Pletje123 schreef:Ik kan me NIET voorstellen dat er artsen zijn die een zwangere vrouw adviseren om te gaan paardrijden.. Ook niet op een braaf paard.
Ik heb het nagevraagd aan mijn moeder die in het ziekenhuis werkt en dagelijks werkt met goede artsen etc. Die zei ook: de gemiddelde arts gruwelt van het paardrijden. Als je ziet wat er af en toe binnenkomt... meiden met de meest vervelende breuken en wonden. Dan ga je toch niet tegen een zwangere vrouw zeggen: ow ja hoor! Blijf maar lekker rijden!
Het leven houdt niet op als je zwanger bent, maar het houdt ook niet op als je even niet kan paardrijden!!!
En als je niet wilt dat je paard stil staat, dan zoek je toch een goede bijrijder?
En zo zijn er net zoveel artsen, verloskundigen die aangeven dat je WEL lekker door moet gaan met rijden..... Ik heb al heel wat artsen vk's etc langs zien komen en geen enkele heeft zelfs maar gezegd, het kan maar ik raad het je af... Stuk voor stuk roepen ze, lekker doen, tot je lijf aangeeft dat het niet meer gaat.
Wat een bijrijder betreft, daar moet je ook net het paard voor hebben, mijn paard accepteert het niet, moet ik hem dan 9 maanden laten chagrijnen (en de persoon die hem doet ook ws) en tegen zijn zin in laten lopen.... De combinatie kan gemaakt worden, dus waarom niet.