Ik schaam me er niet voor. Het komt vaak genoeg voor dat een ander me vraagt of ze m'n krukje ook even mogen lenen.

Bij mijn jonge paard ben ik het krukje niet nodig, maar deze is ook een stuk kleiner.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

whissie schreef:Mag ik vragen hoe hoog zo'n krukje moet zijn? want ik neem aan dat je dan opstapt door in 1x met je been erover heen te gaan en niet alsnog eerst een voet in de beugel zet?
Ik zat hier al een tijdje over te denken, maar zou niet weten hoe ik dat moet doen!!
. 
beantsje schreef:
Ik gebruik gewoon een enorme veldkei van 50 cm hoog, die op het erf ligt, en daar parkeer ik mijn tinker naast. Maar een tuinstoeltje oid werkt ook prima!
Ik plaats nog wel de voet in de beugel maar hoef niet meer af te zetten omdat ik meteen tot steun kom boven mijn paard. Dus eigenlijk stap ik verder standaard op.
Alleen komt zo niet mijn hele gewicht eerst naast mn paard te hangen, maar er meteen recht boven.
Mijn paard blijft met opstapje ook keurig stilstaan, zonder opstapje stapt ze vaak weg. Zegt wel wat over hoe zij het vindt, lijk me.

SisLeone schreef:En in het eerste jaar dat ik hem had stond ik ook wel eens alleen op mijn krukje terwijl hij door de bak heen vloog...dus met een hoop geoefen en geduld kun je ver komen.
Beter voor het paard en het zadel. Veel mensen stappen zo te lezen op via een hulpje. Geen probleem dus! Ons kratje is heilig, hihihi 
ndergrond ofzo