Wie o wie

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Gitta

Re: Wie o wie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 23:23

Reed vroeger nooit met cap alleen op wedstrijden omdat dat moest en in de springles .
De laatste 8 jaar heb ik trouw mijn cap op en zonder rij ik niet sterker nog zonder voel ik me niet safe .
Had mijn paard net en toen vloog mijn verzorgster eraf met haar hoofd op de bakrand gelukkig had ik haar gezegd dat ze haar cap op moest . Nu had ze alleen wat hoofdpijn en kon weer verder rijden zonder cap was dit heel anders afgelopen.
Als ik nu mensen zie rijden zonder cap vooral buiten denk ik pfft wat link je paard kan wel betrouwbaar en bom proof zijn maar je hebt nog meer dingen om je heen .
Een cap is zeker geen garantie dat je geen vervelend letsel op kan lopen maar feit blijft dat valpartijen met paarden 9 van de 10 keer hoofdletsel opleveren !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:54

@TS en andere niet-capdragers: Lees het nieuwsbricht in mijn link even. Daar kan je lezen dat zelfs als je bekende ruiter bent en ZZ dressuur rijd, een cap iets is wat heel belangrijk is:
viewtopic.php?f=11&t=679600&st=0&sk=t&sd=a

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:35

Maar TS en die anderen rijden allemaal véél beter dan Tineke.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:36

Ohja dat was ik even vergeten... Domme ik Nagelbijten / Gniffelen

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 19:08

ik buiten ALTIJD, genoeg ervaring opgedaan om dat te weten Knipoog

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 19:13

ik draag ALTIJD een cap
toen ik nog met mijn Zpony reed liet ik hem wel eens links liggen omdat ik hem 100% vertrouwde maar toen ik es van een paard ben gevallen met mn hoofd nog geen 5cm van een paal af en dat me cap afviel onder de val....
sindsdien heb ik altijd een veiligheidscap op me koppie

kraampie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 20:22

Ik vind dat je ten alle tijden dat je op het paard zit een cap moet dragen! Of de cap er dan niet mooi uit ziet is voor mij helemaal niet aan de orde. Ben laatst, met een nieuwe cap op van het paard gevallen met mijn hofd op de grond terecht gekomen, en daar zat dus mooi een scheur in, en die scheur heb ik toch liever in de cap dan in mijn hoofd.

INGEMUIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 21:51

Ik moet hem nu nog verplicht op, maar al hoeft dat over een paar jaar niet meer ik laat hem op! Een ongeluk zit in een klein hoekje:)

Zatilda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 10:11

Ik doe hem gewoon op. al is ze oud:P
ik doe gewoon een cap op:P als het gaat plensen ook geen natte kop:P

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 12:55

ik doe wel altijd een cap op buiten
ik ben er buiten ooit vanaf gevallen en toen heeft mijn cap mijn leven gered..
vandaar dat ik niet meer naar buite ga zoner

R_Maryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 11:05

Ik draag ook altijd een cap, een paard/pony kan nog zo braaf zijn er kunnen altijd onverwachte dingen gebeuren...

stefanietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 11:07

alleen als ik naar het strand met mn paarden ga...

en dan komt er weer een discussie over ja maar het is onverantwoord blabla.. maar ik bepaal zelf of ik het verstandig of onverstandig vind Lachen

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 11:09

Als ik op een paard zit is de cap ook altijd aanwezig Lachen

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 11:11

Ik vind het echt DOM dat je zonder cap buiten rijdt, sowiezo zonder cap, ik rijd altijd met cap een paard blijft een paard en kan schrikken, ik hoef geen hoofdletsel ofzo nee
Zonder cap vergroot je dat risico, als je dan op een dag in het ziekenhuis ligt heb 'k geen medelijden hoor.

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 11:20

Ik rijd al 16 jaar met cap en zal ook nooit zonder gaan rijden.
Heb al genoeg situaties gehad waarbij ik echt blij was dat ik een cap op had.
Maar goed het is iedere z'n eigen verantwoording, maar ik zal nooit zonder rijden.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 11:39

Ik rijd áltijd met cap. Ik heb er geen last van, en ik heb echt wel wat vallers gezien (mét cap) die op hun hoofd zijn gevallen.

Ik vertrouw mijn ponybeessie volledig, maar ook hij kan schrikken! Bijvoorbeeld motoren, vind ie gewoon heeel spannend. Zelfs op een kort ritje kan zoiets voorbijkomen, dus ook mijn cappie op mijn kop. Ben nog nooit van hem afgevallen, maar wél van mijn vorige arabier, nou zonder cap weet ik niet of ik dit nog na kon vertellen!

kraampie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:05

Laat mensen maar praten die zeggen dat het dragen van een cap voor watjes is. Ik vind dat je ten aller tijden dat je op het paard zit een cap moet dragen, een paard blijft een dier en kan dan van alles schrikken, hoeveel jij je paard ook vertrouwd.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:11

Ik rij ALTIJD met cap...Vroeger niet, toen was het bij ons ook nog niet verplicht, totdat ik heb gezien hoe een cap het leven van een maisje redde. Paard struikelt, zij valt er voorover af en paard raakt haar met zijn hoef tegen haar hoofd... Zonder cap was ze hardstikke dood geweest!

Hoe zeer je je paard ook vertrouwt, elk paard kan schrikken, struikelen etc etc!!!

Ik heb deze discussie al eerder gevoerd met iemand, die vond t maar onzin, een cap beschermt je rug etc toch niet... Jahhh, zo kan ik het ook! Nee, vooral niet hetgene beschermen wat je KAN beschermen, want de rest is ook niet beschermd. Zij gaf toen ook als voorbeeld dat ze in de auto haar gordel niet omdeed, omdat die ook letsel kan veroorzaken...Ja, en dat is bij een cap ook zo. Maar ik vermoed toch dat er meer emsnen door zo'n ding beschermd zijn dan eraan dood zijn gegaan!!!

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:13

Ik rij altijd met cap.. en in t bos dus ook..

love_fylkir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:24

met cap rijden vind ik wel verstandiger want ik vertrouw mijn paard ook helemaal voor de 100 % maar er kan altijd wel iets anders gebeuren zoals dat je paard valt en op zijn knieën valt dan kan je er wel voorover afvliegen dus applaus voor iedereen met cap

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:25

Ik altijd, ook al vertrouw ik haar het is en blijft een dier. Ze kan ergens van schrikken en dan is het gebeurt.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:46

ik heb ook altijd een cap op, is wel zo veilig Knipoog

_steef_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:00

Altijd op!

Ik vertrouw mijn paard wel, maar de buurjongen met zijn knetterende uitlaat niet!!
Net als de toeterende vrachtwagenchauffeur trouwens!

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:28

Ja en daarom moet je een paard nooit vertrouwen Knipoog Het is een blijft een vluchtdier Lachen
Altijd cap op Haha!

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 22:38

Ik draag altijd mijn cap Vork
Ik vind het persoonlijk heel onverstandig om buiten te gaan rijden, zonder cap. Aangezien een stoeprand/ weg niet bepaald zacht vallen is Lips are sealed