leren zitvlak of niet?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Re: leren zitvlak of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:13

Colt schreef:
Rijbroek met (kunst)lederen zitvlak Ja Zit je veel steviger Ja

Wel, dat is een kwestie van definitie. Met steunen en wrongen zitten veel mensen ook vaster in het zadel.
Niet onafhankelijk echter, niet ZELF.
Daarbij bemoeilijkt een gefixieerde zit het synchroon bewegen van ruiter en paard. Dat is voor de ruiter nl. een actief gebeuren wat door bijvoorbeeld een stroef kontaktvlak met het zadel wordt verhinderd.

Ooit had een rijbroek een naadloze zachtleren inzet om dezelfde reden als een wielrennersbroek en dat was niet grip Bloos!
De gripinvulling is er pas later aan gegeven tegelijk met de opkomst van wrongen en zitkuipen.

HC

Kelschrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:15

Ik vind een leren zitvlak niet fijn. Net of je een luier aan hebt. Vooral als je niet op het paard zit vind ik dit. Misschien ligt het wel aan mij, maar ik rij liever zonder. Wel leren rijlaarzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:20

Kelschrover schreef:
Net of je een luier aan hebt.

Klopt. Toen ik mijn eerste kunstleren zitvlak broek kocht heeft ie een jaar in de kast gehangen, vrezelijk zat ie. Verdrietig
Maar toen ben ik er een keer mee gaan rijden, en sindsdien wil ik mn andere broeken dus niet meer aan, ik vidn dat je stiller zit en meer grip.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:21

leren zit vlak, nee.. ik kom er vaak niet op omdat het zo strak zit Bloos
leren laarzen ja.. ik wil ze namelijk eind december ook gaan kopen Tong uitsteken

Frederika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:27

leren laarzen ja, kan niet zonder, maar aan mijn rijbroek nee, ik kan dan niet mee zijn in de beweging van het paard je zit dan als het ware vastgeplakt aan je zadel, daar kan ik niet tegen.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:29

Ik ga helemaal voor leren laarzen! en een leren zitvlak, alleen als die van ECHT leer is en dat komt eigenlijk aan de dag van vandaag niet meer zo vaak voor, de meeste zijn van kunst en dat vind ik helemaal niks.

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:30

Leren laarzen en kunstleren zitvlak!

Sankzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:55

Ik rijd liever met (kunst)leren zitvlak, als het niet regend. Als het regend, zonder!

En ja leren laarzen, ik denk da iedereen da wel wilt. Allen kost het zo ongelofelijk veel geld!
k'ga mn mama toch nog is lief moeten aankijken Haha!
x

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 20:36

Ik vind een kunstleren zit helemaal niet fijn. Ik vind het weleens prettig om in mn zadel te kunnen schuiven. Met kunstleren broek schuif ik niet over het zadel, maar in mn broek. Dat voelt helemaal niet fijn!

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 20:37

Ik heb nog nooit een echt leren zitvlak geprobeerd, mij lijkt het wel fijn. Maar heb alleen enkel die nepleren zitvlakken gehad en dat vind ik maar niets.

Leren laarzen wel Haha!

Vitphant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:29

Echt leer= Echt verschrikkelijk om mee te rijden vind ik Nagelbijten / Gniffelen.
Kunstleder is daarentegen wel weer fijn. Enne tuurlijk leren rijlaarzen Haha!.

Sushii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 09:51

leren zitvlak en leren laarzen!!! echt ideaal..

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 10:07

(kunst) leren zitvlak is echt bagger voor je/mijn zit. Als ik een keer iets naar achteren (verkeerd) komt te zitten, dan blijf ik daar door dat leer en zonder schuif je dan automatisch weer naar het diepste punt van je paard! Vind ik veeeel beter, maar goed, mijn fijnste rijbroek is met kunstleer, dus even sparen voor een nieuwe goeie zonder Lachen

becooltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 16:46

leren rij laarzen daar zweet je niet in. leren zitvlak vind ik niet zo lekker zitten maar je zit dan wel stevig in het zadel Haha!

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 16:47

Absoluut een kunstlederen zitvlak en leren laarzen. Heerlijk om mee/in te rijden.