Bah, die rotdazen zijn er weer :(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Bah, die rotdazen zijn er weer :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 16:32

dat heb ik ook gedaan emaartje Knipoog

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 16:52

moet je met de fiets even kijken of er dazen zitten, of lopend (moet je zelf weten)
bij ons is de bui pas losgekomen Nagelbijten / Gniffelen heel hard regenen, beetje hagelen, donder & bliksem.
stroom is bij ons 2x uitgevallen Nagelbijten / Gniffelen

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 13:59

nou, die dazenspray vond ik helemaal niets, die horzelspray werkte een stuk beter. Heb van beide nog een half flesje, dus kan nog een keer proberen, of het toevallig aan het aantal lag. Ging bijna over me nek van die dazenspray, maar echt werken tegen die beesten deed het niet.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 16:58

secricible schreef:
nou, die dazenspray vond ik helemaal niets, die horzelspray werkte een stuk beter. Heb van beide nog een half flesje, dus kan nog een keer proberen, of het toevallig aan het aantal lag. Ging bijna over me nek van die dazenspray, maar echt werken tegen die beesten deed het niet.

Mmmm... het werkt dus wel maar tegen de verkeerde diersoort Clown Haha!

Als die horzelspray echt goed werkt wil ik me daar ook es aan wagen. Is dat spul gewoon doorzichtig?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:19

mijn logépaardje zit helemaal onder Boos! ze heeft een uur lopen rennen, dan komen er juist meer (zweet ) dus ik zo'n citroen spul er op gedaan ( helpt maar 5 min) en Riva moest er niets van weten. Ik pak zon vliegendeken ( die ze vorig jaar gesloopt had) er op gedaan, en met bandages als singels gebruikt. En dan kijkt ze zo dankbaar Lachen dan word je dag weer goed ( tot je een daas/horzel ziet) Boos!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:25

dazen heb ik nog niet gezien wel heel veel horzels, maar die dazen zullen niet lang wegblijven aangezien we bij een bosgebied wonen, ik hoop het niet,
dan zit er toch maar weer een dure spree op dat werkt het beste voor hem Tong uitsteken

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:44

ik heb de proefmonsters binnen gekregen van de paardendrogist...de horzelspray plus en de atax dazenspray nou nog testen welke het beste werkt jullie horen nog van me..

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 16:27

Is die horzelspray kleurloos? En ja, werkt het?

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 16:53

ranna schreef:
Is die horzelspray kleurloos? En ja, werkt het?

de horzespray is inderdaad kleurloos...moet he tnog uitproberen ga pas zaterdag weer rijden dus je hoort het nog

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 18:21

(Ik altijd maar denken dat dazen en horzels dezelfde beesten waren Bloos )

Ik lees dit topic mee, ik heb ook erg last van ze Lachen

MissyTara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 20:01

ïk heb vandaag de anti-mug spray van het Kruidvat op mijn paarden geprobeerd. Is niet super, maar helpt absoluut als je regelmatig spuit. Bovendien kost zo'n spuitbus maar een paar euro......

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 17:48

Zijn de Bremse Bremse en de Horzelspray PLUS ook doorzichtig?
Welke horzelsprays zijn nog meer kleurloos?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 08:14

Bremse Bremse is idd kleurloos Ja

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 13:20

MissyTara schreef:
ïk heb vandaag de anti-mug spray van het Kruidvat op mijn paarden geprobeerd. Is niet super, maar helpt absoluut als je regelmatig spuit. Bovendien kost zo'n spuitbus maar een paar euro......

ik heb de anti-muggen bodyspray voor mn knollies gekocht ( 1,79, kruidvat eigen merk) en moet ik zeggen dat het de dazen een aardig tijdje uit de buurt houdt

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 23:13

de horzelspray plus van de paardendrogist werkt perfect krijg ook nog een proefmonster van bremse bremse ben benieuwd welke de best eis..

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 08:53

Emaartje schreef:
de horzelspray plus van de paardendrogist werkt perfect krijg ook nog een proefmonster van bremse bremse ben benieuwd welke de best eis..

Kee dan! Zat al even op je berichtje te wachten Knipoog
Zal ook es kijken of ik dat hier ergens in de buurt kan krijgen en anders maar bestellen.

Blijft het werken ook als ze zweten? Heb je ermee gereden?

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:37

ranna schreef:
Emaartje schreef:

Kee dan! Zat al even op je berichtje te wachten Knipoog
Zal ook es kijken of ik dat hier ergens in de buurt kan krijgen en anders maar bestellen.

Blijft het werken ook als ze zweten? Heb je ermee gereden?

ja ik heb ermee gereden een uurtje bos ingeweest maar wel laat op de avond 21.30 uur pas...gr emaartje

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 12:39

Mijn schimmeltje vinden de dazen ook errug lekker. Ik heb Bremse Bremse, stinkt vreselijk maar echt werken tegen dazen doet het niet. Ja, 5 minuutjes.

Hoe dit topic even in de gaten... ben benieuwd naar de ervaringen met de horzelspray.

Waren er nog meer met ervaringen met de Tri Trec?

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 12:17

Zodra ze flink gaan zweten verliezen de meeste sprays hun werking is mijn ervaring.

En een spray helpt altijd maar voor max aantal uur. Ook mijn ervaring Knipoog

Atex Daasspray werkt bij mij prima net als het vliegenspul.
Echter ik had hem helemaal ingesmeerd behalve net de keel en waar ging de horzel zitten.....juist ja! Daar!

100% werken doet het niet maar het verlicht voor een aantal uur daadwerkelijk en na het rijden breng ik het altijd opnieuw aan.

Ook als ze gezweet hebben eerst met water afspoelen en dan het spul erover, anders is het effect minder heb ik het idee.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 12:54

Heb vanmorgen Horzelspray besteld.
Atex is geen optie omdat ik een vospanterbont appie heb. Moet nix hebben waar kleur inzit. Voor thuis zou dat nog wel gaan maar op de wedstrijden hebben we er dan niets aan.

Horzelsspray is kleurloos. Eind deze week moet ik het binnenhebben.

Idd moet je het spul opnieuw aanbrengen als ze zweten of je ze hebt afgespoelt maar dat is wel logisch en vind ik niet erg. Zolang het maar daadwerkelijk helpt.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 06:57

Gisteren waren er zo veel dazen dat de horzelspray ook echt geen werking meer had...Had ze toch twee keer in gesmeerd die dag. Ik twijfel of ik nu de vliegendeken weer moet gaan opgooien, aangezien men onweer voorspelt en die deken altijd ontzettend statisch is. Heb net even gekeken wat Tri-Tec is; zitten pyrethrines in...vond deze link over wat dat precies was....denk dat ik dit geen optie vind omdat mijn paard allergisch is voor van alles en nog wat; http://www.boozoo.be/html/A_Spoed_04_2.htm

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 08:00

Dat wat op die link wordt beschreven is niet fraai. Ik heb ook liever natuurlijke produkten.
Horzelspray is in elk geval natuurlijk maar het is niet zo dat ik hem dan zonder vliegenuitrusting laat lopen. Alleen de benen en zijn onderkant spuit ik dan wel in omdat die niet beschermd worden door de vliegendeken en het is natuurlijk voor tijdens het rijden.
Dat doe ik gewoon maar heel vroeg in de ochtend rond 6 uur, dan heb je er nog het minste last van want na 7 uur zijn de dazen ook wakker Boos!

Op wedstrijden zie ik nog niet zitten dat je om 6 uur je proef mag rijden Clown
Daarom is het dan wel handig dat ik hem kan inspuiten met het één of andere goedje.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 08:59

Maandag is de fotoshoot, dus de tijd dringt.
Ga hem morgen aan iedere kant met iets anders inspuiten en dan buiten lopen. Kijken aan welke kant er de meeste dracula insecten komen.

Heb ook iets van "grand national" ofzo van de Boerenbond. Dat helpt ook best goed. Maar we gaan voor "het beste".
Moet ik alleen iets voor mezelf vinden, want als ze niet op mijn paard kunnen dan komen ze op mij....

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 09:56

Bij gebrek aan dazen voor testen op jezelf mag je hier komen proberen. Je paard is ook welkom hoor maar zo'n gesleep Knipoog
Was net even om sproeiers in de bak te verzetten.
Komt acuut een hele horde aan. Ze doen de aanval echt in legers Boos!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 10:48

Heb net maar een kan Neovet Deo meegenomen bij de ruitersportzaak. Dit werkte vorig jaar wel aardig. Ze hadden er nog een een of ander goedje staan dat super zou werken, maar wel in de bloedbaan zou worden opgenomen....Kan dat nou goed zijn al die troep in de bloedbaan? Lijkt me van niet. Morgen gaat de vliegendeken maar weer op.

@Rivano; wat ga je testen? (denk dat ik er overheen heb gelezen)