Over wedstrijdruiters en hun vervoer naar de westrijd...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wienna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 15:21

ik heb geluk. De eigenaar van mijn wedstrijdpaard brengt ons altijd naar concoursen. Maar zelf beschik ik ook over een eigen trailer en een grote auto die ook een trailer mag trekken. Maar ik zie hier enkele vrachtwagentjes voorbij komen.. hoe ideaal!!

Mag ik vragen wat jullie betalen aan evt. belasting en verzekering???

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 15:23

Bij oldtimers betaal je geen belasting en hoef je alleen een oldtimerverz. af te sluiten, die zijn niet zo duur.

De mijne is op de zaak van mijn vriend gezet, dus geldt het als een grijs kenteken. Geen idee van de kosten van de belasting. Verzekering 80 euro per kwartaal ofzo?

Wienna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 15:25

valt me mee dus. Ik heb er ook aan zitten denken namelijk om een vrachtwagentje te kopen. Ben er nog niet helemaal uit

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 16:49

volgens mij betaal ik aan oldtimerverzekering 130 per jaar en idd geen belasting!

Diva

Re: Over wedstrijdruiters en hun vervoer naar de westrijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 16:56

Bombarie schreef:
Hoe doen jullie wedstrijdruiters dat nou allemaal, hebben jullie écht állemaal ouders met een sterke dure auto én een eigen trailer?

jep

Mn ouders hebben een station, en we hebben een (vrij oude)trailer die nog wel netjes (en veilig) is. Dus heus geen erge luxe, maar we hebben wel de mogelijkheid zelf te gaan.
Daarbij heb ik pas mn E gehaald dus nu helemaal (aardig) vrij om te gaan. Ik moet natuurlijk wel de auto zien te krijgen want met mn renault clio-tje red ik het niet
Voorheen ging ik te voet naar dressuurwedstrijden. Naar endurancewedstrijden gaan mn ouders altijd mee omdat ze dat zo ontzettend leuk vinden.

sa80

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 22:31

In mijn ponytijd had ik ook niet de beschikking over een trailer dus als er een wedstrijd in de buurt was moesten we altijd te voet dit heb ik gedaan tot en met de klasse Z2! Niet ideaal maar goed we zijn er ook gekomen met lieve ouders die altijd als pakezels mee fietste.

Alleen als afgevaardigd was naar de kringkampioenschappen huurden we een trailer.

Inmiddels start ik bij de paarden en hoeven we niet meer te voet.... maar als ik zie wat een mooie grote luxe auto's en trailers (vrachtwagens) ik op de wedstrijden tegen kom word ik soms toch wel eens wat jaloers hoor!

Eusebio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 11:09

Melanie15 schreef:
Wij(mn ouders ) hebben een auto die een 2-paardstrailer met 2 paarden erin kan trekken. Dus we hebben ook een 2-paardstrailer(alhoewel die van mij liever alleen staat op de trailer) en een 2-paardvrachtwagen

Dan gaat het tijd worden dat wij iets afspreken Melanie, ik zit vaak genoeg te springen om vervoer hi hi hi hi hi....

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 11:26

jep paps heeft een zware auto nu een kia sorento die 2400 mag trekken over 2 weken krijgt hij een Kia adventure die 2700 mag trekken.
Ik heb een eigen 1,5 paards trailer. en ik heb een 2 paards trailer staan van iemand waarik een paard voor rijd.Voordat ik een eigen trailer had stond ik op een stal waar de eigenaar een trailer had die mocht ik altijd lenen

HorseyLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 11:39

de eigenaar van mijn verzorgpaard (waar ik dus wedstrijden mee rijd) heeft een kia sorento die dus een trailer mag trekken, zelf hebben we (nog) geen trailer dus huren we er altijd eentje, daar betaal je ook een godsvermogen voor btw.