WIe rijd er allemaal met Body Protector

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: WIe rijd er allemaal met Body Protector

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 22:09

Ja, sinds ik van mijn jonge paard gevallen ben rij ik met BP, heb een zwarte van IR. In het begin is het net alsof je met een doos om je heen loopt, naarmate je 'em ff om hebt gaat het wel, maar erg lekker zit het niet. Maar, veiligheid voorop. Knipoog

Marl1tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 22:11

Ik rij zelf zonder Bloos (wel altijd met cap overigens). Maar mijn kleine nichtje (8 jaar) rijdt met en het schijnt dat het bij hun op de manege min of meer verplicht is. Alle kinderen in haar les rijden met zo'n ding en eigenlijk vind ik dat wel een goede zaak!

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 21:42

Ik moet van mijn ouders met bodyprotector rijden als ik hoger dan 80 cm spring. Dit vind ik een goeie regel Lachen

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 21:46

Ik heb er nog nooit mee gereden en vroeger zag je dit soort dingen allen bij de cross. Maar de laatste tijd zie je er steeds meer mensen mee rijden.

Ik lees veel verhalen van mensen die met een bd rijden en hard gevallen zijn en niks gevoeld hebben.... zo te horen zijn het wel ideale dingen. Heb er eigenlijk nooit over nagedacht om hiermee te rijden maar het is niet zo'n gek idee.

lauras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 22:04

ik gebruik het niet, het lijkt mij absoluut niet fijn zitten. Is weer zo'n nieuwe trend...

jodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 22:07

Ik draag hem vaak met springen(ben ik toch iets manser voor de barrage Bloos ) heb er geen last van , vindt het wel fijn Haha!

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 00:45

Ik rij nu regelmatig met bodyprotector en cap aangezien mijn jonge paard nog regelmatig 'de kolder' in zijn kop krijgt en het op een rennen/bokken zet...
Gelukkig nog nooit gevallen Haha!

Verder draag ik met springen altijd een bodyprotector.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 00:46

Kyralovertje schreef:
Ik rij nu regelmatig met bodyprotector en cap aangezien mijn jonge paard nog regelmatig 'de kolder' in zijn kop krijgt en het op een rennen/bokken zet...
Gelukkig nog niet gevallen Haha!

Verder draag ik met springen altijd een bodyprotector.

mistral19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 10:50

Ik ben er ook over aan het denken er één aan te schaffen, omdat ik niet zo'n held ben met springen. Maar ik heb het gevoel dat een bp bij jullie in Nederland al veel meer ingeburgerd is. In België wordt een bp precies alleen gedragen door kleine kinderen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 11:23

mistral19 schreef:
In België wordt een bp precies alleen gedragen door kleine kinderen.

In Spanje niet

Afbeelding

Knipoog

voor de moraalridders.... kijk op mijn profiel, maastal heeft hij een helm op hoor Cool enneh, als hij uit zijn boomhut klettert valt hij verder Tong uitsteken
Overigens is dat helm op juist bij kleine kinderen weer een heel hoofdstuk apart en vanwege het gewicht ervan een zékere belasting en een potentieel risico op nekletsel zelfs zonder val. Jep, het is ook altijd wát Haha!

HC

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 11:30

lauras schreef:
ik gebruik het niet, het lijkt mij absoluut niet fijn zitten. Is weer zo'n nieuwe trend...

Haha, je kan je lol nog op, de airbag-voor-ruiters is ook al 'verstandig' Haha!

Kijk, ík ben dan met plezier 'dom' bezig. Ik rij zonder wat ook, zelfs zonder teugels. Het punt is dat ík inherent veilig bezig ben. Ik ga er niet óp als ik niet zeker weet dat mijn paard geen streken uithaalt. 'Ja, maar... een paard is een vluchtdier en...' Slapen
Ik denk daar anders over Haha!

HC

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 11:50

Whoops zie net dat ik per ongeluk twee keer mijn bericht geplaatst heb Verward Sorry!

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 12:25

nonixjuh schreef:
Nou, wat is erger...
een rib breken of een arm?
denk aan je rug? borstkast?

Ik denk dat het eraan ligt hoe je je rib breekt en hoe je je arm breekt.
Ik ben deze zomer op buitenrit gevallen en heb toen m'n arm gebroken. Mag nu niet meer rijden, want nog een keer breken, betekent plaat en schroeven breken en arm verlamd.
Ik zou dus liever een rib breken, op dit moment, maar als je die verkeerd breekt en hij door je hart heen gaat, dan ben je dus dood.
Ik weet dus niet wat er nou erger is, en denk dat het helemaa afhankelijk is van de manier waarop.
Daarbij worden je borstkas en rug wel beschermd, maar je benen en armen en hoofd en nek niet. Hier kun je dan ook ernstig letsel aan oplopen, msschien wel erger dan wanneer je zonder zou rijden.

Ik heb nooit met BP gereden, en rolde me altijd op tijdens de val. Ik vraag me af of dat met een BP ook kan, of dat je dan gewon plat valt?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 14:00

joycie schreef:
Ik zou dus liever een rib breken, op dit moment, maar als je die verkeerd breekt en hij door je hart heen gaat, dan ben je dus dood.

Een ingeklapte long is veel, VEEL waarschijnlijker en een bp voorkomt die niet.
Een ander veel voorkomend letsel is nekletsel. Doen helm noch bp wat aan.
Onwaarschijnlijk maar net bij paardrijden niet vergezocht is breuk van het dijbeen. Daarbij is een slagaderlijke bloeding bijna zeker en dus.... ben je snel uit je lijden.

Daarom blijft vaardigheid echt de beste becherming. Tenminste op het niet opstijgen na dan Knipoog

HC

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 14:47

Huertecilla schreef:
joycie schreef:

Een ingeklapte long is veel, VEEL waarschijnlijker en een bp voorkomt die niet.
Een ander veel voorkomend letsel is nekletsel. Doen helm noch bp wat aan.
Onwaarschijnlijk maar net bij paardrijden niet vergezocht is breuk van het dijbeen. Daarbij is een slagaderlijke bloeding bijna zeker en dus.... ben je snel uit je lijden.

Daarom blijft vaardigheid echt de beste becherming. Tenminste op het niet opstijgen na dan Knipoog

HC

Ik noemde ook maar even iets Knipoog Ben het helemaal met je eens.

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 21:46

Ik rij altijd met bodyprotector, nja altijd Tong uitsteken.. met springen / buitenrijden & crossen enz. alleen met dressuur niet.. verders altijd Lachen Vroeger was ik echt de enige die er mee reed, en iedereen.. oh voorschut enz.. en wat heb jij nou.. en nu zijn er zo veel mensen die ermee rijden ! wel beter hoor.. ik ben namelijk echt al een paar keer flink hard gevallen.. dat ik echt blij was dat ik hem om had ! Lachen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 09:00

Danique1990 schreef:
wel beter hoor.. ik ben namelijk echt al een paar keer flink hard gevallen..

...en over een paar jaar dus iedereen met een airbag Haha!

Ondertussen klimt mijn zoontje zonder airbag, -bp. -helm in zijn boomhut Knipoog

HC

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 09:13

dan hoop ik dat je zoontje daar niet uitklettert Lachen

ik rijd met cap en bp, ik heb al last van mijn rug en heb gemerkt dat het lekkerder gaat met een bp aan en bovendien geeft het me een veilig gevoel.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:11

kekaro schreef:
dan hoop ik dat je zoontje daar niet uitklettert

Híj heeft geleerd met risico en kans om te gaan. Niet hoger te klimmen dan hij zelf veilig kan, niet te vertrouwen op een vermeend vangnet.

Hij is net 5 en heeft een echt ruitermes. Niks kinderspul want daarmee doet hij juist de verkéérde ervaring op. Ik heb het wat anders geslepen zodat hij zich er nog wel mee kan snijden maar niet serieus verwonden. Ja, hij snijdt wel eens in zijn vingers, maakt de boel zelfs schoon en dicht het lek weer. Daar mógen wij niet eens bij helpen Haha!

Respect, vaardigheid, daardoor geen angst en dus zijn ratio altijd beschikbaar.

http://www.mijnalbum.nl/Album=N47SNTQN

Het is simpelweg een andere benadering van het leven. Met kans en risico leren omgaan in plaats van je ervoor te verschuilen. Zelfredzaamheid versus 'dingen'.
Het zijn altijd de niet-zelfredzamen die naar de wel-zelfredzamen wijzen. 'Ik kan het niet dus jij mag het niet.' 'Ik durf het niet, dus jij bent gevaarlijk bezig.'
Zo neem ík geen mobiel mee 'voor als er wat gebeurt' en je het dus bij een ánder dropt. Míj hoeft niemand met gevaar voor eigen leven te komen redden. Dat is míjn probleem. Ja, ik loop in zeven sloten tegelijk, maar kom er ook weer zélf uit. Al 50 jaar en leer mij zoon wat ik weet Haha!

Poep gebeurt, 'dingen' voorkómen niets en échte veiligheid zitten tussen jouw oren.
Mijn zoon leert altijd en overal voor zichzelf te zorgen. Met of zonder 'dingen' en niet alleen met of achter een computer.
Dúrf te leven Haha!

HC

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 12:30

Pff, Huertecilla..
Ik word ZO moe van het doordringen van jouw redenaties.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 12:36

Fielychi schreef:
Pff, Huertecilla..
Ik word ZO moe van het doordringen van jouw redenaties.

Ach gut

HC

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:02

dank u!

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 08:44

ik niet
als je valt doet het als nog zeer en 't lijkt me niet lekker zitten,,

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 15:15

ik heb er nog nooit mee gereden, en ben het niet van plan ook Nagelbijten / Gniffelen

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 15:51

Ik rijd er niet mee. Lijkt me heel vervelend zitten.