Max_lover schreef:ja we moeten nog iemand erbij halen, die kan zien hoe hij zich gedraagt. en die vorige eigenaar vragen maar nog steeds niet gedaan
Waarom ben je ondertussen dan wél zelf aan het klungelen? Op deze manier kun je wel blijven zeggen 'ja we halen er wel iemand bij' maar zo verknal je die pony wel...
Bijt- en trapgrage hengstjes in de handen van een redelijk onervaren, jong tienermeisje kan flink verkeerd gaan!
Wij hebben ook al jaren te maken met dit soort hengstjes, alleen wordt het ze snel en kordaad afgeleerd door goede opvoeding (door mij). Mijn bijrijdster voor onze fokmerrie (mijn 12 jarig buurmeisje) mag ook écht niet ook maar in de búúrt komen van die hengstjes, ook al zijn ze soms zo lief. Ik vertrouw ze niet, en al helemaal niet met zulke jonge kinderen, al weet mijn bijrijdster wel dat als ze vervelend doen ze ze best een knal mag verkopen (en dan ook echt een KNAL).
Stop alsjeblieft met het werken en 'opvoeden' van die pony zolang je geen deskundige hulp hebt kunnen vinden! Het gaat gewoon een keer goed verkeerd, en als ik jouw ouders was dan had ik het ook écht niet goed gevonden dat mijn kind zomaar met zo'n lichtelijk 'aggressief' hengstje aan de gang is. Moet het nou echt zó uit de hand lopen dat je een keer in het ziekenhuis beland?....Je zegt al weken in dit topic om er iemand bij te halen, maar er is nog steeds niets gebeurd. Als je slim bent stop je gewoon nu met verzorgen, tótdat je een ervaren iemand er bij hebt gehaald. Wedden dat je het dan ineens héél snel voor elkaar hebt?

Het is dat je niet bij mij in de buurt woont, anders was ik wel eens een keertje langsgekomen... Want dít, dat kan écht niet zo...