Voor de lol, of voor de prestatie?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Suprice

Re: Voor de lol, of voor de prestatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 22:16

Iedereen wordt zenuwachtig (tenminste dat denk ik), maar zou gauw ik in de ring ben is het eigenlijk wel weg. Ook bij mij kan je de lol er dan niet vanaf zien, maar dan ben ik heel geconcentreerd. Je had mij eens moeten zien bij de brabantse vorige winter (mijn 1e brabantse), nou ik zag er nou ook niet echt gezellig uit voor mijn proef. Maar toch vond ik het super! Je voelt je gewoon soms anders als dat je je uit, al heb je het op het moment zelf niet door, je hebt toch wel lol, want anders zou je niet op wedstrijd gaan.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 11:11

Ik doe het voor beide, Ik vind het leuk om serieus bezig te zijn en zo de lat voor ons als combinatie (paard en ik) hoger te leggen. De wedstrijden vind ik een mooie meter om te zien hoe ver ik al ben en het is leuk om punten te rijden en te winnen want dat wil je eigenlijk als je wedstrijd rijd, anders had het wel een andere naam gehad.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 11:29

Ik heb een jong paard die nog niet bekend is op wedstrijdt terrein,, mocht ik gaan starten(officieel) dan is het zeker om te kijken hoe hij erop reageerd,, kan hij de spanning/drukte aan,, heeft hij er net zoveel plezier in als thuis en dat soort belangrijke dingen!!

Ja ik persoonlijk vind het zeer belangrijk dat wij er beide plezier in hebben en een mooie nette ontspannen proef neerzetten,, die puntjes ach,, dat wordt je gegunt of niet!! Tong uitsteken

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 16:01

Ik doe het voor de lol, MAAR ik had vorige week mijn eerste wedstrijd
en dan ben ik me heel erg aan het concentreren op mijn pony ( ik was ook zenuwachtig )
en dan lijkt het alsof je der helemaal geen lol in hebt.. maar dat is echt wel zo Ja
Ik werd 2de + 1 winstpunt ! nou je had me daarna moeten zien ik was zoo BLIJ!! Haha!

Ik zou het niet erg vinden als ik een keer laatste word maar als ik elke keer dat ik een
wedstrijd rij onderaan eindigt Tjaa dan word het minder leuk...
Ik vind ook dat je met wedstrijden rijden een doel hebt.. je wil hoger komen maar je doet
het ook voor je lol.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 18:19

ik rijd wel voor mn lol (kies er zelf voor om op wedstrijd te gaan, en mis het echt op momenten dat ik niet meer hoef te starten).
Maar ik vind het toch ook wel leuk om positief commentaar te krijgen *van omstanders en van de jury*

Dus ik ga ook voor allebei, maar als ik zelf maar lol heb gehad tijdens mn proef is het voor mij al goed, ongeacht mijn punten. (als die dan tenminste niet 179 zijn Boos! )

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 22:13

gister heb ik echt heerlijk gereden, eerste keer L2, ik heb mn twee proeven vollop genoten, had 2 keer 182 punten dus helemaal happy. dan zie je de lol er natuurlijk extra van in.

antjendjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 22:22

ik zal me dood lachen als de eerste en de voorlopige wedstrijd met mijn verzorgpony de soep in loopt. ja ik zie de lol er wel van in. tis niet leuk als je veel inschrijfgeld heb moeten betalen. meedoen leuker dan winnen maar meedoen en winnen leuker dan meedoen en niet winnen

Soniador

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 11:07

Ik doe het ook voor de lol.
Maar ik wil graag resultaat boeken.
Ik rijd serieus en probeer aan de mindere punten te werken.
Maar ik doe het graag,zowel het trainen als op wedstrijd gaan.Ik heb er gewoon lol in.

flirma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 18:08

als je lol hebt in het rijden komt waarschijnlijk de prestatie vanzelf:)

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 10:27

Soniador schreef:
Ik doe het ook voor de lol.
Maar ik wil graag resultaat boeken.
Ik rijd serieus en probeer aan de mindere punten te werken.
Maar ik doe het graag,zowel het trainen als op wedstrijd gaan.Ik heb er gewoon lol in.

Zo is het ook precies bij mij Knipoog

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 10:45

ik rijd paard omdat ik het leuk vind, dus voor de lol.

maar ik ben wel deels prestatie gericht, ik stel mezelf bepaalde doelen die ik wil behalen, dit om mezelf zo meer te motiveren en ook een maatstaaf heb.

ik vind een winstpunt waardige proef rijden dan ook wel belangrijk, je kunt jezelf daar door namelijk goed meten.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 10:54

de laatste 3 wedstrijden heb ik heel ontspannen gereden. helemaal niets last van spanning, althans niet op de dag zelf Haha!
ik heb goeie resultaten gehaald en heb echt met veel plezier gereden.

maar ik moet zeggen dat ik nu ook met veel plezier rij in training. eerder reed ik misschien 2 keer per week.. want vond er toch geen bal aan. maar sinds hij los gemasseerd is gaat hij steeds fijner lopen. ik merk nu dat willem die wedstrijden ook helemaal niet zo erg meer vind. hij zat gewoon met mijn spanning, wat voor hem ook niet prettig is. dus ja Haha! het kwartje is na 4 jaar eindelijkgevallen.. beter laat dannooit Haha!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 04:02

Ik rijd voor de lol, maar ik vind wedstrijden rijden het leukste wat er is. Heerlijk die gespannen sfeer op de manege en iedereen in hun apenpakje (myself included) haha. Mijn eerste wedstrijd ging zo bagger dat ik sindsdien zo'n houding heb van het kan eigenlijk alleen maar beter. Ik ben er wel serieus mee bezig; neem af en toe een prive-les, stop het paardenbeest onder de douche enzo, maar aan de andere kant ben ik vaak te lui om te vlechten. Ik vind het geweldig om met een lintje thuis te komen, maar ik als dat niet gebeurt vind ik dat niet zo erg ... soms weet ik al van te voren dat ik niet bij de eerste 6 zit. Clown

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 16:10

Ik rijd ook voor de lol.
Ik ga binnenkort ook wedstrijden rijden, maar dat is gewoon puur om er op uit te gaan, iets anders te doen en kijken hoe ver we komen.
Als ik zie hoe mn paard aankwam, hoe hij nu loopt & is, dan ben ik toch hartstikke trots. Daar maakt geen wedstrijd verschil aan.
Dus gewoon voor de lol Lachen
En thuis rijden we ook gewoon, wel serieus en we trainen ook wel, en les. Maar het moet wel leuk blijven, en dat is het ook.
Maar vind het nu al spannend, terwijl de 1e wedstrijd nog moet komen Nagelbijten / Gniffelen

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 16:11

Beide, ik rijdt omdat ik het leuk vindt, en dus voor mijn plezier en ontspanning. Maar ik wil wel hogerop komen en presteren. Vandaar beide

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 16:40

heb het een hele tijd alleen maar voor prestatie gedaan, ben nu weer aan het leren het voor de lol te doen, zonder mezelf te spannen in de ring.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 16:44

Ik ben begonnen met paardrijden voor de lol en dat is nog steeds de hoofdzaak van het rijden de lol van het paardrijden.
Maar het is ook wel leuk om dingen bij te leren en je paard dingen bij te leren en steeds weer te vebeteren.

Rooslovely

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 16:59

Ik mag van mijn moeder niet eens voor de ''lol'' rijden, maar hier bedoelt ze dus echt elke dag een buitenrit maken en dan naar het strand & dan daar weer heen, maar ik wil graag iets in de paardensport bereiken (dressuur) dat weet ze ook goed, maar dat is dus echt niet dat ik elke kei serieus op mijn pony stap en een uur keihard ertegen aan trainen, meestal rijd ik maar een half uurtje, maar wel hard daarna ga ik nog wel eens een buitenrit maken, wij wonen helemaal niet in de buurt van een strand of bos, dus het zit er ook niet in. Ik spring ook regelmatig (wat Lovely erg leuk vind). Ik doe ook regelmatig aan spelletjes mee, met de ponyclub als ze iets organiseren, maar als ik bijv. zondag een wedstrijd heb dan train ik die week wel hard, maar ik let zeker wel of Lovely het leuk vindt hoor Ja
Maar het is ieder zij eigen keus, ieder zijn eigen pony.

Pasjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 17:19

Ik denk wel dat de meeste mensen het leuk vinden om op wedstrijd te gaan, maar zelf ben ik wel zenuwachtig.
Met losrijden gaat het altijd heel goed maar zodra ik de ring in moet word ik gespannen en als resultaat het paard ook.
En soms als ik een goed gevoel heb en de punten zijn slecht vind ik dat natuurlijk jammer, maar dan heb je toch een goed gevoel gehad.
Andersom ook, ik had een keer zo super slecht gereden voor mijn gevoel maar dan toch 2 x 1e met 4 winstpunten.
Mijn gevoel is nogal vaak fout Clown
Toch denk ik dat een beetje serieuse ruiter het ook wel doet voor de prestatie, je wilt tenslotte toch bewijzen waar je thuis aan traint.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 17:26

ik had zaterdag mn 1e officiele wedstrijd met mn merrie.
De spanning was echt van mn gezicht af te lezen maar toch had ik er plezier in.
We hadden geen winst maar voor onze 1e wedstrijd en onze 1e x binnen vond ik het niet slecht.
We gaan nu de dingen die wat minder gingen verbeteren dingen verbeteren.
Zolang we het alletwee leuk blijven vinden gaan we door Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 17:35

Ik rij 99,9% voor de lol, en soms train ik voor een diploma van het stamboek, zodat we in aanmerking komen voor extra predikaten Knipoog

Yucome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 17:38

Ik rijd voor de lol. Maar sinds kort ook wel voor de resultaten maar dan niet van mij, maar van mijn rijpony op de manege ( Ronja ). Zij is altijd heel stressig op wedstrijden overal bang voor en vorig jaar kwam ze zelfs een beetje omhoog. Ik moet haar leren wennen aan wedstrijden. Heb over 2 weken dressuur met haar. Zal wel wat worden Clown ze durft namelijk nog niet door de hoeken. Maar de wedstrijden die ik op Yucomé doe zijn helemaal voor de lol Tong uitsteken

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 00:02

xKatleentjex schreef:
PP=>WD

En ik doe het echt wel voor de lol hoor (zie je ook aan de resultaten Haha! ). Als ik het voor de prestatie deed dan had ik mijn oude huis-tuin-en keuken knol al lang verkocht en een echt dressuurgefokt paard in de plaats genomen Haha! .

Maarja, het is inderdaad ook wel leuk om eens vooraan te staan, maar voor mij geen ramp als het de gewone middenmoot is (laatste is ook weer niet leuk voor het ego Clown ) .

Mooi gezegd Haha!

Lynn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 14:54

Ik doe het voor de lol, maar ook wel een beetje voor de presentatie, want het is toch wel heel leuk als je ver komt in de sport. Maar als ik eens een keer geen winstpunt haal dan maakt dat me eigenlijk niet zo uit.

Cathelijne15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:49

Ik doe het voor de lol maar doe natuurlijk wel m'n best. Het is idd wel leuk als je ook resultaat boekt dus aan de andere kant doe ik het ook wel een beetje voor prestatie. Maar lol komt voor mij wel boven prestatie. Tong uitsteken