MP3 tijdens het rijden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Poenarie

Re: MP3 tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:13

Ik heb een periode gehad dat Arie heeeel erg vervelend was met rijden, dat was nog in mijn verzorgperiode.
Dan verloor ik langzamerhand mijn geduld en dan liep het alleen maar slechter.
Toen hoorde ik dat je van muziek rustiger werd, wat ook zo was: dus toen had ik maar met MP3 gereden.
Week daarna was het met het rijden weer goed.
Nu rijd ik niet meer met MP3, omdat ik me wil focussen op Arie.
Maar met zoiets is het dus wel lekker.

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 18:38

Ik vind het heerlijk.. Beetje opzwepende muziek zoals safri duo.. Je moet vetra dan eens zien lopen haha Haha!
Hij lijkt wel of zij het ook hoort.. En omdat ik ook naar de muziek luister ben ik minder bezig met het rijden zodat het allemaal wat makkelijk gaat Clown

Tetris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 18:49

Ik heb het 1 keer gedaan samen met een vriendin, allebei tegelijk hetzelfde nummer op, en daarmee gingen we oefenen voor een pas de deux. Vond het eigenlijk heel fijn om met muziek te rijden, ik consentreer me juist wel helemaal op t paard Lachen Heb het alleen nooit verder gedaan.. Je weet sowieso nooit... Stel er rijd een auto langs met rare vlaggetjes of geluiden ofzo die jij niet hebt gehoord maar je paard wel en hij gaat er vandoor... niet echt fijn..

_leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 18:55

Ik heb heel vaak de muziek in de bak aan tijdens het rijden, we hebben namelijk speakers in de binnenbak en ik vraag eigenlijk altijd wel of die aanmag. Vind het op 1 of andere manier fijner rijden, lekker muziekje erbij, en toch concentreer ik me net zoveel op me paard als zonder. Maar zonder muziek is het soms echt te stil, en ik hou niet zo van stilte Lachen Knipoog

Sharon_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 19:13

Ik heb 1 keer met Mp3 gereden. Maar dat ding valt om de haverklap uit m'n oor. Dus daarna maar niet meer gedaan.

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 20:48

Ik heb altijd de radio aanstaan als ik rij en in de stal, maar heb nooit een mp3 bij. Wel voor een kur op muziek, dan heb ik het ding in mijn zak en hoeft niet de hele buurt mee te genieten van mijn muziek. Goede oortjes is wel een must Haha!

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 13:39

wij hebben radio in de bak, dus we hebben hem altijd aan staan. als ik eenmaal geconcentreerd aan het rijden ben hoor ik hem toch niet meer.
maar zoals met stoelendans enzo ken het wel leuk zijn en handig Knipoog

Charlotte_F

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 15:05

Ik vind het soms vervelend omdat ik niet hoor wat mijn paard hoort en als mijn batterij bijna leeg is ben ik meer met mn mp3 bezig dan met mn paard.
Maaar het helpt je wel makkelijk ontspannen en je kunt oefenen op je muziek's tempo te rijden

Debbyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:38

ik vind maar niks:P.. straks gebeurd wat en dan is dat ding ook kapot.. en of weet ik veel. ik poets soms met me mp3 in maar me verzorg pony eet de draad op dus ik doe dat niet meer:P

Joey_Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:00

als ik echt serieus aan het rijden bent rijd ik meestal met mp3 ..

dan ontspan ik me en dan ontspant het paard zicht automatisch ook ..

alleen met buitenritten luister ik geen mp3 Haha!

_steffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:26

Volgens mij als ik dat doe kan ik niemand echt goed meer verstaan of horen wat er om me heen gebeurt! zonder mp3 moet ik me al goed concentreren om iemand te verstaan als ik aan het rijden ben!! Tong uitsteken

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:29

heb t een paar keer gedaan, maar luisterde meer naar de muziek dan dat ik aan het paardrijden was Knipoog Heb toch liever me volledige concentratie naar t paard toe. Haha!

Tesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 22:18

Wil gewoon graag horen wat m'n paard hoort. Heb op die manier al vaak iets horen aankomen waarop je je dan kunt voorbereiden. Met buiten rijden helemaal.

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 00:34

met een mp3speler op ben ik veel relaxter en geduldiger als ik dressuurrij Lachen. heb hem buiten ook gewoon op (zacht) en in het bos harder. eye of the tiger op of the final countdown en dan lekker een stuk galopperen Lachen

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 01:47

Ilsemarie schreef:
kojack schreef:
Ik vind het juist fijn om met muziek te rijden. Ik kan me met muziek op wel concentreren, heb dan alle aandacht bij het rijden en niet bij de dingen die buitenaf gebeuren. Ik vind wel dat de muziek niet te hard moet staan en dat je niet met mp3 moet gaan rijden als het druk is in de bak.

Je moet trouwens wel oortjes hebben die goed blijven zitten, met die gewone vallen ze er bij mij telkens uit.

Dat zie ik net zo... ik doe het niet vaak maar wel af en toe. Ik heb sowieso altijd maar één oortje in en die staat ook zacht. Het is wel belangrijk dat je de geluiden hoort die je paard ook hoort want hij kan tenslotte schrikken dan moet je wel adrem kunnen reageren. Maar ik concentreer me meer op het geen waar ik mee bezig ben als ik minder onbekende achtergrondgeluiden hoor.

ja ik heb dat ook hoor.
zo vind ik het ook heerlijk om smorgens op de manege te rijden.
dan is er helemaal niemand.
smiddags komen er constand mensen binnen met vragen over de lessen, de manege telefoon gaat (neem m niet op onder het rijden) mijn eigen foon staat ok uit.
Er loopt veel volk.
er zijn veel mensen druk met paarden naar binnen en buiten doen, water geven, voeren, mesten enz..

Ik word dan niet afgeleid omdat ik geen vragen hoor.
en omdat ik het niet hoor antwoord ik niet en blijf ik dus lekker geconcentreerd.

Lketinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 08:35

Ik rijdt nooit met een mp3 speler. Ik zing altijd hard op mee dan, dat is voor mijn mederijders geen pretje.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 08:41

Ik doe dat af en toe, maar niet als het heel druk is ofzo, en dan heb ik m ook niet hard staan, ik vind dat wel prettig, zo`n muziekje.. Lachen

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 12:01

ik rij op een manege dus dan is het niet echt handig Knipoog

liseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:43

ik heb het nog nooit geprobeerd, maar het lijkt me dat je je minder kan concentreren.
en ik wil wel graag horen wat mijn paard hoort (als ze dan onrustig is door een bepaald geluid, weet ik ineens waarom).
maar ik heb wel is gelezen dat de radio op (zodat je paard het ook hoort) invloed heeft op je paard en dat lijkt me dan weer wel fijn.

mriinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:51

Eva1975 schreef:
Als ik ga rijden heb ik wel vaak mijn mp3 speler op, 1 kant in het oor en de rest van het snoertje zit onder mijn kleding. Zo heb je ook geen kans op blijven haken. Ik sta met mijn paardje op een boerderij waar ik vaak alleen ben. Met de muziek ontspan ik een beetje. Heb dan ook een beetje leuke muziek voor mij dan erop staan.

hier sluit ik me helemaal bij aan!
ik ben vaak een beetje gespannen met het rijden, en dan vind ik het toch wel fijn om met MP3 speler te rijden. als ik op de weg of sowieso al buiten de bak ga rijden doe ik hem altijd uit, je weet niet wat er kan gebeuren. maar in de bak zelf rijd ik altijd met.

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 14:31

Nooit geprobeerd, maar volgens mij ben je dan meer met Mp3 bezig dan met het rijden.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 14:45

Ik vind het prima als er muziek aanstaat in de bak, maar me helemaal afsluiten qua geluid door een MP3 vind ik echt niet fijn.. Je hoort niks meer van de omgeving, je hoort je paard niet meer en daardoor (vind ik) ben je minder capabel om in te kunnen spelen op de dingen om je heen als je lekker aan het rijden bent.. Als er ineens iets omklettert, of een ander hard geluid en je paard schrikt, dan weet je teminste WAAROM en kun je ook aan de hand daarvan reageren. Als jij niet hoort/weet waarom je paard schrikt, kun je volgens mij ook niet eerlijk reageren!

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 15:02

Ik vraag me af hoe hard jullie je mp3 speler hebben staan als je niks meer van je omgeving hoort?? Ik heb hem zo hard dat ik nog wel andere geluiden hoor, maar ook de muziek..
Mij leidt het ook totaal niet af (komt misschien wel omdat ik zo gewend ben aan muziek Tong uitsteken )

jolijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 15:11

Ik rijd wel eens met een mp3 in een oor. Alleen niet als ik les heb of als er iemand anders meerijd ofzo hoor Knipoog Ik vind het wel prettig.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 15:27

Ik heb het eigenlijk van de week pas voor het eerst gedaan. Ik was savonds alleen het op stal, en het was super stil. Ik hoorde echt elk geritsel en werd daar dus niet echt rustig van. Dus toen had ik hem aan gehad, vond het wel fijn. Verder heb ik het deze week een keer gedaan omdat we pas de deux op muziek gaan rijden, en daar natuurlijk voor geoefend moet worden. Maar verder doe ik het eigenlijk niet...