Bij ons op de manege was er van de zomer ook een wedstrijd. Ik heb veel verschillende mensen/en kinderen gezien. Sommige gingen gewoon lekker met hun paard om, ook als hun paard niet luisterde!
Maar er waren gevallen bij. Idd zoals eerder genoemd ouders die hun kind toeschreeuwen hoe ze het doen moeten. Hierbij gebruikte ze zelfs termen uit de hogere dresuursprort die ik niet eens kende. Maar goed, kind reed om een welshje, echt een poepig beest, was hard aan het werk en kindje ook. Ik had alleen niet de indruk dat het kind er blij mee was dat haar ouders zo schreeuwden, ze ging bewust helemaal achter aan op het veld ver bij haar ouders vandaan inrijden.
Ook was er een volwassen vrouw in de L1 of L2 die haar paard ging inrijden. Hij deed niet wat ze van hem vroeg. Ze zette hem voor een heg en begon op het paard in te slaan. Sloeg echt nergens op. Ik heb er nog steeds spijt van dat ik niks heb gezegd. Later heb ik het nog wel tegen de ringmeester gezegd, helaas was dat meisje en haar paard toen al weg. Arm dier. En dan was ik ook nog is te schijterig om iets ervan te zeggen.
Waar ik ook vaak tegenaan loop is mensen die hun paard de trailer op slaan. Alsof een paard zo volgende keer nog sneller de trailer op gaat
1 van de paarden van een vriendin van mij gaat ook moeilijk op de trailer. De eerste keer dat ik met haar mee was zijn we wel een uur bezig geweest. Maar niet met slaan, schoppen en schreeuwen. Gewoon met rust, gedult en kleine irritaties voor het paard. Hij heeft dan een dikke wolle deken op. Dan tikken we hem met de longeerlijn zachtjes regelmatig op zijn kont. Hij vind dit heel irritant. Als hij dan een stap naar voren zet stoppen met tikken. Dan even weer gewoon proberen, dan weer tikken. Nu gaat hij al binnen 10 minuten op de trailer. En we hebben hem nog nooit hoeven slaan of schoppen of tegen hem moeten schreeuwen.

), niet nagevelijk was of what ever .. zij wou deze pony, en hij kan het ... dus niet zeiken maar rijden, proef verknald ??? eigen schuld ...

) het zouden moeten melden, als iemand zich te buiten gaat.