veerledec schreef:Jaja, binnenhalen die studenten ruiters haha
Maar dat doen de stedelijke verenigingen toch? De SNS houdt zich toch met veel belangrijkere dingen bezig? Of heb ik nu het verkeerde bestuur gekozen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
veerledec schreef:Jaja, binnenhalen die studenten ruiters haha
Kikker schreef:Is het in dit kader niet een keer leuk om een springclinic oid te organiseren ipv een springRUBRIEK op een SO? Goede instructeur erbij die dan misschien de mindere L ruiters even een stukje kan helpen. Eerst allemaal een rondje oefenen, en dan als afsluiter een parcours? Eventueel kunnen we wel wat oud-studentenruiters uitnodigen die het nu landelijk niet onaardig doen, of wat buitenlandruiters met hun eigen paard voor een demo oid? Of roep ik nou hele rare dingen? Ik denk namelijk dat het niveau best wat omhoog mag. En dat men dit zelf ook erg graag wil. Jammer maar helaas is het echter zo dat op veel van onze maneges de mensen niet echt verder komen; voor die mensen zou 't misschien leuk zijn om zoiets een keer te doen.
Kikker schreef:Iemand zou een soort van HC kunnen starten. Je mag dan niet deelnemen aan het SNSK bijvoorbeeld en je kan alleen starten als er open plaatsen zijn, niet HC-ers gaan voor. Is dat een idee?
veerledec schreef:CnC heeft in principe ook maar 1 bak
risje schreef:Hoe wil je deelname hieraan bijvoorbeeld regelen? Wil je mensen vrij laten inschrijven of wil je als vereniging / VNS zijnde straks deelnemers selecteren zodat je de mindere L ruiters en / of betere B maar net geen L ruiters ook echt de kans geeft om hen niveau te verbeteren.
Ik denk namelijk dat als je de inschrijving open houdt dat je grote kans hebt dat er veel mensen inschrijven die de clinic zeg maar minder nodig hebben en je daarom dus nog niet de springruiters bereikt waarvoor dit idee is ontstaan.
Inschrijving zou dus naar mijn mening het beste kunnen geschieden op basis van selectie. Je laat mensen bijvoorbeeld wel vrij inschrijven en kan daaruit een selectie maken wie er echt mogen deelnemen. Mensen die inschrijven kunnen zeker en je weet dus dat deelname er zeker zal zijn. Je kunt ook net als bij SNSK mensen uitnodigen. Eigenlijk dus een combinatie van laten inschrijven en selecteren.
risje schreef:Wat betreft het apart op een zondagmiddag organiseren, leuk maar heeft zeer zeker niet mijn voorkeur. Doe je het apart zal er slechts een selectief publiek komen, alleen de deelnemers en misschien wat andere geintereseerden. Als je het probeert in te passen op een SO bereik je een veel groter publiek. Ik denk namelijk dat een dergelijke springclinic ook voor mensen die niet aan de clinic (willen / kunnen) deelnemen erg leerzaam kan zijn!
larocientje schreef:Maak de L rubriek lager en de M ook.
Vientje schreef:Ook het selecteren is een goed idee, denk alleen dat ruiters het een beetje zuur gaan vinden om als "minder en dus voor verbetering vatbaar" gehouden te wordenLeuk dat je dan mag meedoen, maar dan zegt het wel weer wat over je capaciteiten zoals de SNS ze ziet
Hoewel je anders inderdaad krijgt dat de fanatieke ruiters die ook al vaker vooraan eindigen en zichzelf kunnen redden in gaan schrijven. Hmmm...*denkt na* Maar ik blijf die clinic(s) echt een goed idee vinden!
veerledec schreef:Reactie namens mijn medebestuurslid bij CnC (geen bokker, dus even via mij) Michelle:
(...)
Veerle zei: iedereen die L dressuurt mag nu ook L springen is het geloof ik. Dat zegt niets over je springcapaciteiten. Misschien een idee om toch iedereen in de B springen te laten beginnen, tenzij ze vroeger minimaal L-KNHS gesprongen hebben?
Lijkt me een goed idee! En wat te doen met de mensen die eigenlijk M rijden, maar meestal L moeten spingen of Lb moeten dressuren omdat er geen andere mogelijkheid is? Tja...eigenlijk zou je bij elk S.O. gewoon altijd een X-aantal rubrieken moeten hebben in zowel de dressuur als het springen, maar dat is op dit moment gewoon niet realistisch! Misschien een idee om hier een creatieve oplossing voor te zoeken?
Kikker schreef:Zie het als iets van een pasje oid met daarop je naam, vereniging en wat je gereden hebt en wat je nu moet rijden. Moet nog uitgewerkt worden verder. Was maar een suggestie.
Kikker schreef:Wat voor punten zie je dan zoal? Hoe zou zoiets eruit moeten zien volgens jou?