de 150euro, dat is toch wel een aardige investering, dan laat je je dat toch aanmeten?

Marielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:50

Toen ik mijn pony nog had en ik met hem mee deed aan springwedstrijden had ik altijd een BP aan met het springen. Lachen Het is toch voor je eigen veiligheid, dus wel zo verstandig. Knipoog

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:52

Sinds ik er een heb rij ik er ook altijd mee. Lachen

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:01

Nee ik heb er geen en zal er ook nooit een aanschaffen Lachen

xPassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:01

Ik rij zonder.vind het irritant zitten onder het rijden en kan me dr ook niet lekker mee bewegen.

tazz2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:39

Ik rij zonder, vind het niet lekker rijden!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 03:28

Ja, ik heb de hele winter met bodyprotector gereden. Nu het weer warmer begint te worden draag ik hem niet altijd meer, maar wel met springen (want dat kan ik nog niet zo goed Clown).

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 06:55

Suzeltje schreef:
ik rij ook zonder
ik heb er ook nog nooit mee gereden, maar het lijkt me erg vervelend zitten
altijd als ik iemand ermee zie rijden, denk ik: krijgt die nog wel lucht? ze zien er zo strak uit! ik weet wel dat je dat helemaal op je lichaam kan aanpassen etc. maar toch heb ik die gedachte daarbij Tong uitsteken

als je weet dat de crossers op hoog niveau zo'n 10 minuten in het terrein op hoge snelheid rondgaan, kun je we; nedenken dat ademen toch echt geen probleem is *LOL*

Ik draag mijn bp altijd met crossen, en dat zit prima. In het begin even strak, zodra die warm wordt merk je er niets meer van.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 13:38

Ik heb hem ook aan met springen en crossen. Zoals Lielle al zegt, na een tijdje merk je er niks meer van!

LISAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 14:43

Bij ons is een BP verplicht bij springen dus dan draag ik er altijd 1..

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 14:48

Alleen bij springen en crossen Lachen
Als je hem dan ook niet om hebt bij ons op demanege mag je niet met de spring/cross les mee rijden

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 18:00

Ik draag hem ook zo vaak mogelijk. Ja
Ik voel me er een stuk veiliger in.

Precipitator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:10

Arletjuhh schreef:
zoals in de titel al staat, rijden jullie met bodyprotevtor of zonder? ik rijd altijd zonder ( heb er niet eens een) en andere weer met
rijden jullie met bodyprotector?
-xxx-

Alleen met springen en cross maar niet met dressuur want ik vind het irritant zitten maar met die hindernissen doe ik het toch maar Knipoog

Lisa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 13:56

Ik rijd altijd zonder, maar ik rijd nu ook alleen in de manegelessen en daar heb je ze niet echt bij nodig vind ik.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 14:05

RUBYWHITE schreef:
Bij de aanschaf van de BP voor mijn bijrijdster ben ik mee geweest, we kregen hele goede adviezen waar we op moesten letten en hebben verschillende gepast. In de bijsluiter van de BP stond ook duidelijk (in het engels) vermeld welke onderdelen goed moeten aansluiten, welke maten je moet aanhouden en ook stond er heel duidelijk bij vermeld dat een slecht passende PB meer schade dan bescherming kan aanrichten.

Wat ik dan niet begrijp, als er zoveel schade aangerich wordt zoals jij het verteld, hebben die mensen dan maar klakkeloos een BP gekocht? Een beetje BP kost al rond de 150euro, dat is toch wel een aardige investering, dan laat je je dat toch aanmeten?

geen idee, maar er kwamen zelfs een meisje binnen die haar rug had gebroken omdat ze na de val niet snel genoeg weg kon komen omdat haar bodyprotector in de weg zat. gevolg: pony frontaal er bovenop.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 14:16

Dan krijg je een beetje dezelfde verhalen als, ja die keer dat ik geen gordel droeg in de auto heeft mijn leven gered Knipoog Er zijn meer mensen die er wel baat bij hebben gehad, dan mensen die er minder goed bij weg gekomen zijn Knipoog

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 14:18

kan. maar de negatieve punten en dingen die ik heb gezien wegen bij mij zwaarder met de huidige bodyprotectors Knipoog

karlijn_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 19:11

bij ons op de ponyclub is een bodyprotector bij het springen verplicht, dus daarom heb ik er een.. Knipoog
bij dressuur draag ik hem niet.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 19:12

myGentleman schreef:
bij ons op de ponyclub is een bodyprotector bij het springen verplicht.

goeie zaak !!!

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 19:15

Bij ons is het niet verplicht en op mijn eigen pony draag ik ook niet een, heb er zelfs niet een.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 19:21

ik heb er nu geen een, maar waarschijnlijk ga ik er wel een kopen,
wij hebben een best drukke pony, waar ik best vaak afval, en laatst kreeg me zus al een trap van hem toen ze eraf viel,
dus me moeder vind het verstandiger als we een bodyprotector gaan dragen..
maar als het goed moet aansluiten, dragen jullie hem dan in de winter onder je jas? want anders past die in de zomer toch niet(dan heb je geen jas aan) ? Bloos

_Maggy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 19:27

Normaal rijd ik zonder bp. Maar omdat ik nu een jonge nog niet ervaren pony rij, moet ik er 1 om hebben,vind hem erg irritant want hij is mij te groot.. Ik kan niet normaal recht op zitten is het gevolg er van Bloos mja het is wel veiliger dus blijf het nog wel een tijdje doen..

juultju

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 19:33

heej.
ik rij zonder bodyprotector!
maara mijn zusje wel.
doei doei Pling

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 19:48

_Maggy_ schreef:
Normaal rijd ik zonder bp. Maar omdat ik nu een jonge nog niet ervaren pony rij, moet ik er 1 om hebben,vind hem erg irritant want hij is mij te groot.. Ik kan niet normaal recht op zitten is het gevolg er van Bloos mja het is wel veiliger dus blijf het nog wel een tijdje doen..

Wat ik heb gelezen op bokt, is dat het juist ónveiliger is als de bp te groot is!
Als ik jou was had ik; óf een andere BP gekocht,
óf hem helemaal niet meer om doen! Bloos