VValar schreef:Het is heel terecht dat je op deze punten wordt afgerekend. Ik kan me voorstellen dat het voor jou een minder leuke ervaring was. Zie het maar als een leerervaring. De genoemde punten zijn dingen die in je basis voor elkaar moeten zijn voordat je op concours gaat. Hier kun je thuis dus weer aan gaan werken. Maar een 6-jarig paard die deze basisbeginselen nog niet onder de knie heeft kun je niet enkel afschuiven op het feit dat hij zo groot is. Door zijn formaat kan hij nog wat missen in kracht van achteren, maar een B proef moet bij goede training toch echt wel goed te doen zijn.
Dat zou normaal gesproken ook zo moeten zijn ja maar toen ik vorig jaar zomer voor het eerst op hem stapte kon hij nog geen volte fatsoenlijk door komen en had hij dus echt nog geen bassis! Nu ben ik 7 mnd verder en kan hij een bassis lopen maar zit er nog niet vast in vanwegen toch kracht wat hij soms mist. Hij heeft allerlei spierversterkende suplimenten gehad waar hij zeer goed mee geholpen is maar komt nu toch gewoon aan op kilometer maken. Het was vorig jaar een soort bambi, struikelde in de galop bijvoorbeeld over zijn eigen achterbenen omdat hij ze niet goed weg zetten. Maar we komen er wel!!