cijfer voor de verzorging

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re: cijfer voor de verzorging

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 01:24

en er zijn ook jury's die een 9 durven te geven Ja

Bo0wiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 19:14

Ik krijg altijd standaard een 8 altijd..Tong uitsteken

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 23:17

Ik had afgelopen weekend ook een 9, en dat terwijl ik er veel minder aan gedaan had dan normaal, omdat het nog niet zeker was dat we op wedstrijd zouden gaan ivm. weer Haha! .
Ik vlecht overigens de voorpluk en de staart niet in.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 12:00

Maar ze kijken ook of het een leuke combi is en of het paard er gewoon goed uitziet.
Als je paard schraal is, bijv. omdat hij ziek is geweest, kan je poetsen wat je wil, je krijgt dan toch minder punten.
En een combi van bijv. een kleine pony met een grote amazone zal ook minder punten krijgen op dit onderdeel. Of een heel klein kind op een grote forse pony.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 12:04

Nog niet meegemaakt Beantsje.... Mijn paard was ook wat schraal en haalt ook wel een 8 voor de verzorging en zelfs een 9.
Maar ook combi's van grotere ruiter krijgen een 8...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 12:17

beantsje schreef:
En een combi van bijv. een kleine pony met een grote amazone zal ook minder punten krijgen op dit onderdeel. Of een heel klein kind op een grote forse pony.

Onzin!

Als je paard wat schraal is is het terecht als dat meegenomen wordt, je paard is dan immers niet in wedstrijdconditie.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 12:24

idje schreef:
Zelf heb ik 2 keer een 5 gehad, ondanks dat alles picobello was.
1x op een enorm nat terrein (toen ik na de proef naast mijn paard terug liep, bleven mijn laarzen in de modderstaan en ik sstapte zo met mijn sokken in de drab)
Jurycommentaar: paard heeft modderspatten op zijn benen. Goh, hoe zou dat nu komen?

Als de modder erop zat voor de proef, dan had je voorlezer of iemand anders dat er even af moeten halen met een handdoekje.
Verder vind ik een 5 wel streng.

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 23:26

dat vind ik ook wel wat vaag op een modderig terein dat zoiets als commentaar staat: over modder op z'n benen..
tuurlijk moet je zorgen dat alles netjes zit net voordat je de ring in gaat maar er zijn uitzonderingen op zon blubberig terein kan 't niet anders dan dat ze metiedere stap die ze zetten viezer worden --> is ook niet schoon te krijgen met een bandage of handoek Haha! onbegonnen werk!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 00:56

Als wij de sokjes niet mooi wit kunnen krijgen en er is blubber... dan is dat HET excuse voor vieze sokjes... gewoon er midden door Bloos! en nog nooit geen commentaar op gehad Haha!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:50

Ik kreeg vorige week commentaar omdat mij hengst geen vlechtje in zijn staart had Ach gut Ik weet niet of het me punten heeft gekost (had een 7) maar als je met een spierwitte staart en manen en een spierwit paard op zijn appaloosavlekken na, je proef rijdt moeten ze niet zeuren over een strikje. Het arme dier heeft een uur kou staan lijden tijdens het wassen in de harde wind.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:38

Ik wil even een vraag tussendoor stellen, omdat ik het vrij overdreven vind om hier een topic voor aan te maken.
Is er een maximale lengte voor de zweep wanneer je dressuur rijdt op een pony? Maakt het dan ook nog verschil wanneer je op een pony tussen de paarden rijdt? (Dit heeft in zoverre te maken met het cijfer voor de verzorging, omdat je hier misschien op afgerekend kunt worden.)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:42

er is een maximale lengte (uit mijn hoofd 1.30) en dat geldt als je bij de paarden start, maar het maakt niet uit of dat met een pony of een paard is.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:48

IN de ponysport is de max. lengte 1 . Paarden 1.30

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:54

Oké, beiden bedankt! Dan hoef ik geen nieuwe zwopper te kopen.

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 08:22

superwoman schreef:
idje schreef:
Zelf heb ik 2 keer een 5 gehad, ondanks dat alles picobello was.
1x op een enorm nat terrein (toen ik na de proef naast mijn paard terug liep, bleven mijn laarzen in de modderstaan en ik sstapte zo met mijn sokken in de drab)
Jurycommentaar: paard heeft modderspatten op zijn benen. Goh, hoe zou dat nu komen?

Als de modder erop zat voor de proef, dan had je voorlezer of iemand anders dat er even af moeten halen met een handdoekje.
Verder vind ik een 5 wel streng.

Bij de eerst volgende stap was het weer raak geweest. Onbegonnen werk. Maar goed, de hele ring heeft hier last van gehad. Allemaal een laag cijfer wegens modderspatten Die man was in elk geval wel consequent Haha! .

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 20:10

Ik heb al mijn wedstrijden een 8 gehad.. Maar een 7 is toch ook goed.
Wel jamer dat je er zo je best op hebt gedaan en dan toch niet kreeg wat je wou.
Ik zie er altijd zo uit met een groene club trui en een wit dekje met clublogo en een witte rijbroek.

Afbeelding

Groetjes SidneY.. Clown

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 20:35

Als op iedere wedstrijd je paardje er zo uitziet... wat wit is is ook echt wit..
mijn complimenten

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:25

Alane schreef:
Als op iedere wedstrijd je paardje er zo uitziet... wat wit is is ook echt wit..
mijn complimenten

Danku Bloos Doe ook altijd me best om d'r schoon te krijgen..

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 00:02

germie schreef:
IN de ponysport is de max. lengte 1 . Paarden 1.30

Na 1 april 110 cm. zowel voor paarden als pownies!!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 00:02

tamlin schreef:
Ik heb al mijn wedstrijden een 8 gehad.. Maar een 7 is toch ook goed.
Wel jamer dat je er zo je best op hebt gedaan en dan toch niet kreeg wat je wou.
Ik zie er altijd zo uit met een groene club trui en een wit dekje met clublogo en een witte rijbroek.

Afbeelding

Groetjes SidneY.. Clown

Daar geef ik een 9 voor!! Witter kan niet toch?? Zou eigelijk een 10 moeten zijn!!

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 09:08

We hadden vorige week onze eerste wedstrijd,dus lekker wassen en zorgen dat macho
ergoed uitzag.

Een 8 voor verzorging kregen we,goed resultaat,maar toen bleek dat iedereen(mijn vriendinnen
van de manege,die ook meededen) een 8 hadden gehad.

Er was iemand van buitenaf,die verdient won maar haar paard kwam zo van stal,normaal staat ze buiten,
en die ze snel moest schoonmaken en zij kreeg ook een 8.

Toen had ik zoiets van ja waar doe je die moeite voor,natuurlijk voor jezelf en je moet het rijtechnisch
voor elkaar hebben,maar ik vind wel dat er verschil in punten moet zitten.
Afbeelding

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 13:04

Verschillen in punten zijn er zelden. Dit is toch wel het meest standaard gepunte die erbij zit.

Grappig paard moet ik zeggen. In eerste instantie denk je hé die is effen en dan heeft ie zo'n witte vlek op z'n schouder. Die witte staart is erg apart!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 13:09

Ach het ligt aan de jury. Met mijn schimmel zag alles er ook altijd tip top uit. Maar als ik een winspunt moest rijden aan de hand van het verzorgingspunt was ik toch niet zo blij....

Sommige juryleden tillen streng aan de verzorging, andere niet. Die er niet zwaar aan tillen denken meestal niet over dat punt en geven een standaard punt. Zij die het wel belangrijk vinden geven sneller hogere of lagere punten.

suziehj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 23:14

en toch vraag ik me dan af wat je moet doen om een 8 te krijgen i.p.v. een 7
ik krijg eigenlijk altijd een 7 en dan kan ik zelf niet bedenken wat ik verder er nog aan zou kunnen doen om er een 8 van te maken.
Mijn paard is altijd netjes gevlochten, dressuurknotten en voorpluk ingevlochten, voetjes opgeschoren, oortjes uitgeschoren, staart gevlochten, tuig gepoetst, laarzen gepoetst, schone rijkleding, voetjes gewassen en hoeven gevet, schone cap Tong uitsteken en niet te vergeten knollie helemaal glimmend gemaakt met glansspray en babydoekjes. Dus wat zou ik nog meer kunnen doen?? Clown

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 07:32

Oud topic, slotje Knipoog