Hoe lang doorrijden bij zwangerschap?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Coby10

Re: Hoe lang doorrijden bij zwangerschap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 09:40

Coby10 schreef:

Ik ook. 13 september weet ik het!

Ik lekker 2 dagen eerder.... puhhh Haha!
[/quote]

haha maar je laat het dan wel even weten, toch? Knipoog

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 11:46

Nou misschien per PB dan.... Haha!
11 september... hmmm dat was toch de aanslagen op het WTC? Clown
Belooft wat... Haha!

Hazzebaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 09:21

Wat een gaaf topic, jammer dat er al ff niet meer gereageerd is, maar aangezien er vast nog meer zwangere boksters zijn, wil ik em toch weer ophalen.

Ben nu 12 wkn zwanger en net weer begonnen met rijden. Kon de eerste tijd niet omdat ik zo`n lage bloeddruk had dat ik steeds onderuit ging. Maar vanaf nu kan ik weer, jippie. Haha!

Ben erg benieuwd naar mensen die een positierijbroek hebben kunnen vinden. waar en of het echt werkt. Verder vraag ik me ook af of de bevallen boksters geen angst hadden overgehouden om er weer op te stappen??? Je hoort dat vaak en ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om bang te worden. Ik rij er nu nog maar 1 per dag, om het toch rustig aan te blijven doen maar hoop dat wel zo lang mogelijk vol te houden. Tong uitsteken

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:35

Nee heb geen positierijbroek gehad. Eerste tijd heb ik er een elastiekje tussen gedaan, daarna een maatje groter rijbroek gedragen en uiteindelijk daar ook een elastiekje tussen gedaan. Toen was ik 5 maanden en ben ik gestopt omdat ik er geen kracht meer voor had om echt te trainen.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:07

Ga hem even bij houden, ben nu 3 maand

pjtist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:10

ik ga als ik zwanger ben, niet meer rijden, dat ga ik niet risceren, dan gaat mijn kind voor mijn paard, zou het wel zeer jammer vinden en echt afkicken, maar ik zou het niet doen

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:19

Ik ben ruim 18 weken nu, maar rij al niet meer.
Niet zo zeer omdat ik niet kan, maar niet meer omdat ik niet meer wil.
Ik heb een 3 jarige merrie, super braaf.. We hebebn besloten dat mijn vriendinnetje haar gaat starten in januari (omdat ik dus zelf voorlopig niet kan) en dus vind ik dat zij uurtjes moet maken op haar...
En als ik alleen maar ga stappen ofzow, raak ik gefrustreerd.. Omdat ik fanatiek ben en meer wil.. Haha! Zolang ik er niet op zit heb ik nergens last van, zodra ik er op stap, wil ik meer...

Daarbij moet ik zeggen, ik ben ook echt heel erg moe (eerste 12 weken toen een paar weken beter en nu weer heel erg moe)
Dus ik ga wel altijd mee, maar doe lekker alles er omheen. Lachen
Net zo veilig.. Haha!

Hazzebaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 11:10

Hetgeen wat ik nu doe,1 paard per dag rijden dus, is voor mij ook echt een straf.
Paarden zijn mijn werk en normaal gesproken rij ik er zo 3 tot 4 per dag, waaronder ok jonge hengsten. Dát dus even niet meer. Wel wil ik onze hogeschoolshows zo lang mogelijk blijven doen en als dat niet meer erop gaat, dan gaan we in de vrijheid verder, als ik nog kan lopen. Cool
Voorlopig groei ik nu al explosief en hoop ik toch nog in proporties te blijven, want alleen mar toekijken vind ik een ramp. Huilen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:04

Hazzebaz schreef:
want alleen mar toekijken vind ik een ramp. Huilen

Gaat er toch van komen ben ik bang hoor. Haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:34

Hazzebaz schreef:
Verder vraag ik me ook af of de bevallen boksters geen angst hadden overgehouden om er weer op te stappen???

Heel eerlijk gezegd heb ik idd er al een dag tussen gehad dat ik op mijn driejarige klom, hij had een weekje stilgestaan, eerste keer in een vreemde buitenpiste, ook nog zonder omheining, en de paarden ernaast begonnen wat te dollen. Mijn paard deed feitelijk niks, hij begon te draven en ik kreeg hem niet meer terug en ik zat met de blubber in mijn broek en heb hem terug op stal gezet. Echt niks voor mij! Ik voelde me ook erg ellendig er om en toen zeiden ze in 'mijn' HK-topic ook dat dat de 'moederhormonen' waren. Gelukkig verder niet veel last meer van gehad want tjee wat was dat klöte!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:35

Ik heb doorgereden tot 23 weken, toen begon ik echt een buikje te krijgen en werd ik toch wat bang te vallen. Je kunt het niet terugdraaien he, als het misgaat, dat vond ik teveel risico. Ik heb een rijbroek die me zowiezo te groot is en die kon ik nog heeeel lang aan! Ik ben een maand natijd weer gaan rijden, heel voorzichtig, je moet wel oppassen met je banden enzo, die moeten toch echt weer even in vorm komen volgens mij!

Ik was niet bang, niet geweest ook tot nu toe, maar ik heb dan ook een braaf paard, ik weet niet hoe ik me voel als ik ooit weer eens op een springerige driejarige zit!

Hazzebaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 10:28

Urielle schreef:
Hazzebaz schreef:
Verder vraag ik me ook af of de bevallen boksters geen angst hadden overgehouden om er weer op te stappen???

Heel eerlijk gezegd heb ik idd er al een dag tussen gehad dat ik op mijn driejarige klom, hij had een weekje stilgestaan, eerste keer in een vreemde buitenpiste, ook nog zonder omheining, en de paarden ernaast begonnen wat te dollen. Mijn paard deed feitelijk niks, hij begon te draven en ik kreeg hem niet meer terug en ik zat met de blubber in mijn broek en heb hem terug op stal gezet. Echt niks voor mij! Ik voelde me ook erg ellendig er om en toen zeiden ze in 'mijn' HK-topic ook dat dat de 'moederhormonen' waren. Gelukkig verder niet veel last meer van gehad want tjee wat was dat klöte!

Kan me die angst goed voorstellen, maar ook het gevoel ineens bang te zijn. Tja, je bent ineens mamam en zo`n klein hummeltje is 100% afhankelijk van je, kun je je niet permitteren dat je er ineens afduikt....
Gelukkig ben je er weer overheen. Knipoog

Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 12:56

Wat gezellig dat dit topic weer geactiveerd is. Ik ben inmiddels ook weer zwanger, dus kan ik weer lekker meekletsen. Bij de eerste heb ik tot en met week 32 van de zwangerschap gereden. En zes weken na de bevalling ben ik weer begonnen. Ik was inderdaad wel banger dan voorheen. Vooral toen mijn -toch al erg nerveuze- merrie ergens van schrok en er als een jekko vandoor ging door de dressuurpiste van 60 bij 60 zonder hekjes, en ook nog mijn bakstuk brak. Zat ik daar in Harry Smoldersstilo, en ik had nix te vertellen. Hierdoor ging ik toch wat banger rijden. Maar juist omdat die van mij toch al zo nerveus is, moet je dat niet doen. Want ze bleef er maar vandoor gaan. Na verloop van tijd heb ik toen de knop omgezet, en ging ik gewoon weer rijden als voor mijn zwangerschap/bevalling. Bij deze zwangerschap ga ik wel eerder stoppen met rijden, want ik heb inmiddels begrepen dat je door het hormoon relaxine, niet alleen je banden rondom je bekken en de rest van je skelet verweken, maar ook het ophangsysteem van je organen. Zo had ik dus een wandelende nier eraan over gehouden. Kun je op termijn last mee krijgen. Dus dat riskeer ik maar niet meer. Maar voorlopig rijd ik nog even en geniet ik van elke dag dat het nog kan, want stoppen vind ik wel heel moeilijk hoor! Maar ja, wat moet, dat moet!

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 14:01

Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om tot je 32e week te rijden... Ik ben nu 33 weken, maar zelfs bij 'echt' longeren en hem goed aan het werk zetten merk ik de volgende dag dat ik overal weer behoorlijk wat last van heb. Ik ben een paar maanden terug al gestopt. Het had ook helemaal geen zin meer om gewoon te rijden, omdat ik na 5 minuten als als een hijgend hert op mijn paard zat. Staprondjes wel wat langer volgehouden, maar toen ik merkte dat mijn coordinatie gewoon minder werd, mijn buik te veel uit begon te stulpen en mijn broek in een paar maten groter ook al niet meer kon ben ik daar ook mee gestopt. Dan maar toeleggen op het groomen, want mijn bijrijder is nu wel lekker fanatiek aan het starten. Ik heb wel zin om zometeen weer te beginnen met rijden. Ik heb gelukkig een enorm braaf beest, dus daar maak ik me eigenlijk nog helemaal geen zorgen om.

Gefeliciteerd As! Hoe ver ben je nu?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:19

Ja met longeren moet je af en toe ook behoorlijk wat kracht zetten. (ligt eraan hoe je longeert en met wat voor paard)
Ik kreeg er ook al last van 2 maanden terug.

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 21:40

Tja, en als je dan een avond fanatiek bezig bent geweest met je paard en de volgende dag als een half bejaarde rond strompelt... Heel veel leuker wordt het er niet van, maar goed, het is maar tijdelijk, zullen we maar zeggen!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 08:42

Ach het zit er al bijna op gelukkig. Haha!
Kunnen we weer vrolijk rijden en longeren.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 09:11

Suzanne F. schreef:
Ja met longeren moet je af en toe ook behoorlijk wat kracht zetten. (ligt eraan hoe je longeert en met wat voor paard)
Ik kreeg er ook al last van 2 maanden terug.

Ojee, vanmiddag komen ze hier net een longeercirkel "omspitten" zodat ik nog een beetje met mijn knollie aan de gang kan.............hihi
Nou ja ook handig voor na die tijd Haha!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 09:22

curly2day schreef:
Ojee, vanmiddag komen ze hier net een longeercirkel "omspitten" zodat ik nog een beetje met mijn knollie aan de gang kan.............hihi
Nou ja ook handig voor na die tijd Haha!

Het hangt ook een beetje van je paard af hoor denk ik, die van mij gaat altijd braaf in de rondte, dus dat viel mee. Het longeren met de dubbele lijn ging op het laatst wat minder soepel, dan ging ik idd als een hijgend hert door de bak want ik wilde perse die slangenvoltes doen enzo Clown .

Ik heb tot een week voor de bevalling kunnen longeren, dat was wel prettig. En heel lang nog met haar gewandeld, ze moest nl stappen ivm een blessure, dus hepie en hepie gingen samen fijn op pad! Is volgens mij wel goed geweest voor mijn conditie!

calis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 01:04

nou zal ik de topic dan maar weer ff up daten..
He Hazzebaz.. waar ben je nou?? Ben ik eindelijk online..
Ook ik heb lekker door gereden tijdens mijn zwangerschappen.. de zwangerschap die goed is gegaan heb ik tot twee weken voor de bevalling gereden en gemest... de laatste keer dat ik gereden had was het 5 december... en ons paard was paard van sinterklaas... maarr de sint durfde alleen als ik er naast liep... ik dus met mega buik in zwarte pieten pak er naast...onder het mom.."de pepernoten snoeppiet". Leuk hoor. Nee de sint vond het echt allemaal te eng ...Dan dus maar de snoeppiet erop... Dezelfde dag werd ik opgenomen in het ziekenhuis... ik vond dat het goed met me ging.. de gyn. was het daar niet mee eens...had zwangerschapvergiftiging en daarna nog meer complicaties... gelukkig is mn ventje gewoon gezond geboren 2 weken te vroeg.. maar wel gezond..das toch wel het belangrijkste hoor
Na 8 dagen ben ik weer gaan rijden... ging best wel...
Dus Hazzebaz zet um op met die dikke buik, haha
groetjes Maaike

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 15:58

Geen probleem als je doet mennen, als ik ooit zwanger raak is het wel heel makkelijk.
lekker op de koets zitten....

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 16:03

Riëtte schreef:
Ik heb tot im de 7e maand gereden, bij beide paardjes. Het was dat Des ziet werd tijdens mijn eerste zwangerschap, anders had ik misschien wel langer doorgereden (is toch moeilijk om de knoop door te hakken en helemaal te stoppen Knipoog ). Wel gin ghet in het laatst op een aangepast tempo (weinig draf, want daar kreeg ik harde buiken van, en veel stapwerk),
Bij de 2e zwangerschap ben ik daarna af en toe gaan longeren, maar al snel begin de baby met indalen en toen was lopen ook niet echt een pretje meer.

Na de 1e zwangerschap zat ik na 14 dagen weer op paard, na de 2e binnen 2 weken. Zo heel lang heeft ze dus niet van haar vakantie kunnen genieten!

uhm 14 dagen en 2 weken is toch het zelfde ? Nagelbijten / Gniffelen

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 19:37

Ik heb bij m'n eerste zwangerschap gerden tot 6,5 / 7mnd. ( reed toen een 4jr die ik zelf zadelmak heb gemaakt en ik 100% kon vertrouwen al kon ze schrikken van spoken)
Ben er de 12e dag na de bevalling weer opgekropen en heb 2wk later weer gestart met dressuurwedstrijd ( 2 proeven indoor Asten-Heusden)

Helaas nu bij de 2e zwangerschap heb ik geen paardje waar ik vertrouwelijk op weg durf te rijden....heb afgelopen zondag weer ff een half uurtje gereden op m'n oude verzorgpaardje en ik moet zeggen m'n ruiterspieren hebben er nog last van Haha! Haha! Haha! .( paardje heeft er zaterdag nog iem afgebokt.......maar mij is ze niet vergeten en deed goed d'r best) Knipoog

principal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 19:50

Ik zou toch niet durven te rijden, in ieder geval na 3mnd niet meer, denk ik dan ga je uitdijen. Maar ik ben nu niet zwanger, heb al dochter van 4, en heb net weer mijn hobby opgepikt, maar mocht het er nog van komen, dan denk ik dat ik zeker niet tot bijv. 33 weken zou blijven rijden, maar wel kijken of lekker poetsen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 19:57

Niet iedereen zal na 3 maand dikker worden Knipoog Ik had tot 30 weken amper een buik mensen die het wisten konden het zien maar het kon ook zijn dat ik gewoon dikker geworden was!