Maar de B van nu heeft imo wel tijd genoeg om je oefeningen voor tebereiden, maar idd sommige jury's mogen wel eens opgevoed worden in wat nu belangrijk is en wat niet.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
risthia schreef:Heb jij geen plezier in een B proef, ik kan er erg van genieten als ik een vierjarige voor het eerst meeneem naar een wedstrijd en die loopt een superfijn proefje! (terwijl ik toch al heel wat keren Z2 ben geweest)
runningkawa schreef:Een jong paard naar vreemd terrein mee nemen is nooit saai
Zeker niet! En je leert er allebei heel veel van vind ik.
Maar de B van nu heeft imo wel tijd genoeg om je oefeningen voor tebereiden, maar idd sommige jury's mogen wel eens opgevoed worden in wat nu belangrijk is en wat niet.
Daar haal je een belangrijk punt aan, want de uniformiteit in jureren mis ik in dat geval wel. Ik vind het persoonlijk best wel fout als de ene jury graag een ontspannen, nageeflijke proef ziet, terwijl de ander verwacht dat je een compleet opgericht in de krul getrokken paard laat zien!
B staat voor beginnend imo. Maar ik denk dat dit wel een hekel punt zal blijven... helaas.
risthia schreef:Daar heb jij helemaal gelijk in, maar er is altijd de mogelijk om B HC te starten!!!! Het gaat om het leerproces en africhting van het paard en ik vind dat een B proef daar goed in past.
DePennyBitch schreef:Vind je niet dat de L1 daar ook voldoende in kan bieden? Ik moet eerlijk zeggen dat ik de L1 proeven vandaag de dag niet veel verschillend vind met de B proeven.
AnoeskaB schreef:Nog even weer opnieuw, want er werd zonet niet op gereageerd:
De nieuwe proeven zijn dus gericht op de africhting van jonge paarden. Hoe vind er in dat geval een eerlijke vergelijking plaats met beginnende wedstrijdruiters en ruiters met minder talentvolle paarden/pony's?
risthia schreef:Nou, ik vind toch wel dat er iets meer op de letters moet worden gereden en je moet een stukje wijken. Het is natuurlijk niet echt heel ingewikkeld allemaal, maar ik heb nog wel eens jong beest wat alles zo spannend vind dat ie alles in de gaten heeft behalve dat ik er op zit.... probeer dan maar eens een L1 proefje te rijden, das zo makkelijk nog niet. Ik neem ze daarom lekker een keertje B HC mee, als het nodig is kan gewoon lekker een volte of wat dan ook extra sturen en na twee keer is het hele spannende er (meestal) wel af en dan gaan ze de L in.
WWWiske schreef::D
daarom tekenen er zoveel mannen op www.dressuurhoed.nl ,mannen willen helemaal niet groeten als een meisjeinderdaad, hiermee valt de allure van de dressuur een beetje weg.
Ragne schreef:Al laatste de vrije stap. Waarom ná het groeten? je kunt toch ook in de proef vrije stap vragen (zit volgens mij wél in een SGW-proef). Na het groeten ben je klaar, dat CHEA of CMBA (of in de L2 nog leuker het CMXKA) vind ik soms zo loos...hoewel ik er wel vaak 7-ens voor scoor![]()
maar toch, groeten is klaar...
risthia schreef:Ik denk ook wel eens dat alles vroeger moeilijker was, dat hoor ik ook vaak om me heen van mensen die ouder zijn dan ik. Maar goed je groeit er natuurlijk ook in en de kwaliteit van de paarden en instructie en maneges is veel hoger geworden, dat zal er denk ik ook wel mee te maken hebben. Ik denk dat dat meer je innerlijke beleving is dan dat het daadwerkelijk zo is.
DePennyBitch schreef:Nou, ik denk persoonlijk dat als je de opzet van de B proeven zó maakt, dat er al helemaal geen plezier meer aan is!
Ben ik nu de enige die bij een B proef denkt: Gut, er zou wel wat "meer" in mogen? Ik hoef echt geen driekwart baklengte te hebben om een overgang van draf naar galop te maken!
risthia schreef:. Maar goed dan loopt je het risico dat je nog meer een tweedeling krijgt tussen prof/semi prof en echte amateurs die met minder middelen toch ook een leuke wedstrijddag willen hebben, het is dus een moeilijk punt. Als je hiervoor ideen of suggestie's hebt, graag, maar wel goed onderbouwd aub.
GeJe schreef:Yep... ik heb ook getekend![]()
Tuurlijk weet ik wel dat je met veiligheidshelm als "amazone" mag groeten, maar dat ziet er toch niet uit...
Gerrie schreef:Of ie prijs had weet ik niet ,maar wel 185 punten........Blijft nog steeds een feit dat de KNHS "zomaar" voorbij gaat aan de etiquette van het groeten als man.
Is dat nu ook discriminatie??