Cap alleen bij buitenritten, in de rijbak niet (en waarom niet, geen idee... ). Zweepje altijd, ook buiten in het bos makkelijk om takjes uit de staart te vissen. Sporen soms met dressuur.
altijd met cap,, meestal ook met zweepje maar is meestal niet nodig. nooit met sporen, ik vind dat ik mn benen daar niet stil genoeg voor houd en dan zou ik ze verkeerd gaan gebruiken.
Ik rijd met zweep en sporen. In het bos doe ik wel een cap op en gebruik ik geen sporen. Met trainen maken haar toch iets scherper. Dat vind ik fijner. Maar in het bos is het een kwestie van voor haar uit haar dak gaan en galloperen als een gek.
Zweep nooit nodig. Sporen gebruik ik wel, mijn cap echt ALTIJD .. dan heb ik het over mn merrie.. Mijn oude C-pony rij ik zonder zweep, (heel af en toe als ze hengstig is) zonder sporen maar ook ALTIJD met cap.
Cap áltijd, zweep áltijd (Maar ik gebruik hem niet om te 'slaan', maar bijvoorbeeld een corrigerend tikje achter mijn been om hem alerter te maken). Sporen sinds kort zo nu en dan. Ik ben nergens op tegen, het ligt aan het gebrúik ervan. Gebruik je een zweep om er op los te slaan, dan vind ik het niks. Gebruik je sporen om er op los te schoppen, idem. Het ligt aan het gebruik van het materiaal.