Gered van de slager, maar onhandelbaar..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Gered van de slager, maar onhandelbaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 01:07

promptertje schreef:
Laat zo'n dier toch zo snel mogelijk castreren, als hij nu al zo moeilijk in de omgang is, dan moet je eens kijken hoe "leuk" hij zal zijn als hij een jaar of drie - vier is. Ik heb zelf altijd hengsten, ook nu weer een anderhalf jarige, maar eigenlijk raad ik het iedereen af. Een hengst is meestal vele malen moeilijker dan een merrie of ruin, en onervaren mensen zouden nooit aan hengsten moeten beginnen .

He-le-maal mee eens.

Miloutje33 schreef:
als ie egt nix wil, moet je het proberen op de manier van Monty Roberts, met join-ups en zo
dat schijnt heel goed te werken

Joepie, nog iemand die er geen verstand van heeft ("schijnt heel goed te werken?")...Misselijk
Mag ik je adviseren om onderstaande sticky nog eens door te lezen? Inlcusief alle links in het eerste topic? Een join-up kun je niet "zomaar proberen", zonder dat je er verstand van hebt. Als hij mis gaat bij een goed dominant paard en dat paard je aanvalt heb je dus een echt probleem (als je het al kunt navertellen).

viewtopic.php?f=125&t=556025

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 01:08

sorry dubbel.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 01:31

Alweer zo'n topic... paardeslagers zijn harteloze barbaren die niets van paarden weten....
ze verkopen alles door wat maar enigzins verkoopbaar is en ach omdat ze toch paarden doden hebben ze geen hart......
En wat binnen komt en gezond is, jaja de paardenslager kent de handelaren die bij hen aanleveren... die worden weer verkocht.
en ja paarden redden van de slacht die mischien wel wereldkampioen worden.. hmm waar komt dat err-was-eens-verhaal toch vandaan???
@TS: snel bekijken, en dan advies geven, en niet emotioneel betrokken raken...... en het advies is hiervoor al gegeven...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 09:12

Als het goed is heeft de TS die jaarling allang gezien... Ben nog steeds benieuwd wat de huidige stand van zaken is.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 15:21

Het blijft idd verdacht stil

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 18:25

ik zou eerst eens laten onderzoeken warom ze naar de slacht is gedaan en dan inderdaad.. castreren en in groep gooien!

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 12:08

ff update Tong uitsteken Kheb het een beetje erg druk laatste tijd, dus ben helaas nog steeds niet wezen kijken. Maar tijdens werk (cassiere) wel nog ff met baasje gesproken. Gaat tegenwoordig veel beter met hem. Hij bijt niet meer, slaat niet meer en is veel rustiger. (ben nog steeds wel van plan even te gaan kijken )

groetjes

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 12:13

EliesLJoran schreef:
ff update Tong uitsteken Kheb het een beetje erg druk laatste tijd, dus ben helaas nog steeds niet wezen kijken. Maar tijdens werk (cassiere) wel nog ff met baasje gesproken. Gaat tegenwoordig veel beter met hem. Hij bijt niet meer, slaat niet meer en is veel rustiger. (ben nog steeds wel van plan even te gaan kijken )

groetjes

Geloof er vrij weinig van eerlijk gezegd Nagelbijten / Gniffelen Als het allemaal waar is, of niet, dan blijf ik achter Kiwiko, castreren en in de opfok, hopelijk komt er dan nog iets van hem terecht en hebben ze er over een tijd behoorlijk wat plezier van.

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 12:24

nou dan geloof je het niet...ook goed, wat jij wilt joh...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 15:48

Fijn dat het beter gaat, al is het wel erg onwaarschijnlijk dat een hengst in zo'n korte tijd zo veranderd....

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 09:22

Kvond het zelf ook wel vreemd, maar misschien moest ie gewoon wennen. Ik geloof die mensen op hun woord. (maar omdat ik het leuk vind, ga ik nog weles even bij em kijken, ben wel benieuwd)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 09:46

Wat zeggen ze ook al weer?? Veulen groot, eigenaar dood??
Idd wat Kiwiko zegt, ballen eraf en in de groep gooien, zie maar over 2 jaar wat hij is geworden.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 10:08

stef schreef:
waarom stond het beestje bij de slacht?
kennisje van mij heeft nl een pony met dergelijk gedrag gehad die een hersentumor had en daarom dus naar de slager is gegaan

Dat vind ik idd wel iets om over na te denken ... Scheve mond

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 01:05

Doorgaans komen die tumoren toch echt niet bij veulens voor....

En waarom zou het gedrag van het veulen niet veranderd kunnen zijn?

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 18:48

idd, misschien moest ie gewoon wennen, maarja, heb het nog niet met eigen ogen gezien

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 18:51

KiWiKo schreef:
nou, beessie is fijn gered zeg!!

mocht je hem eventueel ooit goed kunnen/willen krijgen dan is het zaak om het dier nu te castreren en in de groep te gooien........ en ga pas weer kijken als het beessie 3,5 is.

Ik zou hem eerst wat manieren bijbrengen en dan in de groep te gooien. liefst met een oudere hengst erbij Ja
Als je hem pas eruit haalt als hij 3,5 is en hij is nog steeds zo, is hij stukken gevaarlijker dan dat hij nu is.

Maar bovenal... wat de rest ook zegt... Hebben ze het beestje echt gered of alleen zijn lijden langer gemaakt??? Hij stond niet voor niets bij de slager

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 11:26

stef schreef:
waarom stond het beestje bij de slacht?
kennisje van mij heeft nl een pony met dergelijk gedrag gehad die een hersentumor had en daarom dus naar de slager is gegaan

Inderdaad de meeste worden niet zonder reden naar de slager gebracht, pony zal dus vast wel wat mankeren