roossie22 schreef:@claudia.... dit is helemaal niet om 'tegen' dekens in te gaan hoor, met een oudje begrijp ik het best als je er een dekentje op wil gooien..
maar ik vraag me gewoon serieus af... 4dekens... trek eens 4 jassen over elkaar, ik word daar echt niet vrolijk van, je bewegingsvrijheid is dan weg, het wordt benauwd etc... ik denk echt dat een paard ondanks de kou niet vrolijk wordt van 4 dekens... dan kan er beter 1 of 2 minder opliggen zodat ie zich warm kan lopen imo
Ik snap jouwn standpunt ook wel hoor

Sjors laat gauw genoeg merken als ze niet eens is met de dekens...Ik vind ze de volgende dag gewoon half uitgescheurd, uitkleed, in de stal liggen...Kweet nu dus wel ongeveer wanneer ze het warm of koud heeft...
4 dekens was ook wel heeel erg extreem...Echter vertelde ik het niet goed in mij post...Het waren namelijk 3x 200 grams de laaste was een ongevoerde regendeken(voor de waterdichtheid)
Het is namelijk een keer voorkomen dat ze er vreselijk verkouden van is geweest, omdat ze het achteraf gezien, te koud had gehad...
Te warm is ook niet goed, maar heb nu de goeie tussenweg gevonden