Je ergste wedstrijd ooit

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mowoah

Re: Je ergste wedstrijd ooit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 09:01

Mijn ergste wedstrijd was met mijn pony Mammon.
Het was de állereerste officiele wedstrijd die ik met een pony reed, dus was flink zenuwachtig.
Het inrijden weet ik al niet meer zo goed hoe die ging. (is al 3 jaar geleden Haha!)
Maar toen ik de proef in ging, lukte niks me meer. Nagelbijten / Gniffelen
Geen middendraf, dat was gewoon een spurtgalop, in de galop was het ook racen,
ik kreeg hem de hoeken niet door, de gebroken lijntjes waren niet om aan te zien, ik reed een keer verkeerd en de A-C lijn was een slinger. Haha!

Toen moest ik in de proef heel hard huilen, want ik had heel hard geoefend en wist niet meer wat ik moest doen,
zei die jury; je hoeft niet te gaan janken hoor!
En ja toen moest ik nóg meer huilen, en wou ik eruit maar dat mocht niet van mijn mama, want ik moest hem maar afrijden.

Uiteindelijk had ik 128 punten.. Nagelbijten / Gniffelen

edit; Typo

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 09:11

Wat een idiote jury, met die opmerking van "Je hoeft niet te gaan janken hoor" Rolleyes
Daar zal je iemand mee helpen. Koe

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 09:21

haha Haha!

ik was/ben altijd heel bang geweest met het springen.
Ik had een paar weken achter elkaar aan 50 cm oefenspringen meegedaan (is al 6 jaar geleden hoor) en toen wilde ik een keer 70 cm proberen. het oefenspringen was op maandag en de ruiter die toen bij ons in dienst was die was op maandag altijd vrij... hij is op ze vrij dag vanuit Venlo naar ons toegekomen om met de veewagen en 1 ponytje te gaan oefenspringen.. en ik reed de ring in.. heb 3 voltes om hindernis 1 gedraaid en heb toen weer afgegroet... oeps Bloos toen was me pony dus ook zo de deur uit.. wat schaamde ik me toen toch zeg Haha! nooit meer gedaan Tong uitsteken

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 21:13

Mijn allereerste wedstrijd met Ex, Hij steigerde omdat die witte hekjes doodeng waren, toen ik hem daar voorbij had en we gingen groeten steigerde hij opnieuw omdat hij helemaal niet voorbij die enge mensen wilde en bij de eerste volte ging hij in het midden van de oefening stilstaan om te mesten Bloos
Toen ik hem een tik gaf sprong hij in galop vooruit (die volte moest in dráf!) maar kreeg hem terug, de verdere proef heeft hij gelopen maar vraag me aub niet hoe! Clown

Ik kreeg 48% voor deze proef. En als je weet dat ze bij ons nog nooit iemand minder dan 50% gaven voor een proef omdat dit clubkampioenschap was bedoelt om te stimuleren en niet om af te breken. Dan kan je het wel begrijpen *LOL*

Dat was echt rampzalig Haha! En boos dat ik was op Ex! Haha!

en mijn eerste parcourse: Ik moest braken toen ik van mijn paard af kwam. Zo snel was tie door het parcourse heen gegaan, hij ging er keihard vandoor en wilde niet meer stoppen, dus ik kon alleen nog maar sturen, maar tegen de snelheid dat deze heer ging en al die krappe bochtjes *LOL*
Kgeloof niet dat ik dat parcourse nog ga vergeten *LOL*

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 21:20

Dat was wel een hele erge wedstrijd!
Mijn pony voelde altijd de spanning die ik had op wedstrijd, en maakte daar altijd misbruik van. De pony werd dan zelf ook helemaal gespannen, en ik kon gewoon niks meer (is overigens alweer 2 jaar geleden). Toevallig was mn instructrise jury (mag eigenlijk niet, maar ja daar kan je zelf ook weinig aan doen, en het was op dat moment erg handig) maar die kende de pony dus ook wel. Maar ik heb in die proef wel 6 andere ringen bekeken, mn handen lagen helemaal open (ja door de handschoenen heen) doordat ze dus zo aan het trekken was, en ik d'r toch echt tegen moest houden, om niet nog maar andere proeven te storen. Ik heb dan ook geen 1 onderdeel uitgevoerd, en halverwege de proef zijn we ook maar gestopt, en anders waren we toch wel gediskwalificeerd. Heb dan de 2e proef ook maar niet meer gestart, aangezien ik toch echt niks meer kon.

En verder nog een proef, kon dus ook geen onderdeel normaal uitvoeren, had nog mazzel dat er hekjes om de baan heen stonden, zodat ik nog wel in de ring kon blijven. Maar heb dus ook geen onderdeel uitgevoerd, en had toen 121 punten.. Ook best netjes! Tong uitsteken
Ik kan er achteraf ook wel om lachen! Knipoog

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 21:23

Whaha heb er nu 3 gereden en alle 3 waren ze erg..
de 1e keer was ik kei zenuwachtig ik had kei lang geoefend en het ging toch slecht..
de 2e keer had ik echt last van me been (laars was echt niet goed voelde niet eens of ik aanspoorde) en me paardje was bang van de hekjes Verward
de 3e keer ging eigenlijk alles wel goed behalve de proef en het invlechten heb het echt in 5 minuutjes gedaan en het zag er echt niet uit maar goed.. de proefjes gingen eigenlijk wel slecht Tong uitsteken
maar lol hadden we wel want twee kennissen moesten schrijven hoor het dus nu nog hoe ik toen reed Tong uitsteken

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 21:24

het ging net zo goed ramona had alles gesprongen komt ze aan bij hindernis 5 aan ging ze wiegeren en ik kreeg haar niet overheen... Clown

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:34

Oei.. daar kunnen Kaprice en ik ook wat van, vreselijke wedstrijden rijden... Nagelbijten / Gniffelen

Mijn eerste buitenwedstrijd:
Vlak voor de gebroken lijn stijgert ze enorm, echt verticaal en glijd ik er van haar kont vanaf.... Opgestapt en verder gereden -> 150 punten (oude telling) Haha!

En onze allereerste springwedstrijd:
Ik was veel te laat op het terrein, had het parcours verkennen gemist. Ik zat nog niet op mijn pony of ik werd omgeroepen dat ik moest starten. Snel erop gesprongen, 1 sprong die er toevallig stond gesprongen en naar de ring geracet. Maar ik wist het parcours niet... Geen flauw idee waar ik heen moest....
3x weigering op hindernis 1 (die wist ik nog wel te vinden Clown )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:39

Rupsje: je mag toch altijd even rondgalopperen? Clown dan kan je toch een beetje de nummers zoeken?

Nog zo eentje: tweede wedstrijd springen, met een andere pony, alles ging goed, foutloos en snel. Alleen jammer dat ik mijn laatste hindernis niet vond Clown

En zondag heeft Ex zijn proeven in topsnelheid gelopen, en stond mijnheer op de achterbenen in de prijsuitreiking toen de jury me proficiat wilde komen wensen Clown

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:00

@ Pharagirlke: ik was te zenuwachtig om daar over na te denken Clown

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:03

Rupsje: haha! Ken het Nagelbijten / Gniffelen Ik ben nerveuzer voor springwedstrijden dan voor dressuur, dat terwijl ik zelf springen normaal makkelijker vind Nagelbijten / Gniffelen (doe ik al langer Haha!)

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:05

Ow... springen is echt een ramp bij mij.... Nagelbijten / Gniffelen Dressuur kan me eerlijk gezegt nooit zoveel schelen, maar met springen vergeet ik alles wat ik moet doen... Nagelbijten / Gniffelen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:06

Ik ben áltijd bang da tik een hindernis ga vergeten Clown en op mijn eigen club gaat het altijd zooo goed he, maar als ik ergens anders heen moet Nagelbijten / Gniffelen dan lukt het niet meer Nagelbijten / Gniffelen

solly9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:52

ik had een ramp wedstrijd

de eerste keer op de new forest pony sportdag met mijn pony solaira (spreekt uit solera) ik ging warm rijden en daar lag ik toen wouden wij mijn pony pakken gaat ze net buiten bereik lopen Boos!
komt er een man die pakt haar daarna ging een vriendin er ff op en daar vloog ze was weer die man er hier heb jij je pony weer en nu moet je erop blijfen zitten
ik ging de proef rijden en daar lag ik weer die man voor de zoveelste keer pony geven en toen ben ik er ook mee gekapt moest nog een keertje dressuur belofte moest doen ik heb gezegt dat ik niet kwam

mvg daphne

KoKoKanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 19:43

Ik rijd een paard die echt werkelijk nergens bang voor is.....ik kwam in Wanroy, wil de grote bak niet in...daar begon het, daarna vond ze alles eng. de bloembakken en vlaggen. Ik kon er niets mee!!! 126 punten (oude proeven). Daarna weer nergens last van (ook niet van bloembakken). Keer daarna weer in Wanroy, begon ze weer. Maar er was iemand die ik kende die me wilde helpen. Toen had ik een resultaat van 3e en 5e prijs. Niet verkeerd. DAarna weer nergens last van gehad. Normaal nergens last van, niets van grasmaaiers, was die hangt te wapperen en ga zo maar door...
Maar ja achteraf gezien wel grappig dat ze een keer zo deed.

MarijkeVanVl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:03

Mijn ergste wedstrijd was tijdens een indoor wedstrijd. Het was een oefenwedstrijd. Mijn pony deed al bij het inrijden zeer vervelend. Bokken, steigeren, andere pony's aanvallen. Zeer vervelend. Ik mocht bijna niet meer starten omdat hij onhandelbaar was.

De bel ging... Eerst wou mijn pony nog niet binnen gaan. Ze hebben hem met 3 man moeten binnen "sleuren" Haha!

Daarna probeerde ik te groeten maar hij steigerde plots en vertrok in volle galop naar de eerste hindernis, Daar ging ze... Eerste hindernis lag op de grond, Ik had ondertussen mijn stijgbeugels al verloren. Tweede hindernis... ze sprong zeer vierkant, ik viel er bijna af maar kon me nog rechthouden aan haar manen Koe

derde hindernis... ging de grond op .... vierde hindernis ook.... vijfde hindernis.... had mijn eerste weigering, hindernis lag op de grond, de parcourbouwers hadden geen tijd meer om alles op te bouwen met dat mijn pony gewoon naar de volgende hindernis liep,

6de hindernis was een muur, ik was voorbereid, ik dacht de ze er over ging gaan, maar helaas.

Mijn pony had zo smerig geweigerd dat ik en Trisca in de hindernis lagen. Ach gut

Ik had toen een gebrokensleutelbeen en een zwaar hersenschuding, mijn pony hadden ze naar het ziekenhuis moeten doen wegens hout in haar borst van de hindernis.

Laatste springwedstrijd ooit geweest voor mij en mijn pony... Toen zijn we overgeschakeld naar dressuur.

Nu kan ik er mee lachen maar toen niet hoor....

Haha! Haha!

Ulmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 16:23

Zegt 139 punten genoeg?

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 16:52

Mogen het er twee zijn?

De eerste: ik reed L met mijn paard, ging best goed. Wedstrijd in herveld. De ring lag naast een weide met rennende paarden. Ik rijd met een hengst en met mijn 16 jaar van toen had ik echt niks te vertellen, ik ben niet van de volte bij a afgekomen en steeds in uitgestrekte draf weer terug naar a gegaan. Het was gewoon niet eens een proef.

Tweede keer: Kampioenschappen vorig jaar Z2. Toen ik binnen wilde komen stond het hekje verkeerd, waardoor ik stopte en dat opmerkte. Werd goedgezet dus ik opnieuw aanrijden, doet mijn paard plotseling raar. Achteraf kalkoen kwijt en ijzer ontwricht maar goed. Hij gaf veel verzet, maar ik mocht niet langer wachten en moest binnenrijden. ZO ongeveer alles ging fout, series in de contra en slaan naar mijn been bij een wel gewenste wissel, te diep en alles wat allemaal niet moet in de Z2.
Het was echt een nachtmerrie.

Maar goed, dat hoort er ook bij!

Antgillya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 17:02

Mijn ergste wedstrijd: noord hollandse kampioenschappen.
Het ging echt goed en ik kon niets verwachten, was pas de 2e wedstrijd van het paard, hij ging alleen nog maar achteruit.
De jury kwam zijn auto uit en zei: je mag niet achteruit in een B proef hoor..............ik kon wel door de (toch al natte grond, wat achteraf het probleem bleek) zakken

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 14:33

oke mijn ergste wedstrijd was met de Overijselse :S
Ik had 124 en 138 punten in de B-D Met Ramona
Het ging echt rampzalig ! Ze was overal bag voor en croste de hele bak door en wou niet luisteren Tong uitsteken

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:50

Vreselijk,
Myn wetstrijden gingen altijd super,, ik zat altijd in de 190 punten,
maar tijdens de kampioenschappen was ik super zenuwachtig en kion was heel druk en vond alles superintressant.
Hij is 10 jaar hengst geweest duss alle hengstige merrie's waren heel leuk.
Er werd ook nog super streng gesureerd en me punten waren maar liefst
156!!! Clown

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:57

Zucht..
Dat was die ene keer dat ik al vermoedde dat er misschien een haakje op zn kiezen zat maar er thuis nog geen last van had, behalve dat ie af en toe zn hoofd wat kantelde..
Nou ik heb geweten dat er dus wel degelijk wat zat.. Ik kon helemaal niks, hij heeft eerst 10 minuten met zn hoofd in de lucht als een idioot door de baan gescheurd, totdat er vriendelijk doch dringend gevraagd werd of ik alsjeblieft even wou starten Clown
137 punten en een allerlaatste plaats als gevolg Haha!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:01

mijn ergste wedstrijd...... dat was een tijdje terug.

het was een buitenwedstrijd en door het slechte weer werd deze naar binnen verplaats. mijn paard voeld zich slecht op zijn gemak in rijhallen die echt 20/40 zijn en waar zeg maar gewoon 4 muren omheen staan, beetje klaustrofobisch ofzo.
we mochten in de ring losrijden omdat ik bij de 1e was die moest starten. toen ging het al slecht, terwijl hij de hele week super gelopen had. er was geen land mee te bezijlen en heb heel veel gestapt, probeerde wel te draven en te galloperen maar dat maakte het alleen maar erger. ik probeerde ontspanning te vinden maar dat lukte niet goed, ik ben toen in de kleine losrij ring in mijn eentje gaan rijden om hem daar op zijn gemak te stellen, het werkte niet echt.
ik ben de proef toch maar gestart, maar ik had totaal geen controle, geen nagefelijkheid, ontspannin, stuur of wat dan ook.
ik heb de proef uitgereden maar daar was ook alles mee gezecht. resultaat nieuwe regeling 140 punten een verliespunt dus.

ik was diep teleurgesteld en baalde ontzettend. ik wilde toch graag mijn paard nog naar de ontspanning rijden en hem niet op deze manier op de trailer zetten. ik ben toen waar de ringen buiten lagen even nog gaan rijden en je raad het al, ik kwam buiten stap wat en voel gewoon de spanning van hem afvallen en kon gewoon met hem werken.
jammer maar helaas.

Fleurr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:15

Dat was de allereerste buitenwedstrijd dit jaar Tong uitsteken
Inrijden was ze superbraaf en liep erg fijn, maar zodra ik de baan in kon (en dus weg moest bij alle andere paarden) werd ze heel erg kijkerig.. De baan lag aan de weg, waar de hele tijd auto's met trailers langskwamen en waar van die kinderen aan het heen en weer rennen waren. Maar ze nou echt supereng vond, tussen K en A lag een groot stuk hooi over het gras verspreidt, wat dus een andere kleur had, en vervolgens doodeng was!! Nou hoe ik er toch elke keer langs ben gegaan wil je niet weten Tong uitsteken, er overheen springend (alsof het een hindernis van een meter was), buiten de baan langs, wijkend, bokkend.. Bij het afgroeten heb ik maar een hele grote smile opgezet Tong uitsteken 2e proeff was hetzelf lag namelijk ook allemaal hooi over die baan verspreid..
Ik had uiteindelijk 162 en 166 pnt (nieuwe pnt telling), had eigenlijk nog erger verwacht, want het echt ging ging vre-se-lijk!! Clown

mijntjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:16

hmmm paard sloeg op hol bij dressuur en bij springen sprong hij niet Tong uitsteken