Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
runningkawa schreef:Misschien beginnen met lezen vanaf bladzijde 1, dan weet je mijn reacties en standpunt erin
runningkawa schreef:Om te rollen heb je aanraking nodig, ook al rol je direct door
Mijn paard is al pleite op de eerste aanraking bij een wieltje.
Zonder aanraking kun je niet rollen, daarvoor hoef je niet te prikken
Bijv als ik in de auto zit naar paardrijden dan bewegen mijn wieltjes al als we over een hobbeltje in de weg gaan, zo soepel zijn deze wieltjes dus. Daarom hoor je ook altijd dat klingeltje als mensen met westernsporen langs lopen (denk aan de big American pizza reclame
) de wieltjes rollen zelfs als je alleen al loopt. Aanraking is dus niet altijd nodig wil je rollen met wieltjes. 

runningkawa schreef:Het is gewoon jammer dat je me niet begrijpt, want daar gaat het mis op.
Dat je niet begrijpt wat ik bedoel met dat er eerst zacht contact moet zijn voor je zachtjes kunt rollen
Pak de spoor in je hand
Met flink wat gezwaai in de lucht rolt hij misschien. Maar niet waarheen jij wilt, je hebt er geen controle over.
Maar als je hem nu over je arm wilt laten rollen, naar een bepaald punt, moet je dan eerst contact maken of niet?
Laat elkaar maar gaan. Jij doet het jouw manier en ik en miss montana doen het de onze ok? Citaat:Maar als je hem nu over je arm wilt laten rollen, naar een bepaald punt, moet je dan eerst contact maken of niet?
runningkawa schreef:Citaat:Maar als je hem nu over je arm wilt laten rollen, naar een bepaald punt, moet je dan eerst contact maken of niet?
Snap je deze vraag echt niet?
Maar als je WESTERN rijd heb je geen spoor nodig. Die hangt er maar voor de sier aan
Da's tarditie 

runningkawa schreef:Dat is omdat ik niks anders te doen heb
En omdat Miss Montana zegt dat aanraking niet nodig is om te rollen
Dan leg ik het nog maar een keer uit, maar dan weer op een andere manier
ben blij dat jij wel snapt dat er aanraking nodig is om te rollen.
Elke spoor die je niet gebruikt is overigens vriendelijk![]()
Norway_girl schreef:Maar als je WESTERN rijd heb je geen spoor nodig. Die hangt er maar voor de sier aanDa's tarditie
Als wij geen sporen nodig zouden hebben dan zouden we er ook echt niet mee rijden hoor
Maar wij moeten ook zijgangen, changementen, spins etc maken. Wij gebruiken onze sporen net als jullie om de hulpen te verfijnen. Het grootste fabeltje over westernrijden is dat we met sporen rijden omdat het traditie is. Want dat is namelijk absoluut niet waar
runningkawa schreef:Dat is omdat ik niks anders te doen heb
En omdat Miss Montana zegt dat aanraking niet nodig is om te rollen
Dan leg ik het nog maar een keer uit, maar dan weer op een andere manier
ben blij dat jij wel snapt dat er aanraking nodig is om te rollen.
Elke spoor die je niet gebruikt is overigens vriendelijk![]()
. Maar hierbij hebben wel het wel over western en dressuursporen. Ik probeer het nu zo goed mogelijk uit te leggen maar ik merk dat het eigenlijk verdomde moeilijk is om zoiets uit te leggen
Mijn sporen (western) die zijn zo gevoelig dat als ik mijn hak omhoog trek dat mijn spoor al licht beweegt nog voordat ik hem over de buik rol. Natuurlijk beweegt mijn spoor niet al zodanig zoals dat hij over de buik rolt maar hij zal nooit eerst helemaal stil liggen om pas na druk erop te gaan bewegen. Mijn spoor mag ook nooit stil komen te liggen tegen de buik. Ik moet mijn hak omhoog halen, dan rolt mijn spoor dus over de buik en dan haal ik mijn hak eraf en laat ik die weer zakken. Als ik mijn hak echt stil zou houden tegen de buik of als mijn wieltje pas zou rollen na druk erop dan zou het overkomen als prikken-rollen. En daar zijn paarden niet blij mee, daarbij ik prikken in de westernwereld ook niet toegestaan.
Norway_girl schreef:
Ja ho even. Ik snap die vraag wel, maar ik snap niet waarom jij op iedere reactie van een ander er gelijk zo op ingaat.
Uiteraard moet je contact maken met een spoor, anders werkt ie niej neeMaar als je WESTERN rijd heb je geen spoor nodig. Die hangt er maar voor de sier aan
Da's tarditie
bud_gloor schreef:ik rij met die diervriendelijke, maar gebruik ze niet vaak.
nielsd schreef:Al hoewel je sommige westernuiters hebt die ze altijd dragen incl belletje maar dat vindt ik ook erg vreemd.