Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
(wel altijd met cap overigens). Maar mijn kleine nichtje (8 jaar) rijdt met en het schijnt dat het bij hun op de manege min of meer verplicht is. Alle kinderen in haar les rijden met zo'n ding en eigenlijk vind ik dat wel een goede zaak!

) heb er geen last van , vindt het wel fijn

Kyralovertje schreef:Ik rij nu regelmatig met bodyprotector en cap aangezien mijn jonge paard nog regelmatig 'de kolder' in zijn kop krijgt en het op een rennen/bokken zet...
Gelukkig nog niet gevallen
Verder draag ik met springen altijd een bodyprotector.
mistral19 schreef:In België wordt een bp precies alleen gedragen door kleine kinderen.
enneh, als hij uit zijn boomhut klettert valt hij verder
lauras schreef:ik gebruik het niet, het lijkt mij absoluut niet fijn zitten. Is weer zo'n nieuwe trend...

Sorry! nonixjuh schreef:Nou, wat is erger...
een rib breken of een arm?
denk aan je rug? borstkast?
joycie schreef:Ik zou dus liever een rib breken, op dit moment, maar als je die verkeerd breekt en hij door je hart heen gaat, dan ben je dus dood.
Huertecilla schreef:joycie schreef:Ik zou dus liever een rib breken, op dit moment, maar als je die verkeerd breekt en hij door je hart heen gaat, dan ben je dus dood.
Een ingeklapte long is veel, VEEL waarschijnlijker en een bp voorkomt die niet.
Een ander veel voorkomend letsel is nekletsel. Doen helm noch bp wat aan.
Onwaarschijnlijk maar net bij paardrijden niet vergezocht is breuk van het dijbeen. Daarbij is een slagaderlijke bloeding bijna zeker en dus.... ben je snel uit je lijden.
Daarom blijft vaardigheid echt de beste becherming. Tenminste op het niet opstijgen na dan![]()
HC
Ben het helemaal met je eens.
.. met springen / buitenrijden & crossen enz. alleen met dressuur niet.. verders altijd
Vroeger was ik echt de enige die er mee reed, en iedereen.. oh voorschut enz.. en wat heb jij nou.. en nu zijn er zo veel mensen die ermee rijden ! wel beter hoor.. ik ben namelijk echt al een paar keer flink hard gevallen.. dat ik echt blij was dat ik hem om had !
Danique1990 schreef:wel beter hoor.. ik ben namelijk echt al een paar keer flink hard gevallen..

kekaro schreef:dan hoop ik dat je zoontje daar niet uitklettert
Fielychi schreef:Pff, Huertecilla..
Ik word ZO moe van het doordringen van jouw redenaties.