Welke sporen draag jij?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Welke sporen draag jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 10:33

Misschien beginnen met lezen vanaf bladzijde 1, dan weet je mijn reacties en standpunt erin Lachen

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 10:40

Ik rijd thuis met kleine knopspoortjes en op wedstrijd met stompe wat langere sporen.

Dit omdat Melly op wedstrijd vaak veel aandacht voor andere dingen heeft en niet meer op mij let, ze wordt dan vrij sloom dus met die sporen kan ik haar er beter bij houden Lachen

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 12:04

runningkawa schreef:
Misschien beginnen met lezen vanaf bladzijde 1, dan weet je mijn reacties en standpunt erin Lachen

Had ik al gedaan voordat ik aan mijn reactie begon Knipoog

R_Maryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 12:28

Ik rijd met kleine sporen met mini wieltjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 12:34

runningkawa schreef:
Om te rollen heb je aanraking nodig, ook al rol je direct door
Mijn paard is al pleite op de eerste aanraking bij een wieltje.
Zonder aanraking kun je niet rollen, daarvoor hoef je niet te prikken Lachen

Nee, hoeft ook niet Vork Bijv als ik in de auto zit naar paardrijden dan bewegen mijn wieltjes al als we over een hobbeltje in de weg gaan, zo soepel zijn deze wieltjes dus. Daarom hoor je ook altijd dat klingeltje als mensen met westernsporen langs lopen (denk aan de big American pizza reclame Nagelbijten / Gniffelen) de wieltjes rollen zelfs als je alleen al loopt. Aanraking is dus niet altijd nodig wil je rollen met wieltjes.

Benna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 12:35

kleine knopsporen!

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 12:37

Zonder sporen.. meneer moet gewoon op mn beenhulpen reageren zonder poespas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 12:38

De mijne rammelen niet...
En wil jij ermee aansporen zul je echt contact moeten maken, dan kun je zeggen wat je wilt, maar zo simpel is het Lachen
En sommige paarden zijn op zo'n prikje van contact maken pleite.

Dat jij niet zo'n paard hebt, dat kan.
Ik heb 'm wel Haha!

Zoals eerder aangehaald, paard verschillend Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 12:40

Laten wij het er maar op houden dat wij hierin van mening verschillen Vork

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 12:43

Maar als miss montana wedstrijd rijd heeft zij niet met de dressuur te maken. Nara mijn weten draaid wedstern alleen maar op het rijden van je zit. En gebruik je idd je sporen niej.
Laatst bijgewerkt door Norway_girl op 04-12-06 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 12:47

Het is gewoon jammer dat je me niet begrijpt, want daar gaat het mis op. Lachen
Dat je niet begrijpt wat ik bedoel met dat er eerst zacht contact moet zijn voor je zachtjes kunt rollen

Pak de spoor in je hand
Met flink wat gezwaai in de lucht rolt hij misschien. Maar niet waarheen jij wilt, je hebt er geen controle over.
Maar als je hem nu over je arm wilt laten rollen, naar een bepaald punt, moet je dan eerst contact maken of niet?

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 12:50

runningkawa schreef:
Het is gewoon jammer dat je me niet begrijpt, want daar gaat het mis op. Lachen
Dat je niet begrijpt wat ik bedoel met dat er eerst zacht contact moet zijn voor je zachtjes kunt rollen

Pak de spoor in je hand
Met flink wat gezwaai in de lucht rolt hij misschien. Maar niet waarheen jij wilt, je hebt er geen controle over.
Maar als je hem nu over je arm wilt laten rollen, naar een bepaald punt, moet je dan eerst contact maken of niet?

Ik denk dat ik je ook niet snap Knipoog Laat elkaar maar gaan. Jij doet het jouw manier en ik en miss montana doen het de onze ok?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 12:55

Citaat:

Snap je deze vraag echt niet?

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:04

runningkawa schreef:
Citaat:

Snap je deze vraag echt niet?

Ja ho even. Ik snap die vraag wel, maar ik snap niet waarom jij op iedere reactie van een ander er gelijk zo op ingaat.
Uiteraard moet je contact maken met een spoor, anders werkt ie niej nee Bloos Maar als je WESTERN rijd heb je geen spoor nodig. Die hangt er maar voor de sier aan Knipoog Da's tarditie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:06

Dat is omdat ik niks anders te doen heb Tong uitsteken

En omdat Miss Montana zegt dat aanraking niet nodig is om te rollen
Dan leg ik het nog maar een keer uit, maar dan weer op een andere manier Lachen

ben blij dat jij wel snapt dat er aanraking nodig is om te rollen.

Elke spoor die je niet gebruikt is overigens vriendelijk Tong uitsteken Haha!

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:08

Op Eef rij ik met sporen 3,5 cm grof wiel. Dit omdat ze dat echt nodig heeft. Als ze geen sporen nodig hebben dan rij ik ook echt zonder Lachen

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:16

runningkawa schreef:

Kijk nu zijn we er. Ik heb het niet op jouw gemunt ofzo en ik hoop dat je dat ook niet denkt, want dat is wel het minste wat ik wil hoor Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:33

Norway_girl schreef:
Maar als je WESTERN rijd heb je geen spoor nodig. Die hangt er maar voor de sier aan Knipoog Da's tarditie

Nu mijn beurt: Ho eens even Vork Als wij geen sporen nodig zouden hebben dan zouden we er ook echt niet mee rijden hoor Maar wij moeten ook zijgangen, changementen, spins etc maken. Wij gebruiken onze sporen net als jullie om de hulpen te verfijnen. Het grootste fabeltje over westernrijden is dat we met sporen rijden omdat het traditie is. Want dat is namelijk absoluut niet waar Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:54

runningkawa schreef:

Natuurlijk snap ik ook dat aanraking nodig is om te rollen Lachen. Maar hierbij hebben wel het wel over western en dressuursporen. Ik probeer het nu zo goed mogelijk uit te leggen maar ik merk dat het eigenlijk verdomde moeilijk is om zoiets uit te leggen Clown Mijn sporen (western) die zijn zo gevoelig dat als ik mijn hak omhoog trek dat mijn spoor al licht beweegt nog voordat ik hem over de buik rol. Natuurlijk beweegt mijn spoor niet al zodanig zoals dat hij over de buik rolt maar hij zal nooit eerst helemaal stil liggen om pas na druk erop te gaan bewegen. Mijn spoor mag ook nooit stil komen te liggen tegen de buik. Ik moet mijn hak omhoog halen, dan rolt mijn spoor dus over de buik en dan haal ik mijn hak eraf en laat ik die weer zakken. Als ik mijn hak echt stil zou houden tegen de buik of als mijn wieltje pas zou rollen na druk erop dan zou het overkomen als prikken-rollen. En daar zijn paarden niet blij mee, daarbij ik prikken in de westernwereld ook niet toegestaan.

Maar dressuursporen werken dan anders, dan snap ik dat vooral bij dressuursporen er meer aanraking nodig is om de wieltjes te laten rollen. Hopen dat het nu ietsiepietsies duidelijker is Lachen

bud_gloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 17:20

ik rij met die diervriendelijke, maar gebruik ze niet vaak.

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 17:22

Hele stompen en kleine, weet niet hoe groot.
Ze maken niet veel indruk en heb ze niet echt nodig, maar het helpt wel goed met hulpverfijning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 17:28

Norway_girl schreef:

Ja ho even. Ik snap die vraag wel, maar ik snap niet waarom jij op iedere reactie van een ander er gelijk zo op ingaat.
Uiteraard moet je contact maken met een spoor, anders werkt ie niej nee Bloos Maar als je WESTERN rijd heb je geen spoor nodig. Die hangt er maar voor de sier aan Knipoog Da's tarditie

Weet je wel wat western is, of zit jij nou wat uitspraken te doen?
Wij western ruiters hebben soms een spoortje nodig. Western is niet alleen domweg wat race, nee veel meer.
We zijn niet een stelletje sukkels die sporen hebben omdat het traditie is. Wij dragen ze omdat wij ook zijgangen hebben, en allemaal nog veel meer dingen.
Al hoewel je sommige westernuiters hebt die ze altijd dragen incl belletje maar dat vindt ik ook erg vreemd. Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-12-06 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 17:31

bud_gloor schreef:
ik rij met die diervriendelijke, maar gebruik ze niet vaak.

Volgens mij kan je een spoor net zo hard maken als je zelf wilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 17:32

nielsd schreef:
Al hoewel je sommige westernuiters hebt die ze altijd dragen incl belletje maar dat vindt ik ook erg vreemd. Nagelbijten / Gniffelen

Serieus? Een belletje aan je spoor? Hahaha waar heb je dat ooit gezien dan? Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 17:34

Ik weet niet meer hoe het heet, op het federatie NK te mariemheem dit jaar. Te erg Clown
Volgens mij iets van jinkle bells, zag dit ook in Go west (een boek)