Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
het is netzoals automatisme, het gaat gewoon automatisch en zonder cap is mn hoofd wel erg koud en leeg
mistery schreef:Ik rijdt altijd met cap. Handig met die rottige takken enzo en toch ook een stuk veiliger. Denk toch wel dat het heel wat uitmaakt als je met je hoofd op de grond valt en of je dan een cap op hebt of niet. Met cap heb je dan toch minder kans op hoofdletsel. En die dingen heb je niet voor niets. En ook al val je nooit of is je paardje nog zo braaf. De kans is er altijd. Ik ben 7 jaar lang niet van men paar gevallen, tot een halfjaar geleden dus. Was gelijk bewusteloos en had een hersenschudding, wie weet was dit veel erger geweest als ik geen cap had opgehad.

is wel zo veilig.. ik vergeet het alleen wel ooit als ik ff snel buiten ga rijden ofzo
maar in principe zet ik hem altijd op, heb liever geen hersenschudding (of erger) als ik der een keertje af val..
)
Wan schreef:SAMIERTJE schreef:Ik rijd ook altijd met een cap![]()
Ten eerste omdat het van de eigenaar van de paarden waar ik op rijd moet en ten tweede omdat ik mezelf dan ook veiliger voel!
Al die paarden zijn nog jong ..ze zullen je er nooit express af bokken o.i.d.
maar het blijven dieren!
idd hier ben ik het helemaal mee eens
.
Dus ik vind het niet erg om met cap te rijden, al is het met warm weer wel irritant, vooral omdat ik mijn paard voor de volle 100% vertrouw, net als Rosanne89.
het enige nadeel is dat het er niet uitziet
Mexx schreef:Vroeger had ik alleen met buitenritten en springen een cap op. Maar sinds ik Troef heb, ben ik verstandiger geworden. Ik heb altijd mijn cap op, ik ben er al zo aan gewend, dat ik me zonder cap niet eens meer lekker voel op mijn paard