Jury negatief / zwaar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fransheijs

Re: Jury negatief / zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 19:15

runningkawa schreef:
ik gaf al eerder aan (ergens tig bladzijdes terug), dat ik het mooi vind als het toevalig zo uitkomt

maar als ik een ring van 30 deelnemers zie waar er 19 een wp hebben, weet ik zeker dar er een sinterklaas jury zat

Owkee sorry ,

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 19:28

Je kan wel zeggen dat er laag gejureerd is als er maar een paar (of geen) een wp rijden, maar misschien werd er gewoon slecht gereden door iedereen. Zou wel heel toevallig zijn dat op elke wedstrijd het zo verdeeld is dat de prijswinnaars ook wp hebben, en de rest niet. Net als het verschil van 20 punten tussen je eerste en je tweede proef. Sommige hebben gewoon echt 1 slechte en 1 goeie proef gereden. Pas als iedereen dat verschil heeft kan je zeggen dat er ergens iets niet klopt. Maar welke jury krijgt t op z'n dak? Diegene die laag gepunt heeft. Maar misschien was dat wel juist gejureerd, en die ander te hoog. (pfoe wat een verhaal)

Met dit paard wat ik nu heb was m'n laagste score 144. Daar ben ik dan echt goed ziek van. Hij liep daar dan ook echt slecht voor mijn gevoel. Ik hoef geen eerste te worden, maar ik ga toch zeker voor minimaal 1 wp. En als dat een keer niet lukt baal ik daar goed van.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 19:30

Volgens mij mag je geen B meer starten als je nationaal met winst hebt gereden (dus al vanaf ZZ-licht) En als je 2 x Z hebt gereden mag je ook geen B meer rijden.

Over die wp-verdeling: dat is zo verschrikkelijk afhankelijk van de dag en hoe er gereden wordt.
Zo kan ik me voorstellen dat je in een ring van 30 mensen toch 19 met een wp hebt als het niveau hoog ligt (bv. op een regiokampioenschap waar mensen zich al voor gekwalificeerd hebben via selecties)
En het zal ook wel eens voorkomen dat er zo slecht gereden wordt dat je helemaal geen wp kwijt kunt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 19:31

nou die van die 19 heb ik eens letterlijk gezien, geen kampioenschap, wel een sinterklaas jury
En dat vind ik erg onnodig.
Wel veel blije mensen, dat wel

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 19:32

fransheijs schreef:
amondi schreef:
Mag je eigenlijk wel B starten als je ZZ zwaar bent? Ik denk zelf van niet.

Ja hoor je mag met een nieuw paard weer gewoon in de B starten. Maar je mag hem ook in de L uitbrengen als je 1 keer Z2 of hoger hebt gereden, en heb je meerdere keren Z2 of hoger gereden dan mag je meteen in het M staren.

Zo is het volgens mij, pin me er niet op vast, want ben niet 100%

Je mag geen B meer starten. Als je zware tour hebt gereden, moet je met een B paard L1 starten. Maar mag ook midden tour starten....
Als je 2x Z1 of hoger geweest ben mag je geen B meer starten.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 19:33

@Needje: jouw verhaal klopt idd. Wat ook wel eens gebeurt is dat als er 2 ringen zijn dat de gespannen en neurotische dieren in de 1e ring er niets van bakken maar in de 2e ring juist een hele goede proef laten zien. En dat andere paarden juist in de 2e ring 'op' zijn en in de 1e proef wel bovenaan staan.
Zo krijg je verschillen waardoor iedereen zegt: die jury's zaten niet op 1 lijn terwijl het juist heel goed te verklaren is.

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 19:33

Fitzroy schreef:
Volgens mij mag je geen B meer starten als je nationaal met winst hebt gereden (dus al vanaf ZZ-licht) En als je 2 x Z hebt gereden mag je ook geen B meer rijden.

Ik weet het ook niet zeker! Ik heb ook een jonge van 4 onder het zadel, en ik weet alleen dat ik hem in de M mag starten, maar ik weet niet of dat dan ook L en/of B mag zijn! Maar volgens mij wel!

Ik denk dat ik het maar eens ff opzoek!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 19:36

Dat heb ik al gedaan. Je mag L1 starten.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 19:36

hmmm, was wel t regelement uit 2003..... Maar dat zal toch niet veranderd zijn?!

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 19:41

Owkee ff in het disciplineregelement opgezocht, en jullie hadden gelijk! Geen B meer dus voor mij (was ik toch al niet van plan)

Citaat:
Disciplineregelement

Een ruiter die opgenomen is (geweest) in de klasse ZZ-Licht of hoger, mag met een ongeklasseerd of B-geklasseerd paard in geen enkel geval uitkomen in de klasse B.

Een in het buitenland geklasseerd paard en/of ruiter is startgerechtigd in de hoogst gemeenschappelijke klasse, nadat de KNHS een schriftelijke verklaring van een erkende buitenlandse federatie heeft ontvangen ten aanzien van de hoogste klasse van het paard en/of de ruiter.

Klassen B t/m Z 2.

Zij die met een ongeklasseerd paard beginnen, moeten beginnen in de klasse B, indien zij met een ander paard niet zijn opgenomen (geweest) in de klasse M1 of hoger.
Indien men met een ander paard opgenomen is (geweest) in de klasse M1 of hoger, dan mag met een ongeklasseerd paard in de klasse L1 worden gestart, met inachtneming van de bepalingen inzake de minimum leeftijd van paarden.

Indien een ruiter tenminste 2 keer met verschillende paarden in de klasse Z1 was opgenomen, dan moet hij een ongeklasseerd of B-geklasseerd paard in de klasse L1 starten, maar hij mag dit paard ook in de klasse L2, M1, M2 of Z1 starten, met inachtneming van de bepalingen inzake de minimum leeftijd van paarden. Uiteraard moet minimaal in de hoogst gemeenschappelijke klasse worden gestart.

Indien een ruiter tenminste 2 keer met verschillende paarden in de klasse Z2 was opgenomen, dan moet hij een ongeklasseerd of B-geklasseerd paard in de klasse L1 starten, maar hij mag dit paard ook in de klasse L2, M1, M2, Z1 of Z2 starten, met inachtneming van de bepalingen inzake de minimum leeftijd van paarden. Uiteraard moet minimaal in de hoogst gemeenschappelijke klasse worden gestart.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 20:09

je mag dan wel B starten buiten mededingen.
En je mag ook gewoon L1 starten en dan na 2 winspunten bijvoorbeeld promoveren naar de L2 of de M.
Maar hoe dat precies in elkaar zat weet ik niet.