marloezzke schreef:huertecilla, het gaat hier over een brug waar je maar met 1 auto tegelijk over heen mag, er staan ook voorangsborden bij, dus lijkt het me maar al te normaal dat de auto dan dus achter me zou blijven gezien de niet al te brede brug.
Ik begrijp je en ga dan zelf ook middenop rijden. Ja, een automobilist dient dan jouw ruimte te respecteren. Edoch...... simpel en alleen omdat jij daar als om het even welke bestuurder ook gewoon recht op hebt op die ruimt NIET OMDAT DE ANDER REKENING MET EEN EVENTUEEL OPZIJ SPRINGEND PAARD MOET HOUDEN. Dat is een klein doch fundamenteel verschil.
Kijk, dat het gezond verstand is om een paard op de openbare weg ruim baan te geven is geen punt van discussie. Het getuigt echter niet van gezond verstand als een ruiter er van uitgaat dat een niet-ruiter dit gezonde verstand m.b.t. paarden heeft. Laten we wel zijn, de meeste mensen in de Randstad zijn zelfs als kind nog nooit op een kinderboerderij geweest en hebben 'núl' begrip van of voor wat een dier eigenlijk ís!
De ruiterij dient zich te realiseren dat het niet het probleem van ándere weggebruikers is dat zíj een paard bestuurt. Dat het wel het probleem van de ruiterij is dat de overige weggebruikers geen be'0' hebben van dieren in het algemeen en van paarden in het bijzonder
Het is net als met motorrijden. Dat kent 3 gulden regels. Tenminste als je een oude motorrijder wil worden
1. 'ze zien me niet'
2. 'ze zien me niet'
3. 'ze zien me niet'
HC