Lingh is BACK!!!! :D

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

amagun

Re: Lingh is BACK!!!! :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 11:44

Magique schreef:
Inderdaad op bijna alle foto's heeft Lingh z'n bakkes open het lijkt ook of Edward er aardig aan moet trekken

Edward heeft de kinketting van Lingh altijd vrij los zitten, waardoor de stang vrij snel doorslaat, en het dus lijkt alsof ie er aan trekt, maar dat is mijnsinziens zeker niet zo.

Misschien was ie in Amsterdam nog niet op zijn top, dat weet ik niet was er niet bij, maar ondanks de (volgens jullie Haha! ) slechte dingen was ie wel de beste, de juryleden zijn ook niet van gisteren als er echt eentje beter was had die gewonnen Lachen

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 11:45

Aimee schreef:
Tja, wie had ooit gedacht dat Sjef aan de kant zou staan om Sven bij te staan bij het losrijden... In Athene gebeurde het toch echt en het verbaasd me niets als ze dat hebben voort gezet.....

Sjef heeft ooit natuurlijk goed centen verdiend aan de Fam. Gordijn Haha!

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 11:56

Margo schreef:
Ja die winnende kur was erg mooi!! vooral het paard haha.. vond de drafmuziek alleen persoonlijk een beetje teveel geboenk... maar das meer persoonlijk... alles bij elkaar was een prachtig plaatje!

en XXL idd wat een paard! alleen de galop vond ik nogal tegenvallen in tegenstelling tot de draf.. schrok me dood toen die aangalloppeerde...
maar dat zal nog wel bijtrekken hoop ik maar wat een paard zeg! en hij doet zeker zijn naam eer aan...

Dat is natuurlijk een kwestie van smaak, ik hou juist van zulke stoere muziek. Ik vond die andere 2 küren ook helemaal in het niet vallen qua muziek.

Overigens vond ik dat bij de meeste küren op verschillende niveau's er niets werd geaccentueerd. Bij de GP zaterdag viel me dat al op. Er werd gewoon een stuk muziek aangezet en daar werd op gereden, wanneer er uitgestrekte draf kwam, veranderde er niets aan de muziek. Bij Sander zijn kür werd iedere oefening benadrukt, wanneer hij een zijgang inzette en bij de uitgestrekte gangen. En Sander reed echt super nauwkeurig, zo mooi! Er wordt als het ware steeds spanning opgebouwd en afgebouwd door de muziek, waardoor je als kijker ook geboeid bleef. Bij de meeste küren merkte ik dat we onbewust na een paar oefeningen al weer met elkaar aan het praten waren, omdat het je aandacht gewoon niet vasthield.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik XXL niet heb zien galopperen! Ik heb maar een heel klein stukje gezien, met name bij het losrijden, omdat wij toen naar Sander waren gegaan.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 12:05

jorg schreef:
wat ik me af vraag aimee is dat je zo een oordeel kan vellen als je alleen t laatste galopgedeelte hebt gezien! ik vind t heel knap dat je dan zo kan oordelen. Ik kan dat niet....
En misschien wil je t duidelijk wel negatief zien dat is je goed recht maar we zijn weer lekker negatief bezig. laat duidelijk zijn dat de jury hem niet zo maar op 1 zet. kijk eerst eens heel de proef!!!.

Lees eens alles wat ik hier heb geschreven, oordeel niet alleen op dat laatste stukje.
Voordat ik bevestiging van mijn mening kreeg van anderen, vroeg ik me namelijk af of ik het zo verkeerd had gezien dan. Of was het eerste gedeelte dan zoveel beter dat hij alsnog zulke hoge punten kreeg.
Ik wíl het juist helemaal niet negatief zien, ik zou graag willen dat ik een positiever beeld had gezien.
Verder twijfel ik er ook niet aan dat Edward beter was dan de rest, maar beter zijn dan de rest betekend niet dat er niets te verbeteren valt.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 12:06

Wouter24 schreef:
Sjef heeft ooit natuurlijk goed centen verdiend aan de Fam. Gordijn Haha!

Dat was vóór Atlanta

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 12:12

Aimee schreef:

Dat was vóór Atlanta

ik zei ook ooit Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 12:18

Clown

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 16:02

Ja Jura je hebt helemaal gelijk hoor dat dat een kwestie van smaak is! dat had ik ook al geschreven dat ik t persoonlijk iets te vond maar al met al zag het er super uit en was hij zeker de beste van de 3!!

Een terrechte winnaar!

Tazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 17:35

Jura schreef:
Margo schreef:
Ja die winnende kur was erg mooi!! vooral het paard haha.. vond de drafmuziek alleen persoonlijk een beetje teveel geboenk... maar das meer persoonlijk... alles bij elkaar was een prachtig plaatje!

en XXL idd wat een paard! alleen de galop vond ik nogal tegenvallen in tegenstelling tot de draf.. schrok me dood toen die aangalloppeerde...
maar dat zal nog wel bijtrekken hoop ik maar wat een paard zeg! en hij doet zeker zijn naam eer aan...

Dat is natuurlijk een kwestie van smaak, ik hou juist van zulke stoere muziek. Ik vond die andere 2 küren ook helemaal in het niet vallen qua muziek.

Overigens vond ik dat bij de meeste küren op verschillende niveau's er niets werd geaccentueerd. Bij de GP zaterdag viel me dat al op. Er werd gewoon een stuk muziek aangezet en daar werd op gereden, wanneer er uitgestrekte draf kwam, veranderde er niets aan de muziek. Bij Sander zijn kür werd iedere oefening benadrukt, wanneer hij een zijgang inzette en bij de uitgestrekte gangen. En Sander reed echt super nauwkeurig, zo mooi! Er wordt als het ware steeds spanning opgebouwd en afgebouwd door de muziek, waardoor je als kijker ook geboeid bleef. Bij de meeste küren merkte ik dat we onbewust na een paar oefeningen al weer met elkaar aan het praten waren, omdat het je aandacht gewoon niet vasthield.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik XXL niet heb zien galopperen! Ik heb maar een heel klein stukje gezien, met name bij het losrijden, omdat wij toen naar Sander waren gegaan.

Zie onderschrift Cool

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 19:57

Wouter24 schreef:
Edward heeft de kinketting van Lingh altijd vrij los zitten, waardoor de stang vrij snel doorslaat,

Weet jij ook waarom die dat heeft ?
Zo'n open mond vind ik nou niet het toonbeeld van lichtheid

jorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 23:31

Aimee schreef:
jorg schreef:
wat ik me af vraag aimee is dat je zo een oordeel kan vellen als je alleen t laatste galopgedeelte hebt gezien! ik vind t heel knap dat je dan zo kan oordelen. Ik kan dat niet....
En misschien wil je t duidelijk wel negatief zien dat is je goed recht maar we zijn weer lekker negatief bezig. laat duidelijk zijn dat de jury hem niet zo maar op 1 zet. kijk eerst eens heel de proef!!!.

Lees eens alles wat ik hier heb geschreven, oordeel niet alleen op dat laatste stukje.
Voordat ik bevestiging van mijn mening kreeg van anderen, vroeg ik me namelijk af of ik het zo verkeerd had gezien dan. Of was het eerste gedeelte dan zoveel beter dat hij alsnog zulke hoge punten kreeg.
Ik wíl het juist helemaal niet negatief zien, ik zou graag willen dat ik een positiever beeld had gezien.
Verder twijfel ik er ook niet aan dat Edward beter was dan de rest, maar beter zijn dan de rest betekend niet dat er niets te verbeteren valt.

Ik heb alles van jou gelezen, dus oordeel daar niet zo maar over, iwat nou positiever beeld, je kunt niet oordelen als je niet heel de proef hebt gezien.

Als ie de volgende keer foutloos rijdt, moet de jury hem inderdaad nóg meer punten geven.....

.... willen ze nog geloofwaardig zijn....

Wat nou geloofwaardig...... juryleden weten evht wel wat ze punten dus dit is ppk weer een opmerking van lik me vestje. wil jou wel eens zien hobbelen.....

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 23:43

Kom maar kijken.

Om een mening ergens over te hebben hoef ik geen nieuwe Anky te zijn, ik ben niet op m'n mondje gevallen en eerlijk gezegd ben ik daar trots op.

Bovendien is mijn mening duidelijk toch niet zo ontzettend afwijkend gezien een aantal bevestigende reacties.

Verder oordeel ik over wát ik heb gezien, met in mijn achterhoofd wat ik eerder van Lingh heb gezien. Als ik zou oordelen over iets dat ik niet heb gezien zou je commentaar terecht zijn, maar sinds wanneer mag je niet oordelen over wat je wel hebt gezien? Heb ik ergens geschreven dat bijv. de pi/pa tour niet goed was?

En over geloofwaardigheid; als jij alles voor koek en ei neemt moet je zelf weten, ik plaats graag een kritische noot.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 23:49

Lingh was echt heel fijn om te zien, alleen niet zo spectaculair als hij kàn zijn.
Ik heb overigens genoten van de kür, maar echt top was het hele deelnemersveld niet hoor.
Met name de paarden die voor de pauze werden voorgesteld leken allemaal wat plakkerig aan het been. Er werden heel veel fouten gemaakt in de wissels en overgangen.
Het leek wel alsof het in de atmosfeer hing.

Alleen Barclay was super Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 00:23

Zep schreef:

Wij kregen de indruk dat Jazz gewoon
niet rad

was achter en dat de stakerigheid daar nog wel eens mee te maken zou kunnen hebben. Knap hoe Kirsten hem toch nog aan het werk kreeg overigens. Ik heb Jazz overigens nog niet eerder zo goed op lengte gezien. De "Jazz-nek"viel al een stuk minder op Nagelbijten / Gniffelen

Dit valt mij al twee jaar op, en ik dacht werkelijk dat ik gek was. Maar blijkbaar dus toch niet. Hij is achter heel raar in het lopen. Vooral als hij van je af draaft, dan schrik je van zijn beenzetting en vooral de "flexibiliteit" in de sprongen.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 00:26

Hij heeft echt moeite om het linkerachterbeen mee te krijgen,
daarbij draait hij inderdaad wat in de gewrichten.

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 01:13

Ik vond Jazz één grote aanfluiting, Piaffe, wissels, overgangen. En daarbij leek bij inderdaad af en toe niet rad..... Zielig voor Kirsten. Maar ik vond het verschrikkelijk om naar te kijken.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 13:31

Jazz werd niet voor niks laatste

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 18:38

Tazz schreef:
Zie onderschrift Cool

Cool! Haha!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 19:54

Sjuimpje schreef:
Lingh was echt heel fijn om te zien, alleen niet zo spectaculair als hij kàn zijn.
Ik heb overigens genoten van de kür, maar echt top was het hele deelnemersveld niet hoor.
Met name de paarden die voor de pauze werden voorgesteld leken allemaal wat plakkerig aan het been. Er werden heel veel fouten gemaakt in de wissels en overgangen.
Het leek wel alsof het in de atmosfeer hing.

Alleen Barclay was super Ja

Bij die ene engelse trapte het paard nog even fijn naar het been midden in de kur.. Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 16:38

Ik heb vandaag de protocollen van Lingh ingezien. Ik vond het wel leuk om hier te vermelden dat juist die rechterpirouette, die hier wordt besproken, door alle jury-leden unaniem met een 9! Ja werd beloond. Dat kan dan toch geen toeval meer zijn.

Aimee schreef:
Maarre... ben ik de enige die de rechterpirouette werkelijk bar en boos vond? Imo was dat gewoon een kleine volte, totaal niet gezet en had eigenlijk weinig met een pirouette te maken.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 17:46

En wat is daarop uw antwoord Aimee? Haha!

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 00:13

Jippie schreef:
Ik heb vandaag de protocollen van Lingh ingezien. Ik vond het wel leuk om hier te vermelden dat juist die rechterpirouette, die hier wordt besproken, door alle jury-leden unaniem met een 9! Ja werd beloond. Dat kan dan toch geen toeval meer zijn.

Aimee schreef:
Maarre... ben ik de enige die de rechterpirouette werkelijk bar en boos vond? Imo was dat gewoon een kleine volte, totaal niet gezet en had eigenlijk weinig met een pirouette te maken.

Ik heb die pirouette ook gezien op Tv maarreh een 9 alle jury's Gestoord
Dan snap ik ieder geval hoe je aan die 85% komt Haha! Haha!

En vond Edward ZELF die punten verdient ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 01:05

Magique schreef:
Jippie schreef:

Ja knap he! En allemaal gerespecteerde en gerenommeerde internationale juryleden die dit onafhankelijk van elkaar hebben gepunt Tong uitsteken . Zulke punten zijn trouwens helemaal niet zo vreemd op het protocol van Edward-Lingh, ze hebben ook al 10-en gehaald voor de uitgestrekte draf.
Blijkbaar zitten deze juryleden veel beter op 1 lijn dan alle deskundigen op Bokt Haha!

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 11:14

Jippie schreef:
Ja knap he! En allemaal gerespecteerde en gerenommeerde internationale juryleden die dit onafhankelijk van elkaar hebben gepunt Tong uitsteken . Zulke punten zijn trouwens helemaal niet zo vreemd op het protocol van Edward-Lingh, ze hebben ook al 10-en gehaald voor de uitgestrekte draf.
Blijkbaar zitten deze juryleden veel beter op 1 lijn dan alle deskundigen op Bokt Haha!

En vond Edward ZELF die punten ook terecht dan Knipoog
[/quote]

jorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 11:26

Jippie schreef:

[/quote]
[/quote]

Ok Jppie goed gezegd..... ik lag me slap, je kunt natuurlijk ook goed oordelen als je maar een klein stukje van edwards zn proef op tv hebt gezien. Dan zie je het beter als al die juryleden die langs de kant zitten natuurlijk...... hahahah Edward en Lingh are back!!!!!
[/quote]