Blaren op je handen door je teugels ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: Blaren op je handen door je teugels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 22:51

Nou HC, dan heb ik je posts op pagina 4 wellicht anders gelezen dan je bedoelt hebt, ik meende door het herhaaldelijk gebruik van "jou", "jij" en ook mn naam dat het specifiek naar mij gericht was. Maar goed, als dat een verkeerde interpratie is, zand erover.

Blaren kun je trouwens ook nog krijgen bij bijvoorbeeld heel warm weer, zweterige handen, noem maar op.

Ikzelf rij trouwens bij voorkeur met dunne handschoentjes, al is het alleen maar om warme handen te houden.

mariia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 23:50

ik rijd standaard met handschoentjes, als is het hoogzomer Tong uitsteken ..
heb ik ook last van, mn paard is ook behoorlijk sterk in zn mond Clown

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:37

Ik heb wel handschoentjes aan.
Moet dat dan meteen betekenen dat mijn pony blaren in zijn mond heeft?
Volgens mij rijdt iedere wedstrijdruiter op concours met handschoentjes, want dit is verplicht.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 19:31

Sisco4life schreef:
Heb niet het hele topic doorgelezen , is 1 ding dat ik erover wil zeggen:

Als jij al blaren enz hebt ? wat moet je paard dan in zijn mond hebben ?

Dáárom moet je dus wel het hele topic lezen want dit is al verschillende malen gezegt. En als je dat vind/weet zeg dan wáárom, als ik tegen iemand op HAW zeg ze zit verschrikkelijk weet die persoon toch ook niet wát er zo verschrikkelijk is aan de zit ?

Henry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 16:00

Ik zou gewoon eerst handschoentjes aandoen. en als je met handschoentjes aan rijd kan je proberen hem wat lichter in de mond te krijgen

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:23

Ik heb daar ook erge last van gehad
En ik rij nu altijd met handschoentjes, of ik moet ze vergeten zijn ofzo.. Dan krijg ik ook weer blaren Ja

ZitAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:02

ik rijd ook met handschoentjes, eerst zaten er teugels aan met ribbeltjes, wat ik echt niet fijn vond rijden zonder handschoentjes en nu zitten er andere teugels aan en dat gaat wel prima Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 20:48

Ik rijd altijd met handschoenen en zelfs dan krijg ik nog wel eens blaren..
Maar handschoenen helpen iig wel goed Lachen

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:02

Hooi,, mee eens,, even over die handschoentjes Knipoog
Ik heb ze altijd aan of het nou 0 graden is of 35 Clown ik heb ze altijd aan, zonder rijd ik niet fijn, dan glippen de teugels de hele tijd uit je handen enz Tong uitsteken

Groetjes Lian.

p.s ik heb nu hele leuke handschoenen, ik heb zwarte met paarse roze groene en gele vingers Vork
En groenblauwbruin gestreepte met kniekouzen dr bij Ach gut

basedate

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 23:25

Heej,,
Iedereen heeft het steeds over handschoentjes, maar je zei zelf dat je liever geen handschoentjes gebruikt. Dus ik dacht, laat ik actief bezig gaan Haha!
Na een kwartier lang zo ongeveer elk potje dat in de badkamer staat te hebben uitgeprobeerd kwam ik tot de volgende conclusie:

- Tandpasta stinkt alleen maar, helpt niet Pling
- Gezichtscrème zorgt wel voor superzachte handjes, maar die zijn juist extra gevoelig voor blaren Lips are sealed
- Tea tree oil lijkt in het begin te werken, maar wordt daarna heel glad.. Clown
- Haarlak blijft zo'n 2 minuutjes goed, daarna is het zo goed als verdwenen Dromen
- Scheerschuim maakt het wel redelijk stroef, als je het maar EXTREEM weinig opdoet Vork
- Andrélon hair booster wordt een vieze plakboel
- Gel wordt ook nogal plakkerig

Na al deze middeltjes te hebben getest bedacht ik me opeens dat we bij turnen altijd van dat magnesium op onze handen deden. IS als talkpoeder volgens mij gewoon bij de winkel te koop. Maar daar moet je ook neit teveel van opdoen, krijg je extra blaren van Koe Na afloop je handen insmeren met body butter, body lotion, vaseline of een gezichtscrèmepje, dan worden ze weer goed verzorgd en heb je geen handschoentjes nodig dus meer feeling met je paard Vork

Woow, k lees het nog es over, maar wat heb ik er veel tijd ingestopt eigenlijk Clown Najaa, het was wel leuk iig Haha! Hoop dat je er wat aan hebt Haha!

Kusje Brigitte

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:51

Het enige wat ik je kan vertellen is dat handschoentjes helpen, verder heb ik geen idee.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:16

Ik zou als je last hebt van blaren een paar gladleren dressuurteugels kopen. Zijn soms echt voor weinig tweedehands te krijgen. het hoeven ook geen Passier teugels te zijn toch?
Daarbij heb je vast minder last dan met die rubber teugels (zijn sowieso ondingen omdat ze veel te dik zijn).

En goede handschoenen voel je niet eens, dus dat vind ik ook wel een plan. Ik rijd zelf niet altijd met handschoenen, maar vaak wel. Ik merk altijd dat ik met handschoenen nadien minder last van m'n handen heb.
Ik heb ook best wat eelt op bepaalde plekken. Dat heb je echt nodig, ook al rijd je met gouden handjes.

Wilje niet aan de handschoenen en ook geen andere teugels kopen....dan blijft het probleem vrees ik.

Habianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:19

basedate schreef:
Heej,,
Iedereen heeft het steeds over handschoentjes, maar je zei zelf dat je liever geen handschoentjes gebruikt. Dus ik dacht, laat ik actief bezig gaan Haha!
Na een kwartier lang zo ongeveer elk potje dat in de badkamer staat te hebben uitgeprobeerd kwam ik tot de volgende conclusie:

- Tandpasta stinkt alleen maar, helpt niet Pling
- Gezichtscrème zorgt wel voor superzachte handjes, maar die zijn juist extra gevoelig voor blaren Lips are sealed
- Tea tree oil lijkt in het begin te werken, maar wordt daarna heel glad.. Clown
- Haarlak blijft zo'n 2 minuutjes goed, daarna is het zo goed als verdwenen Dromen
- Scheerschuim maakt het wel redelijk stroef, als je het maar EXTREEM weinig opdoet Vork
- Andrélon hair booster wordt een vieze plakboel
- Gel wordt ook nogal plakkerig

Na al deze middeltjes te hebben getest bedacht ik me opeens dat we bij turnen altijd van dat magnesium op onze handen deden. IS als talkpoeder volgens mij gewoon bij de winkel te koop. Maar daar moet je ook neit teveel van opdoen, krijg je extra blaren van Koe Na afloop je handen insmeren met body butter, body lotion, vaseline of een gezichtscrèmepje, dan worden ze weer goed verzorgd en heb je geen handschoentjes nodig dus meer feeling met je paard Vork

Woow, k lees het nog es over, maar wat heb ik er veel tijd ingestopt eigenlijk Clown Najaa, het was wel leuk iig Haha! Hoop dat je er wat aan hebt Haha!

Kusje Brigitte

haha zijn wij ook weer wat handige tips rijker! Wel lekker creatief Haha! Ik rij meestal zonder handschoentjes alleen als het echt koud is of ik een open blaar of iets heb dan doe ik hadnschoentjes aan. Vind ze toch irritant zitten bij het rijden

Whoepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 19:43

ik heb dit zelf ook snel, daarom rij ik met handschoenen

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 01:33

Ik had een tijdje bepaalde teugels, die vreselijk hard waren, op een vreemde manier geribbeld, kortom ze waren pijnlijk. Kwam er dan nog een paard bij dat vreselijk trok na de sprong, en ja, na twee springlessen waren mijn handen er volledig aan. De huid hing letterlijk van mijn vingers, ik bloedde als een rund, en verdomd, wat deed dat zeer!

Sindsdien heb ik een dikke laag eelt op de onderkant van mijn ringvinger Vork , en heb ik helemaal geen last meer met pijnlijke handjes.

Met handschoenen rijden doe ik enkel om in en uit te stappen als het koud is, en als het vriest rijd ik ook door met handschoenen.

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 17:21

Handschoenen aan doen is de simpelste oplossing en anders door je blaren heen rijden totdat je eelt krijgt! Dan heb je er geen last meer van.

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 19:38

smaos schreef:
Handschoenen aan doen is de simpelste oplossing en anders door je blaren heen rijden totdat je eelt krijgt! Dan heb je er geen last meer van.

Sommige mensen hebben vrij weinig eeltvorming..
Helaas ben ik 1 van de gelukkigen...
Bij mijn ballerina's ligt de huid bij mijn achillespees ook steeds open, hoe vaak ik ze ook draag..

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 19:40

sylv_n_ schreef:
had ik ook last van weet eigelijk ook niet hoe het komt, wel weet ik dat het verschrikkelijk pijn doet en irritant is. Ik rijd nu gewoon met handschoentjes en dat bevalt wel goed heb er geen last meer van Haha!

Precies. Als ik geen handschoentjes aan heb weet ik al dat ik aan het eind van het rijden blaren heb.. Conclusie: voortaan met handschoentjes rijden en anders niet Clown

aknir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:40

handschoentjes kopen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:50

ik krijg ook altijd blaren aan mijn handen, daarvoor hoef ik de teugels niet eens op contact te hebben. Rijd dus ook zomer en winter met handschoenen, dat werkt het beste.

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:51

Ik heb ze soms ook als ik geen handschoenen aanheb.

Cathelijne15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:25

Ik had vroeger ook altijd last van blaren.. nu heb ik handschoentjes en heb ik er geen last meer van. Lachen

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:26

handschoenen aan doen of springteugels die zijn ook erg fijn om mee te ridjen

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:29

Tijd om andere teugels aan te schaffen, ik kan ook slecht tegen die rubber teugels, mijn handen krijgen al blaren als ik die teugels ZIE. Mer gewone leren teugels geen last.

spritsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 23:17

Ik heb niet het hele topic door gelezen dus als het al er al in staat sorry.
Zelf rij ik ook heel erg blaren en wat bij mij (meestal) werkt is je vingers intapen met leukoplast.
Ik heb er dan nog mijn handschoenen overheen, maar dat hoeft niet natuurlijk.

Heb wel minder last sinds ik dit doe.