Pluisjes bij eurostar rijbroeken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anders_Amigo

Re: Pluisjes bij eurostar rijbroeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 18:16

Echt zonde.. Ik heb het nu ook al

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 19:25

Kliko schreef:
Ik heb dat gehad bij een Pikeur broek. Die heb ik terug laten sturen naar de fabriek en ik mocht een nieuwe uitzoeken. Het lag aan het materiaal stof.

Wat voor soort stof was die broek?? Misschien ligt het toch aan het soort stof.

HorseyLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 17:29

ik heb ook pluisjes, maar niet in mn knieholte. bij mij zitten ze overal.. maar dat kwam omdat mijn moeder neit wist dat als je ging wassen t klitteband op elkaar moet zitten maar werkt dat scheermesje echt?

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 18:38

ik heb mijn rijbroek echt geschoren maar denk dat de stof uiteindelijk alleen maar dunner wordt.

Kannetjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:39

Ik heb het in de knieholtes en op me kont.. Ik baal er verschrikkelijk van, want ik wou altijd al zo'n soort broek (merk maakte me niet echt uit) En tja ik had een rijbroek nodig, vind ik eindelijk me droom-broek die ook mooi zit en dan krijg je er na 2 weken (!!!) al pluisjes in, bij de knieholtes en op me kont en aan de binnenkant een beetje.. ik vind dit echt niet leuk..

Maar hoe werkt dat dan met het scheermesje?

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:41

Ik heb ze ook, op mn bovenbenen :S

__Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:56

Ik heb het ook. Heb nu 2 klara's en een sprint volgens mij! Die sprint is van ribstof en daar heb ik nergens last van maar bij die klara wel. Stoor me er eigelijk niet heel erg aan want voor de rest vind ik het superbroeken vooral omdat ik lange benen heb En ze lengte maten hebbe

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:58

Westlander schreef:
Ik heb het ook. Heb nu 2 klara's en een sprint volgens mij! Die sprint is van ribstof en daar heb ik nergens last van maar bij die klara wel. Stoor me er eigelijk niet heel erg aan want voor de rest vind ik het superbroeken vooral omdat ik lange benen heb En ze lengte maten hebbe

Ik heb ook een Euro-Star broek, en ik ben het een beetje met je eens. Ik heb dan geen Rib.. Maar ik heb wel van die pluisjes, stoor me er niet aan omdat het verder gewoon heel fijn zitten En ik heb lange benen.. dan zijn ze gewoon perfect

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 19:06

mrblueeye schreef:
Kliko schreef:
Ik heb dat gehad bij een Pikeur broek. Die heb ik terug laten sturen naar de fabriek en ik mocht een nieuwe uitzoeken. Het lag aan het materiaal stof.

Wat voor soort stof was die broek?? Misschien ligt het toch aan het soort stof.

Zoals ik al zei, daar ligt het idd aan. Het is de 450-stof van Eurostar die pluist.

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 07:56

ik heb er geen last van..... En ik rij toch minimaal 2 paarden per dag.... Heb 2 broeken met lederen zit van Eurostar! Ik vind ze super zitten en ze blijven mooi bij mij......

mynique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 09:26

saffier schreef:
ik heb er geen last van..... En ik rij toch minimaal 2 paarden per dag.... Heb 2 broeken met lederen zit van Eurostar! Ik vind ze super zitten en ze blijven mooi bij mij......

Rij jij ook met lederen rijlaarzen? en een zweep??

diehdieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 11:53

Ik vind de broeken inderdaad lekker zitten. Bovendien hebben ze lengtematen wat ook erg handig voor mij is
De broek pluist alleen wel heel erg bij de zakjes. Ik heb steekzakken met drukknoopjes en ze pluizen daar wel heel erg.
Ik heb het idee dat dat komt doordat mijn jas daarlangs schuurt.
Het is inderdaad wel zonde die pluisjes, maar ik stoor me er eigenlijk niet echt heel erg aan.
Verder vind ik het namelijk een hele fijne broek

z3rTjuhH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 11:56

weet je wat je moet doen je moet als je je broek in de was de klitteband bij je voet aan elkaar plakken zodat ze niet op je broek kunnen komen en dus pluisjes crieren en je heb een speciaal ding om die pluisjes weg tehalen ik weet niet hoe het heet maar zodra ik dat weet zeg ik het

Millenium

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 20:41

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 21:56

Dat is wel een oude zeg....zover terug had ik nog niet gekeken

Tjha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 15:56

Ik heb de nu ook al last van
en zovaak heb ik de broek nog niet aangehad.
ik draag de broek alleen met concour en zoveel heb ik de nog niet gehad!! nu 6x de broek gedragen

Ik heb het niet in mijn knieholte maar op m'n boven been & aan binnen kant zeg maar!!

andvari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 17:00

Ik heb een eurostar aktueel, nu een jaar of 2 en die heeft helemaal nergens last van! (het stofje heet supra cotton volgens het label). Daarnaast heb ik 2 van Golden Dress (duits merk) en die hebben het juist wel, op de bovenbenen. Volgens mij ligt dat aan mijn wat ruwe zweep.
Eerlijk gezegd zit ik er niet zo mee, wel jammer, maar ben allang blij dat ik een broek heb die lekker zit! (en past... maat 48 is er maar van weinig merken...).

Overigens lees ik hierboven 2x dat de broeken op 40 graden gewassen worden. Volgens het etiket mag mijn eurostar echt maar op 30!

Pivanti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 20:50

Ik heb het ook met m'n eurostar klara, vind het wel zonde! Ze kosten toch aardig wat! Maar ze zitten wel heel fijn, ik vind het een fijn model. Maar zag dat ze nu een nieuwe rijbroek hebben van HH EZ, ook steekzakken en zitvlak....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 21:22

ik heb hier ook last van en dacht dat het kwam doordat ik zonder zadel heb gereden.. maar blijkbaar ben ik niet de enigste die last heeft van dit probleem!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 23:38

MISTRAL94 schreef:
Dat heb ik ook gedaan, de reactie die ik van Divoza kreeg was dat het door mijn laarzen kwam Dan nog mag het niet gebeuren!

Dat zijn dan de pluisjes in de knieholtes, maar ik heb ze ook op mijn bovenbenen, zitvlak, heupen en zelfs achterop net onder de band

Kan niet van zweep of jas komen, die heb ik niet bij me/aan met rijden.

Beide broeken hadden het al binnen enkele weken, best jammer aangezien ze 120 euro kosten ofzo...(maar heb verder nog geen enkele broek gevonden die me net zo fijn zat)

Pivanti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 12:13

ik zag dat ze nu ook de eurostar klara 450 in een andere stof hebben de 8... maar veder is het precies hetzelfde model... Wat is dit voor stof? Zit ie net zo fijn als de oude 450?

marloezzke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:55

het heeft niets met eurostarbroeken persoonlijk te maken, maar met de stof. bijna alle syntetischestoffen doen dit, dit komt door vrijving, van bijvoorbeeld een zweep, laarzen e.d.
je kunt er weinig aan doen, klachten neerleggen heeft geen zin, het is geen fabrieks fout en dus geen reclamatie. je kunt ze wel weghalen met een scheermesje, dit heeft geen gevolgen voor de broek.
door de pluisjes breekt de stof niet af en blijft deze gewoon goed.

niet te druk overmaken dus, jij kiest voor de stof daar zitten ook gevolgen aan.

Tivara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:58

Bij mij was dat ook zo..
Maar als ik de klittenbandjes onder aan mijn benen dicht deed voor ik hem in de was gooide was het niet zo Dus bij mij lag het daaraan..

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 12:21

Ik had mijn broeken een tijdje geleden nog "geschoren" met scheermesje maar helaas komt het ook weer terug. Ik was mijn broeken ook binneste buiten en met klitteband vast.
Ik blijf het zonde vinden, maar blijf ze dragen.....dan maar wat vaker scheren voor het zicht...

GuessWhat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 07:16

marloezzke schreef:
het heeft niets met eurostarbroeken persoonlijk te maken, maar met de stof. bijna alle syntetischestoffen doen dit, dit komt door vrijving, van bijvoorbeeld een zweep, laarzen e.d.
je kunt er weinig aan doen, klachten neerleggen heeft geen zin, het is geen fabrieks fout en dus geen reclamatie. je kunt ze wel weghalen met een scheermesje, dit heeft geen gevolgen voor de broek.
door de pluisjes breekt de stof niet af en blijft deze gewoon goed.

niet te druk overmaken dus, jij kiest voor de stof daar zitten ook gevolgen aan.

Vind ik wel vreemd, als dit zo'n bekend probleem is horen ze dat er bij de verkoop erbij te zeggen. Zodat je weet wat voor 'risico' je loopt. Ik vind dat je wel degelijk een klacht neer kan leggen bij het verkopende bedrijf. Ik heb mijn broek teruggestuurd naar Divoza en heb onlangs een nieuwe teruggekregen. Wel zo netjes.