vraagje.. M1

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Eva_Arno

Re: vraagje.. M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 22:02

L0veJ0la schreef:
Eevaaah: jah inderdaad. ik weet dat het geen toverstokje zomaar is.. Daar heb je harde gewerkt..ik zal het doen..

succes ermee Knipoog

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 22:03

L0veJ0la, als je nog vragen heb hoe het zit met de wedstijdne en doven etc. Mag je wel pb-en hoor Lachen

Nogmaals veel succes met de wedstrijden straks Haha!

roxy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 11:09

LoveJOla, In Zeeland rijdt ook een bijna doof meisje. Zij rijdt zelfs Z2 met een Haflinger en nog goed ook. En zij is in de B klasse begonnen. Met haar 2e paard rijdt ze M2 en binnenkort Z1. Dus je ziet het. Kom op. Wat een ander kan gaat jou ook lukken. Ze rijdt de proefjes gewoon uit haar hoofd. Haar moeder staat gewoon met een proevenboekje in de rijbak bij de wedstrijden en geloof me, je moet het zelf weten dat ze doof is want niemand heeft het door.
Ik heb zelfs gehoord dat haar ouders de manege gekocht hebben in Dreischor waar ze les gaat geven aan verstandelijk gehandicapten. zie http://www.stalbalans.nl/ Zij staat ook op website. Je moet even Het Team aanklikken en naar Santoucha van der Meij gaan. Daar leest je wat over haar. Bij het fotoalbum staan ook foto's van haar toen ze promotie maakte naar het Z1. De site is niet bijgewerkt dus er staat niet op dat hij verkocht is.
Succes!!!!!!!!!!

L0veJ0la

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 13:03

Roxy10: ik heb bij site gelezen.. dat is echt knap van haar..
z2 is wel zwaar zeg..

roxy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:56

Zo zie je maar als je doorzet win je altijd van jezelf. Ik heb gelezen dal je al in de B bent gestart en het goed hebt gedaan.
Er zijn zelf blinde mensen die proefjes/wedstrijden rijden op een paard. Dat lijkt mij veel moeilijker. Die moeten zelfs als ze rijden de pasjes tellen anders rijden ze de rijbak uit. De letters in de rijbak geven signalen af. Zij doen zelfs mee met de olympische spelen voor gehandicapten. Lees het onderstaande maar eens. Ik heb ook nog een website voor je gevonden. Misschien kunnen ze daar jou verder helpen. o.a. rijlessen. http://www.verenigingfpg.nl/mogelijkheden.php

Paardrijden: sprekende borden helpen blinde ruiters:

Er worden allerlei dingen bedacht voor gehandicapte ruiters. Er worden voorzieningen gemaakt die behulpzaam zijn bij het opstappen en afstappen zoals een til-lift. Ook worden er allerlei zadels en veiligheidsriemen bedacht die het zitten makkelijker maken.
Bij het paardrijden wordt er ook veel technisch onderzoek gedaan. Laatst is er een systeem gemaakt voor blinde ruiters zodat ze makkelijker hun dressuurproef kunnen rijden. Het is een systeem met geluidssignalen. Bij dressuur rij je met je paard allerlei figuren zoals stap, draf en galop (denk hierbij aan Anky van Grunsven). Hoe weet je nu waar je bent en waar je naar toe moet als je blind bent? Tot nog toe wordt dit opgelost door bij iedere plek in de dressuurbak een persoon te zetten. We noemen zo'n plek een letter. Acht letters zijn er in het totaal. Er staan dus 8 personen langs de kant, één bij elke letter. Zo'n persoon roept naar de ruiter zodat die weet bij welke plek hij is en waar hij naar toe moet voor de volgende oefening.
Studenten elektronica hebben een nieuw geluidssysteem ontwikkeld. Hierdoor wordt het voor de meeste blinde ruiters makkelijker hun route te vinden. Bij iedere letter wordt automatisch via een luidspreker een geluidsignaal aan de ruiter doorgegeven. Als de ruiter een goed geheugen heeft voor deze geluiden kan hij precies horen waar hij is. Een slim systeem dus. Zoals gezegd moet je wel een goed geheugen voor geluiden hebben. Het is dus niet voor iedere ruiter geschikt. Vanuit de paardenwereld wordt er enthousiast gereageerd op de uitvinding. Bondscoach Hanneke Gerritsen van de paralympische equipe zegt: "Dit komt de gehandicaptensport ten goede. Het is een goede zaak dat er wordt gekeken naar systemen die het paardrijden voor gehandicapten kunnen verbeteren".

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:58

L0veJ0la schreef:
Waarom kan ik niet naar M1 rijden met me pony..:S

Omdat je zelf de punten er nog niet voor hebt gereden dus ook nog geen M1 wedstrijdervaring heb
Ik zou gewoon beginnen in de B en als jullie allebij al M1 klaar ben kom je er gouw genoeg ..

L0veJ0la

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 14:45

Ik ben aan het zoeken bij www.KNHS.nl maar daar ben ik nog niet lid worden.. ik weet niet dat hoe ik moet doen.. dat ik lid ben worden..Misschien kan iemand mij ff helpen..

M59

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 15:12

Je kan via het wedstrijdsecretariaat van je vereniging lid owrden van de KNHS, dmv het aanvragen van een startkaart

roxy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 15:26

Lidmaatschap
Als u wedstrijden rijdt of daarmee wilt beginnen, dan is het lidmaatschap van de KNHS verplicht. U bent automatisch aangesloten bij de KNHS zodra u zich aanmeldt bij één van de KNHS paardensportverenigingen in Nederland.

Ook als u geen wedstrijden rijdt kunt u lid worden van de KNHS. Dat kan door lid te worden van een KNHS paardensportvereniging bij u in de buurt of door u aan te sluiten bij de KNHS Recreatiesportvereniging (RSV). Het lidmaatschap kost maar een paar euro per jaar. Als lid krijgt u 4x per jaar het tijdschrift Paard&Co, het grootste paardentijdschrift van Nederland, automatisch thuisgestuurd.

roxy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 15:31

Kijk ook hier eens op http://www.flevoruiters.nl/

Zij doen ook veel voor gehandicapten en bij jou in de buurt.
Zij kunnen je verder helpen.
Succes!!!!

L0veJ0la

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 15:39

Ik denk dat daar is veel duurder.. Vroeger rijd ik daar bij de manege toen ik nog eigen paard niet heb

L0veJ0la

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 15:40

Maar ik hoef geen lessen bij ruiter.. want ik heb al les bij me stal.. Dan moet mijn moeder bellen in kampen.. Alleen voor lid worden...

roxy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 15:45

Misschien kan je moeder wel verder vragen bij die vereniging. Misschien is het helemaal niet duur of zijn er subsidie mogelijkheden.
Je moet wel lid worden van een rijvereniging om een startkaart aan te vragen voor wedstrijden van de KNHS.

L0veJ0la

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 15:50

Op maandag zijn weer open(KNHS)..??? Dan kan Mijn moeder regels dat ik lid ben worden bij KNHS vereniging..

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 15:55

Ik vind het jammer dat sommige mensen iemand afkatten en uitmaken voor penny zonder eerst even in het profiel te kijken van deze persoon.

Gelukkig zijn er nog anderen die hier wel wat meer begrip voor tonen..

Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar is het voor TS al duidelijk dat ze in de B moet starten?

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 16:04

Ikvind het heel dapper van L0veJ0la !!

Er zijn hier een aantal mensen die wat zeggen over de zinsopbouw, dat lijkt me logisch dat sommige doven daar moeite mee hebben.
Wij zijn opgegroeid met de juiste zinsopbouw, hebben dat van af baby af aan mee gekregen, automatisch van onze omgeving geleerd.
Als jij een vreemde taal leert maak je daar toch ook veel fouten mee?
Voor dove mensen is alle gesproken taal in eerste instantie een vreemde taal.

@ L0veJ0la, Op stal zullen vast een heleboel mensen zijn die je kunnen helpen, net als je instuctrise, met het inschrijven en dat soort dingen.
Ik wens je heel veel succes, laat je weten hou je 1e wedstrijd is gegaan?

L0veJ0la

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 16:11

fallenangel3 schreef:
Ik vind het jammer dat sommige mensen iemand afkatten en uitmaken voor penny zonder eerst even in het profiel te kijken van deze persoon.

Gelukkig zijn er nog anderen die hier wel wat meer begrip voor tonen..

Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar is het voor TS al duidelijk dat ze in de B moet starten?

Ja Omdat ik ben nog niet op wedstrijd rijden... En mij pony is m1 en ik moet B beginnen (binnenkort)..

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 16:17

veel succes alvast Knipoog

marian49

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:42

Hallo,

Heb samen met Santoucha de discussie gelezen op deze site.
Voor de mensen die kritiek hebben op de taalbeheersing van doven wil ik even een kleine uitleg geven.
Als je geboren word en je hoort leer je elke dag woorden erbij. Zo krijg je een enorme woordenschat. Voor doven is dit anders, elk woord moet ze geleerd worden en dat gaat ook niet zomaar. Probeer maar eens iemand een voor jou onbekend woord uit te spreken en hou je oren goed dicht.
Kortom de woordenschat van doven is vele malen minder. Logisch is dan ook dat de zinsopbouw anders is.
Doven hebben trouwens hun eigen taal -gebarentaal - en dat is geloof mij maar de mooiste taal die ik ooit heb gezien(gehoord). Neemt niet weg dat ook voor doven van alles mogelijk is, je moet je dan wel voor 200% inzetten. Santoucha mijn dochter doet dat elke dag weer trainen, trainen en nogmaals trainen. Dus LoveJola zet hem op ook jij kunt het.
Kijk ook eens op de site van santoucha www.santoucha.nl

Marian

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:59

Dit is een oud topic en de laatste reactie is off-topic. Slotje Knipoog