promptertje schreef:Laat zo'n dier toch zo snel mogelijk castreren, als hij nu al zo moeilijk in de omgang is, dan moet je eens kijken hoe "leuk" hij zal zijn als hij een jaar of drie - vier is. Ik heb zelf altijd hengsten, ook nu weer een anderhalf jarige, maar eigenlijk raad ik het iedereen af. Een hengst is meestal vele malen moeilijker dan een merrie of ruin, en onervaren mensen zouden nooit aan hengsten moeten beginnen.
He-le-maal mee eens.
Miloutje33 schreef:als ie egt nix wil, moet je het proberen op de manier van Monty Roberts, met join-ups en zo
dat schijnt heel goed te werken
Joepie, nog iemand die er geen verstand van heeft ("schijnt heel goed te werken?")...

Mag ik je adviseren om onderstaande sticky nog eens door te lezen? Inlcusief alle links in het eerste topic? Een join-up kun je niet "zomaar proberen", zonder dat je er verstand van hebt. Als hij mis gaat bij een goed dominant paard en dat paard je aanvalt heb je dus een echt probleem (als je het al kunt navertellen).
viewtopic.php?f=125&t=556025

.
Kheb het een beetje erg druk laatste tijd, dus ben helaas nog steeds niet wezen kijken. Maar tijdens werk (cassiere) wel nog ff met baasje gesproken. Gaat tegenwoordig veel beter met hem. Hij bijt niet meer, slaat niet meer en is veel rustiger. (ben nog steeds wel van plan even te gaan kijken )
Als het allemaal waar is, of niet, dan blijf ik achter Kiwiko, castreren en in de opfok, hopelijk komt er dan nog iets van hem terecht en hebben ze er over een tijd behoorlijk wat plezier van.