Thermoboots

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Thermoboots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 21:15

Ik heb die van global, die rijden echt heel lekker en zijn absoluut niet lomp ofzo Knipoog
Ze lijken zelfs meer op een gewone rijlaars , en ze zijn met neopreen gevoerd lekker warm dus Haha! Knipoog

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 23:58

Ik ga dit topic ook even volgen, want ik had vandaag op de kar ook koude voeten.
Eerst reed ik altijd met gewone snowboots met een buitenrit, dat ging ook prima. Mij lijkt anders ook wel een oplossing om een grotere maat gevoerde rijlaarzen (aigle b.v.) te nemen met dikke sokken.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 00:11

ik heb de thermolaarzen van mountain horse rimfrost Haha!
echt top laarzen ze kosten 110 euro maar nooit meer koude voeten
en je kan er ook heel goed meerijden
ik doe nooit meer mijn andere laarzen aan
echt een aanrader voor iedereen
ik heb ze nu 2 jaar en je ziet er nog helemaal niks aan OK dan!
Afbeelding

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 13:50

tinkert_tje schreef:
ik heb de thermolaarzen van mountain horse rimfrost Haha!
echt top laarzen ze kosten 110 euro maar nooit meer koude voeten
en je kan er ook heel goed meerijden
ik doe nooit meer mijn andere laarzen aan
echt een aanrader voor iedereen
ik heb ze nu 2 jaar en je ziet er nog helemaal niks aan OK dan!
Afbeelding

die heb ik ook Haha!
en heb ze al 4 jaar!!! nog steeds super!! Heb er ook stages meegelopen e.d. dus wel veelvuldig gebruikt!

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 14:13

ooh nou dat kan ik zeker nog 2 jaar whahaha Clown
nee echt super laarzen en ze lijken onverslijtbaar OK dan!
je moest eens weten wat ze allemaal te verduren hebben Haha!

missK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 14:23

zoek een paar goede maar toch betaalbare voor les in te geven... moeten goed waterdicht zijn en blubberbestendig verder niet té lomp en een redelijk lekker lopen Verward

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 14:38

Ik had ook van die dingen uit de eerste post. Ze zijn heerlijk warm totdat ze nat van binnen worden. Helemaal waterdicht zijn ze namelijk niet. Verder zijn ze om te rijden een beetje breed voor in de beugels. Ze zitten wel lekker.

Polkadot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:45

Ik heb ook die uit de eerste post. Inderdaad heerlijk warm, alleen m'n sporen passen er niet omheen ..

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 16:37

Heerlijk om op les te geven en te werken in de stal , voeten blijven er lekker warm in.
Persoonlijk vind ik thermolaarzen niet fijn om mee te rijden.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 16:39

om mee te rijden vind ik ze ook fijn, nergens geen last van! Ik denk dat dat gewoon verschilt per persoon en per laars merk/soort.

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:04

Ik heb de laarzen van Dafna besteld. Iemand hier ervaring mee?

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:12

Ik ben net even bij de ruitersportzaak geweest en de Eurostar thermolaarzen en de MH rimfrost rider gepast. Eurostar vond ik sowieso erg lomp uitzien, bovendien schoof mijn voet omhoog met lopen en waren de laarzen te lang.

MH zaten erg goed! Ze lopen ook erg lekker. Ik heb ze nog maar even laten staan omdat ik 110 euro toch wel erg veel vind.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:33

Ik heb die van Happy Valley, bij mij waren ze in het begin ook iets te hoog, had er zooltjes ingedaan! En nu staan ze helemaal naar mijn voet/been echt heerlijk zitten ze!
Heb ook altijd die oude gehad, maar daar kan je niet lekker mee rijden.. Deze is eigenlijk gewoon een dressuurlaars met kleine boog en ideale rijlaars..

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 21:29

Is heel erg lekker,, en heb gehoord dat ze lekker zitten Haha!
Ik wil ze zelf ook kopen,,:D

Tutteflut_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 21:56

Ik heb er ook,en ze zitten heel erg lekker Lachen
Ze zijn lekker warm,en je hebt er veel bewegingsvrijheid in Lachen
Ik heb ze al 2jaar en nog altijd lijkt het alsof ze nieuw zijn Haha!

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:01

Ik heb gister ook nieuwe thermolaarzen gekocht, ik geloof van Happy Valley en dan de nieuwste (die op de kleur na exact hetzelfde is als die van Eurostar maar dan 10 euro goedkoper? Verward )

Ze zitten erg goed, ik ben er gister ook meteen mee wezen rijden. Het was even wennen, maar ik bleef niet steken in de beugels ofzo.

Ben tevreden. ^^ Ze kostten wel 80 euro, maar ze zien er niet uit alsof ze binnenkort stuk gingen. Ik ben er alleen niet in geslaagd om een foto ervan te vinden op Google.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:08

ik heb ook thermoboots
heerlijk zitten ze met rijden zitten ze goed en lekker warm en op stal ook
als ik naar mn eige paarden ga moet ik door de polder fietsen en dan heb je dus warme voeten en met buitenrijden ook

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 00:22

gemma92 schreef:
Arabian_Girl schreef:
Ik heb ze van HH heb ze nu een maandje zoiets.
Denk niet dat ze langer dan 1 winter meegaan.Maar met door de modder lopen zijn ze tot nu toe waterdicht.Met rijden gaat wel.Soms zit je beugel wat vast maar vind het nog meevallen hoor.Maar vind ze nou niet echt superwarm.

@lesley1994 volgens mij bedoel jij andere van HH dan ik Tong uitsteken bij mij zit er geen dressuurboog hoor Tong uitsteken Knipoog

mijne gaan al 2 jaar mee Haha! .. dit word het 3e jaar

Bij mij gaan ze dat niet redden.nu kan je vanuit binnen zo in die zool prikken dan zit je zegmaar in die blokjes van de zool..
heb ze tog nog niet zo heel lang..vind ze ook niet echt warm Clown

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 11:33

Sokkebok schreef:

Ik heb net een paar wkn de thermolaarzen van Dafna, volgens mij is de kwaliteit best goed.
Ze zijn iig wel heeeerlijk warm!

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 16:33

ik heb ook die thermolaarzen van de 1e post, en ik vind ze echt heerlijk!
alleen rijd ik er niet mee, daar zijn ze net wat te groot voor. Maar ik zou niet meer zonder kunnen Tong uitsteken

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 22:54

Meisje21 schreef:
Sokkebok schreef:

Ik heb net een paar wkn de thermolaarzen van Dafna, volgens mij is de kwaliteit best goed.
Ze zijn iig wel heeeerlijk warm!

Ik heb ze gisteren binnengekregen en ik vind ze ook goed van kwaliteit lijken ja. Ik heb er nog niet mee gereden, maar ik vind ze ook niet echt plomp. Ik rijd trouwens ook altijd met veiligheidsbeugels met elastiek, want ik ben als de dood dat ik in de beugels blijf hangen mocht ik er af vallen en er zit ook wel profiel onder de laarzen.

Meisje21: mag ik vragen wat de laarzen nieuw kosten? Ik heb ze namelijk overgenomen van iemand.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 13:24

ik heb zojuist de mountain horse rimfrost gekocht, maar nou vraag ik me af, hebben jullie dezelfde maat gekocht als je gewone schoenmaat of een maat groter? want ik zit met mijn teen net niet tegen de voorkant aan (met dikke sokken), maar als je ze inloopt schuiven je voeten dan naar voren of niet? ik kan nu nl nog een grotere maat halen (heb de maat van mijn gewone schoenmaat en zit goed, maat groter vond ik wat wijd, maar bij mijn ariat schoenen heb ik wél een maat groter genomen)...

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 15:52

Ik had een maat groter genomen (van de Dafna), maar ik vind ze eigenlijk toch wel te groot. Ik zou als ik jou was geen grotere nemen, want met het gebruik lopen ze misschien ook nog uit.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 19:32

Ik heb de MH Icerider. Dure laarzen (135 euro), hoop dat ze het geld waard zijn.
Heb er nog niet mee gereden. Maar ze zitten wel fijn. Ik heb dezelfde maat als altijd genomen. volgens een label dat aan de laars zit is de laars zo geisoleerd dat je met een dunnere sok kunt rijden.

Afbeelding

Enige nadeel en dat hebben alle standaardlaarzen die niet in hoogtematen te krijgen zijn: ze zijn veel te kort. De MH laarzen zijn dan verhoudingsgewijs nog vrij lang (komen slechts 10 cm te kort). De goedkopere laarzen zijn nog veel korter en dan kan ik er niet mee rijden, de laars blijft onder het zweetblad klemmen.
Ik heb ook nog die goedkope thermolaarzen staan, zoals op de foto van de TS. Die rijden niets, zijn alleen fijn op stal. Maar ze lopen ook niet echt lekker. Ik heb die al wel 5 jaar, gaan dus wel lang mee.

Eurostar heeft overigens ook mooie thermolaarzen. Ik vind de icerider nog net even mooier, maar de Eurostar is goedkoper.

Afbeelding

amiraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 21:15

Sinterklaas is al geweest maarja Haha!
Ze lijken me lekker warm, vandaar de naam Tong uitsteken