Kawa, dat is toh duidelijk uit de verschillende reaties af te leiden!
Lielle schreef:
IMO heeft het ook totaal geen zin om op wedstrijd te gaan als je niet verwacht boven de 130 te gaan scoren, dan kun je dat startgeld beter op zak houden en gaan lessen
Amondi schreef:
Ik zou het heerlijk vinden als er alleen paarden aan de start kwamen waarvan de basis bij ruiter en paard in orde is. die in ieder geval zouden snappen hoe je een paard correct traint. Of het altijd lukt is een tweede maar zo als het nu gaat is de omgekeerde wereld.
Je hebt een paard en dus ga je op wedstrijd. Desnoods oefen je 30 keer achter elkaar de proef, want dat is trainen. Over aan het been zijn of het bit aannemen, willen ze niks horen, ze zijn Anky niet. Kom nou we gaan voor de lol!
Doe mij een lol, en blijf dan thuis. Of organiseer, als vereniging onderlinge wedstrijden, voor de lol en een klein prijsje. Maar zorg dat alleen correct getrainde paarden en ruiters naar de wedstrijden gaan.
Stennisje schreef:
Misschien dat deze combinaties thuis blijven als er een groter risico op verlies is en misschien gaan ze zichzelf wel afvragen waarom het niet gaat en pakken ze het rijden anders (hopelijk beter) aan.
Voordeel hiervan is dat het niveau in de sport niet meer omlaag wordt getrokken door combinaties die nog niet klaar zijn voor een klasse en dat er vooral in het drukke winterseizoen meer plaats is voor combinaties die wel klaar zijn voor hun klasse
MacavityL schreef:
Ik vind dat er vaak toch al te laconiek over de wedstrijdsport gedacht wordt. Wanneer je dit hobbymatig uit wilt voeren, prima- doe dit op onderlinge wedstrijden, daar zijn ze voor. Of start desnoods HC. Sport is sport en daar moet je je voor de volle 100% voor willen inzetten. Ik zeg niet dat dit met een duur paard moet of met de faciliteiten van een 5* accomodatie, maar binnen de grenzen van je mogelijkheden zou je er het uiterste uit moeten willen halen.
Lijkt me duidelijk dat deze mensen vinden dat je dan thuis moet blijven