Wat mag een jurylid zeggen mbt gewicht ruiter/amazone

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat mag een jurylid zeggen mbt gewicht ruiter/amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 17:22

Citaat:
Een jurylid is ook maar een mens..

Een flink veroordelende zo te horen Bloos

Maar waar ligt de grens dan?

Iemand van 1.65 en 70 kilo lijkt veel zwaarder en storender dan iemand van 180 en 80 kilo.
Maar zal het paard het zo ook ervaren?

En mag een kerel van 90 kilo wel op een paard van 170
Maar een vrouw van 90 kilo, die wat kleiner is als die man niet omdat het anders uitziet?

Dus hoe bereken je de grenzen?

Kijk iemand van 90 kilo op een smal arabiertje van amper 160, vind ik dan ook een verschil dan dat ze op een breed gebouwd paard stappen.
Maar om eerlijk te zijn zie ik op concours ook wel dat daar de stevige mensen rekening mee houden.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 17:23

Liezel schreef:
met die bovenbenen heb ik misschien niet goed beschreven, maar ik heb een apart figuur, haha..
laat ik het zo zeggen: ik heb brede heupen, dikke bovenbenen en een dikke kont, voor de rest is allemaal niet zo schokkend.. Maar mijn 'middendeel' is 'nogal gezet' haha... Mijn bovenbenen steken dus duidelijk af tegeover mijn kuiten om het zo maar te zeggen..

Ja, dat heb ik ook idd... Dat gedeelte stevig, en de rest normaal. Lauk met broeken, vooral paardrijbroeken die altijd op je benen heel strak zitten en dan heb je bij je buik een kilometer over :S
Maar goed, beetje off-topic (al snap ik het nog steeds niet echt van je tenen zegmaar Tong uitsteken maar misschien ben je wat steviger als ik, dan kan ik me er iets bij voorstellen Lachen )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 17:28

Citaat:
Leuk met broeken, vooral paardrijbroeken die altijd op je benen heel strak zitten en dan heb je bij je buik een kilometer over

Dat heb ik nu altijd weer net andersom, de maat heb ik nodig voor mijn buikje, maar weer niet voor mijn benen.

En tja, over het paard op dieet zetten.
Dat staat hij, maar hij valt niet af, wat nu?
(ik lijk er nu wel dunner uit te zien Tong uitsteken )

Ow nee, niet meer relevant, we komen niet meer op concours en het niet trainen is nu net de oorzaak van ons beider buikje Haha!
Maar nu maakt dat zo te horen lekker niks meer uit Haha!
(al maak ik me er wel zorgen om, maar dat ziet de jury nu lekker niet)

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 17:33

runningkawa schreef:
Een flink veroordelende zo te horen Bloos

Maar waar ligt de grens dan?
Iemand van 1.65 en 70 kilo lijkt veel zwaarder en storender dan iemand van 180 en 80 kilo.Maar zal het paard het zo ook ervaren?

En mag een kerel van 90 kilo wel op een paard van 170
Maar een vrouw van 90 kilo, die wat kleiner is als die man niet omdat het anders uitziet? Dus hoe bereken je de grenzen?

Kijk iemand van 90 kilo op een smal arabiertje van amper 160, vind ik dan ook een verschil dan dat ze op een breed gebouwd paard stappen.
Maar om eerlijk te zijn zie ik op concours ook wel dat daar de stevige mensen rekening mee houden.

Ik denk dat het niet een kwestie is van veroordelen, maar meer reageren als er bij de combinatie duidelijk sprake is van overgewicht bij de ruiter en als je dat afzet tegenover het paard. Dat vind ik niet zo moeilijk. Daar waar vetkwabbels in de weg zitten hoef je geen weegschaal te pakken om dat te kunnen beoordelen.

Natuurlijk speelt bouw ook een rol. Maar iedereen weet en ziet wanneer het geheel niet meer klopt. Alleen zeggen we het niet meer recht in iemands gezicht, maar wel achter iemands rug om. Dan ben ik voor recht in het gezicht zeggen. Dan kom je er tenminste voor uit. Dat zoiets hard kan aankomen, okee. Maar doe er dan wat aan.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 17:39

Ik heb overigens voor al die mensen die hun eetgewoontes willen veranderen een gouden tip: Het 'Southbeach diet'. Koop het boek en begin. Succes gegarandeerd, je mag volop lekkere dingen eten, hoeft geen honger te hebben en het is nog gezond ook!

Nee ik heb geen aandelen in het boek..Haha!!
Laatst bijgewerkt door Bucephalus op 25-05-05 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 17:39

Citaat:
okee. Maar doe er dan wat aan.

En als die iemand dat al doet
Of door medicijn gebruik niet dunner kan worden
Of dat er een andere ziekte is??

Er iets aan doen is heel simpel te zeggen als je niet dik bent. Of toevallig makkelijk afvalt.

Zelf heb ik een (nog steeds geen oplosbaar) stofwisselings probleem.
Ik heb een lange tijd ondergewicht gehad (wat iedreen mooi vind, maar daar is ook geen bal aan)
Nu een klein overgewicht.
Met beweging krijg ik er net als iedereen wel een paar kg af, maar meer niet.
Dan heb ik ook nog eens ME (of dat komt van die stofwisseling zeggen ze niet), dus de sportschool in is er voor mij helaas niet bij.
Dus deze vroeger erg aktieve meid, moet het nu nood gedwongen wat rustiger aan gaan doen.

Verder eet ik gezond en snoep vrijwel niks, dus dat is het niet.

Leuk als ik dan zo'n jury tegen kom.

Gelukkig is het nog niet echt erg (voor mijn gevoel wel)
En past mijn paard bij me.
Maar bij zo'n opmerking zou ik geloof ik niet aardig blijven tegen de jury Bloos

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 17:44

Tja, uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd en mijn opmerkingen zijn ook niet persoonlijk bedoeld. Ik heb het over veeeeeel te dikke mensen en niet over een kilo of tien - vijftien overgewicht.

Veel dikke mensen die echt niets mankeren hebben een slap excuus. Ga gewoon eens naar een basisschool en tel de kinderen die te dik zijn. Je zult versteld staan. Er wordt niet voor niets campagne gevoerd..
Laatst bijgewerkt door Bucephalus op 25-05-05 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

SuusJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 17:46

runningkawa schreef:
Citaat:

Verder denk ik dat de meeste wat dikkere mensen echt geen iel paardje kopen.
Ik ben ook op zoek naar een paard en ik zag een geweldig lopende Jazz X partout.
Maar heb hem laten staan voor mijn dikke kont (al ben ik nog lang geen 100 kilo)
Denk dat de meeste dat wel doen.

Heb een fries, dus ik kan er lekker in groeien Haha!
Of anders gezegd: Mocht ik nu een dikke kont hebben (wat behoorlijk meevalt!) dan zou dat nu niet eens opvallen, en bovendien zwart slankt af Tong uitsteken

Maar even serieus nu :
Aan de ene kant vind ik niet dat iemand dat zomaar kan zeggen. Gewicht, is gewoon iets persoonlijks, je weet nooit waarom iemand dik is (misschien wel ziekte) en lengte daarentegen , daar kun je gewoon niets aan doen. Dus dat mag wel gezegd worden vind ik.
Maar aan de andere kant, als je ziet dat een paard écht moeite mee heeft, ja dan mag het wel. Maar dat maakt ook gelijk een heel ander verhaal.