Cap; Of Niet?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Wanneer draag jij een cap?

Altijd als ik rijd!
312 (81%)
Nooit!
14 (3%)
Alleen op wedstrijden,omdat dat verplicht is :@
30 (7%)
Alleen met een buitenrit!
25 (6%)

Totaal aantal stemmen: 381

RyantJ

Re: Cap; Of Niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:41

maar als je zo 'stoer' zonder cap durft te rijden, maar je bent wel te bang om zonder je cap naar t strand te gaan of om buitenritten te maken, sorry hoor maar t is wel een cap of geen cap Gestoord .. gewoon stom gelul dus!
en inderdaad daar ben ik t wel mee eens, niveau doet er niet toe! wat maakt t nou uit of je van een ZZ paard valt als ZZ ruiter of van een B paar valt met een B ruiter..!?

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 21:57

Ik reed eerst heel vaak zonder cap, ik heb toen een ongelukje gehad tijdens een bosrit....(ff kort..moest naar t ziekenhuis en had 5 hegtingen, scheelde maar een paar cm had echt blind kunnen zijn Verdrietig )
dus sinds die dag rijd ik buiten altijd met cap. Jonge paarden rijd ik NOOIT zonder cap, de enigste die ik zonder cap rijd (in de bak dan) is onze quarter-horse, die ken ik gewoon te goed, wat ze ook doet ik val er in de bak echt niet vanaf.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 21:58

rijd trouwens niet zonder cap omdat ik dat stoer vind ofzo. Sinds ik nog heel jong was had ik al vaak last van hoofdpijn, dus vandaar dat ik liever zonder reed, gelukkig heb ik nu een cap waar ik uren mee kan rijden zonder hoofdpijn Haha! maar die ligt bij m'n paard op stal, heb voor de pony's nog zo'n simpele casco waar ik dus ook hoofdpijn van krijg als ik langer ga rijden Boos!

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 22:01

ik rijd nooit met cap. alleen op een buitenrit.

eigenlijk gewoon uit gemakzucht. ik vergeet het, & vind het eigenlijk veel lekkerder ''zonder'' ookal is het niet veilig.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 22:11

Dan zou je eigenlijk ook consequent met een body-protector,knie en elleboogbeschermers moeten rijden. Knipoog
[/quote]

Ja tuurlijk wat dach jij dan doe ik ook zelf snachts als ik slaap Cool
[/quote]

Ja jij heb het zo over de veiligheid omdat paarden vluchtdieren zijn,die vertrouw ik toch meer dan mijn medeweggebruikers in het verkeer,moet je het niet gaan omdraaien dan moet je ook die andere dingen die ik hierboven beschreven heb aandoen of een rugby-pak!En menners dan kunnen die niet van d'r kar geslingert worden wanneer hun paard ervandoor gaan die moeten dan ook een cap op!

zicobont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 09:51

Ik weet dat het moet, maar die dingen zitten niet zo lekker helaas.

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 10:13

Ik rijd altijd met cap.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 10:16

Rijd alleen met cap als het verplicht is, bij de rijvereniging wedstrijden ect. als ik privéles krijg zegt mijn instructriece er niets van en bij mij op stal rijden ze eigelijk allemaal zonder cap

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 10:48

Ik rijd eigenlijk nooit met cap.
Vroeger wel maar sinds ik ergens anders rijd waar niet veel mensen een cap dragen ben ik het stillekesaan afgeleerd... En ik vind het zonder ook veel leuker dan met, moet ik me niet ergeren aan die cap waardoor mn hoofd helemaal gaat zweten, of die altijd naar voor valt...

Ik doe het dus NIET omdat het niet mooi is of omdat ik het stoer vind ofzo!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 10:52

Ik rij al van kind af aan, toen ik 4 was heb ik mijn eerste lesjes gekregen. Ik heb nóóit met cap gereden, alleen op onbekende en jonge paarden. Toen ik Apollo in ging rijden bv heb ik een cap op gehad. Toen ie zadelmak, verkeersmak, aan de hulpen etc was ging de cap weer af. Onbekende paarden ook altijd de 1e keer met cap.

En toen kwam ik bij Kelvin terecht... Ik heb hem een jaar gereden, en buiten het feit dat de eigenaresse wilde dat ik een cap op had, heeft hij me de voordelen ook héél erg goed duidelijk gemaakt. Sindsdien heb ik altijd met cap gereden.

Momenteel heb ik een Haf en een Tinker die ik rij en verzorg. Ik moet bekennen dat ik af en toe de neiging heb om erop te kruipen zonder cap, mn bij de Haf. Wellicht gebeurd dat ook nog wel eens ooit, maar voorlopig niet.

Ik heb momenteel nog een oude Casco (volgens mij al ruim 10 jaar oud), maar helaas heeft de Haf een poging gedaan om 'm op te eten. Zal dus aan een nieuwe moeten binnenkort... Hopelijk vind ik er één die niet op een paddestoel lijkt Tong uitsteken

PrisSyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 14:26

PERENBOOMPIE schreef:
Dan zou je eigenlijk ook consequent met een body-protector,knie en elleboogbeschermers moeten rijden. Knipoog

Ja tuurlijk wat dach jij dan doe ik ook zelf snachts als ik slaap Cool
[/quote]

Ja jij heb het zo over de veiligheid omdat paarden vluchtdieren zijn,die vertrouw ik toch meer dan mijn medeweggebruikers in het verkeer,moet je het niet gaan omdraaien dan moet je ook die andere dingen die ik hierboven beschreven heb aandoen of een rugby-pak!En menners dan kunnen die niet van d'r kar geslingert worden wanneer hun paard ervandoor gaan die moeten dan ook een cap op!
[/quote]

mij hoor je niet zeggen dat ik het omdraai hoor ?
weet niet wat voor taal jij er dan uithaaldt Cool
maar dit gaat beetje off topic Knipoog

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 14:47

Overigens, met wedstrijden moeten menners ook een cap op, net als ruiters.

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 14:59

Ik rijd altijd met cap en met springen zelf met bodyprotector. Knipoog

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 15:59

Ik heb altijd mijn cap op.

Sillief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 16:03

Van de eigenaresse van mijn verzorgpaarden hoef ik alleen de cap op als we buitenrit rijden, maar als ik van zo'n hoogte afval doe ik dat toch liever met cap. Nagelbijten / Gniffelen

RyantJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 16:51

gelukkig, zijn er toch nog slimme mensen onder ons Haha! ! maar degene die zonder cap rijden, val lekker een gat in je hoofd ofso! en een bodyprotector.. heb me broertje toch mooi een keer geholpen hoor! dus niet zeuren van dan zit je als een ingepakte mummy op je paard want t is niet zo! scheelt je alleen een paar weken niet kunnen paardrijden of in het ziekenhuis liggen..
EN paarden blijven vluchtdieren en je kan ze dus ook nooit voor 100% vertrouwen, ze rennen toch wel als je echt weg willen.. Slapen

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 16:55

Ik rij altijd met cap, krijg er vaak commentaar op maar dat zal mij aan mijn derrière oxideren, zeg maar... Ik heb maar 1 hoofd, en daar ben ik erg zuinig op. Bovendien heb ik een erg mooie cap, die moet toch wel geshowed worden!

RyantJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 16:59

ben t totally met je eens jiehaaa!
gewoon lekker met cap blijven rijden hoor Ja

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 17:08

Ik heb echt een enorme hekel aan een cap! Vind het een vreselijk ding, tis dat ik hem op MOET…. Heb vorig jaar hetzelfde ongeluk gehad als tineke bartels. Ik reed op een hengst op buitenrit, was rustig aan het stappen niks aan de hand. Ineens schoot hij ervandoor, schrok ergens van weet me god nog steeds niet van wat hij schrok maargoed. Hij ging recht op een boom af, ik dacht dat hij naar rechts ging, maar hij ging naar links en ik botste frontaal op die boom, zonder cap. Als ik een cap op had gehad, had ik veel langer in het ziekenhuis gelegen dan dat ik nu lag! Dan was ik er heel wat minder vanaf gekomen dan nu! Ik vind het allemaal best wat je met je cap doet, of je hem draagt of niet. Al dat gezeur altijd over die caps, moet diegene gewoon zelf weten, als je eraf valt met een gat in je hoofd, dan heb je pech gehad, had je maar beter moeten luisteren. En een cap is misschien wel veiliger, maar in sommige situaties (bij mij dus) is zonder cap minder gevaarlijk
(en iedereen maar tegen mij zeggen wat een oen ik was dat ik tegen een boom reed, en dat ze nou nog nooit hadden gehoord dat iemand dat ook had… Clown )

RyantJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 17:12

echt waar dan! Gaaaap .. vreemd eigelyk niet?! cap is juist om je te beschermen maar jy komt er beter vanaf zonder cap? vertel.. sorry maar ik snap niet waarom t zonder beter is.. als ik namelijk met me kop tegen een boom aan beuk doet t minder zeer zonder cap dan met..

PrisSyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 17:13

@ryantje idd altijd cap op je kop Knipoog welzo veilig Knipoog
wij kunnen ze uitlachen als ze zich te plette vallen Lachen (denken ze had ik nou maar cap op gehad,,

RyantJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 17:15

duidelyk PrisSyl! en als je gewoon een goeie cap heb krijg je ook geen pijn in je kop, en als je t warm krijgt krijg je t toch wel warm en niet alleen door die 'cap'..

PrisSyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 17:16

nee joh, warm krijg je het toch wel Knipoog en als je vind dat je er vies haar van krijgt had je andere hobby moeten zoeken Knipoog

RyantJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 17:18

haha duidelyk Haha! ! je handen worden toch ook vies en weet je daar hebben ze zeep en shampoo enzo voor uitgevonden, slim hé!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 17:22

zo'n reactie had ik wel weer verwacht Gaaaap ...
Als jij met een volle vaart, met je gezicht tegen een boom aan zou knallen, wat doet je cap dan? bij veel mensen zit hij niet goed hoor, die klep breekt af naar beneden, of hij breekt helemaal niet en je krijgt een enorme klap in je nek, nou lekker hoor...
Ken er nog wel 1 hoor, die ook tegen een boom aanreed, MET cap, cap klapte naar beneden, je wilt niet weten wat zei allemaal had Knipoog
Vraag me overigens af waar iedereen zich zo druk over maakt.. als je eraf klettert dan kletter je er toch af.. eigen keuze hoor Rolleyes