runningkawa schreef:ik gaf al eerder aan (ergens tig bladzijdes terug), dat ik het mooi vind als het toevalig zo uitkomt
maar als ik een ring van 30 deelnemers zie waar er 19 een wp hebben, weet ik zeker dar er een sinterklaas jury zat
Owkee sorry

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
runningkawa schreef:ik gaf al eerder aan (ergens tig bladzijdes terug), dat ik het mooi vind als het toevalig zo uitkomt
maar als ik een ring van 30 deelnemers zie waar er 19 een wp hebben, weet ik zeker dar er een sinterklaas jury zat
fransheijs schreef:amondi schreef:Mag je eigenlijk wel B starten als je ZZ zwaar bent? Ik denk zelf van niet.
Ja hoor je mag met een nieuw paard weer gewoon in de B starten. Maar je mag hem ook in de L uitbrengen als je 1 keer Z2 of hoger hebt gereden, en heb je meerdere keren Z2 of hoger gereden dan mag je meteen in het M staren.
Zo is het volgens mij, pin me er niet op vast, want ben niet 100%
Fitzroy schreef:Volgens mij mag je geen B meer starten als je nationaal met winst hebt gereden (dus al vanaf ZZ-licht) En als je 2 x Z hebt gereden mag je ook geen B meer rijden.
Citaat:Disciplineregelement
Een ruiter die opgenomen is (geweest) in de klasse ZZ-Licht of hoger, mag met een ongeklasseerd of B-geklasseerd paard in geen enkel geval uitkomen in de klasse B.
Een in het buitenland geklasseerd paard en/of ruiter is startgerechtigd in de hoogst gemeenschappelijke klasse, nadat de KNHS een schriftelijke verklaring van een erkende buitenlandse federatie heeft ontvangen ten aanzien van de hoogste klasse van het paard en/of de ruiter.
Klassen B t/m Z 2.
Zij die met een ongeklasseerd paard beginnen, moeten beginnen in de klasse B, indien zij met een ander paard niet zijn opgenomen (geweest) in de klasse M1 of hoger.
Indien men met een ander paard opgenomen is (geweest) in de klasse M1 of hoger, dan mag met een ongeklasseerd paard in de klasse L1 worden gestart, met inachtneming van de bepalingen inzake de minimum leeftijd van paarden.
Indien een ruiter tenminste 2 keer met verschillende paarden in de klasse Z1 was opgenomen, dan moet hij een ongeklasseerd of B-geklasseerd paard in de klasse L1 starten, maar hij mag dit paard ook in de klasse L2, M1, M2 of Z1 starten, met inachtneming van de bepalingen inzake de minimum leeftijd van paarden. Uiteraard moet minimaal in de hoogst gemeenschappelijke klasse worden gestart.
Indien een ruiter tenminste 2 keer met verschillende paarden in de klasse Z2 was opgenomen, dan moet hij een ongeklasseerd of B-geklasseerd paard in de klasse L1 starten, maar hij mag dit paard ook in de klasse L2, M1, M2, Z1 of Z2 starten, met inachtneming van de bepalingen inzake de minimum leeftijd van paarden. Uiteraard moet minimaal in de hoogst gemeenschappelijke klasse worden gestart.