Stand van zaken mbt POËTIN...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:13

Citaat:
Miljoenenmerrie wordt moeder
NHP, 12-07-2004

KESSEL

Voormalig wereldkampioene Poëtin, die onlangs voor een topbedrag van 2,5 miljoen euro werd aangekocht door De Keizershoeve in Kessel, krijgt nageslacht. Dat gebeurt niet op de gebruikelijke manier: bij Poëtin zijn embryo’s weggehaald en inmiddels is een embryo van de hengst Jazz en Poëtin succesvol overgebracht naar een draagmoeder.

Na aankoop van de merrie op de PSI-veiling gaf de eigenaar Van der Zwan al aan dat Poëtin, naast een sportcarrière, ook haar sporen moest gaan verdienen in de fokkerij. Het team van De Keizershoeve is dan ook zeer verheugd met deze eerste stap richting hopelijk nog vele nakomelingen. De keuze voor de hengst Jazz was snel gemaakt, want de hengst Jazz presteert zelf op het hoogste niveau onder Tineke Bartels en ook de sportprestaties van zijn nakomelingen spreken voor zich.

Inmiddels is het traject voor een tweede embryo ingezet. Hierbij is gekozen voor de hengst Contango, een hengst waarvan de nakomelingen zich al nadrukkelijk bewezen hebben in de dressuursport. De trainingen van Poëtin worden op het moment gecombineerd met het fokkerijprogramma. Mede onder begeleiding van Jo Willems wordt de merrie door Patty v.d. Zwan op niveau gebracht voor de wedstrijdsport. De combinatie van fokkerij en sport lijkt de merrie goed op te pikken. Ze heeft een uiterst werkwillig karakter en ze is erg plezierig in de omgang.

Bron:http://www.stegen.net/

Paulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:49

Eerste embryotransplantatie Poëtin succesvol

Wereldkampioen Poëtin in eigendom van Stoeterij De Keizershoeve in Kessel heeft haar eerste bijdrage aan de Nederlandse sportpaardenfokkerij geleverd. Met succes is een embryo van de keurhengst Jazz in een draagmoeder getransplanteerd. Na aankoop van de merrie op de PSI-veiling gaf de heer v.d. Zwan al aan dat Poëtin, naast een sportcarrière, ook haar sporen moest gaan verdienen in de fokkerij. Het team van De Keizershoeve is dan ook zeer verheugd met deze eerste stap richting hopelijk nog vele nakomelingen. De keuze voor de hengst Jazz was snel gemaakt, de hengst Jazz presteert zelf op het hoogste niveau onder Tineke Bartels en ook de sportprestaties van zijn nakomelingen spreken voor zich. Inmiddels is het traject voor een tweede embryo ingezet. Hierbij is gekozen voor de hengst Contango, een hengst waarvan de nakomelingen zich al nadrukkelijk bewezen hebben in de dressuursport. De trainingen van Poëtin worden op het moment gecombineerd met het fokkerijprogramma. Mede onder begeleiding van Jo Willems wordt de merrie door Patty v.d. Zwan op niveau gebracht voor de wedstrijdsport. De combinatie van fokkerij en sport lijkt de merrie goed op te pikken. Ze heeft een uiterst werkwillig karakter en ze is erg plezierig in de omgan

Bron: http://www.horses.nl

Desiree83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 12:05

Ben heel benieuwd naar de veulens volgend jaar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 12:39

rockey schreef:
Maar is misschien te min voor haar daar ergens in zo'n boeren gat Knipoog

Ik weet me van jouw ook nog wel uitspraken over "boeren" en "te min" te herinneren, kan me niet voorstellen dat Patty nog arroganter is dan jij je hier in het begin opstelde Schijnheilig
Verder vind ik dit een beetje een flauw topic waar de afgunst van sommige posters vanaf druipt

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 12:45

Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind Ilindra.
En ze koos er zelf voor om als een populier uit de grond te schieten.

Als ze een relatief onbekend willekeurig (jong) getalenteerd Duits GP had gekocht had ze lang niet zo'n zware last op haar schouders gehad als nu.
Zeker als je er voor kiest om er openlijk vooruit te komen naar Peking te willen met je paard.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 12:48

Doe mij die Contango maar Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 12:53

CGJ12 schreef:
Zeker als je er voor kiest om er openlijk vooruit te komen naar Peking te willen met je paard.

En waarom mag ze daar niet gewoon voor uitkomen Verward
Waarom moet je in Nederland je dromen en ambitie's angstvallig stilhouden, vooral als je het geld hebt om het juiste uitgangsmateriaal te kopen.
Als ik miljoenen had om paarden en de rest te kopen zou mijn 1e doel zijn wereldkampioen 4-span worden en dat zou iedereen mogen weten.
Als het vervolgens niet zou lukken jammer dan, maar ik had het iig geprobeerd.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 12:58

Wie zegt dat ZIJ zoveel media aandacht oproept...? Je vergeet haar sponsor even, CG...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 13:02

Tyrza schreef:
Wie zegt dat ZIJ zoveel media aandacht oproept...? Je vergeet haar sponsor even, CG...

Fijne "sponsor" dan .........
Wat je dan al niet allemaal doet voor geld.....

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 13:07

Ik bedoel maar...

selnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 21:37

Wat worden er hier een hoop feiten over Embryo Transplantie verteld die totaal niet waar zijn. Allereerst wordt de embryo er niet na 2 maanden maar na 7 dagen uitgespoeld. Ten tweede kost het echt geen 5.000 tot 10.000 euro, Zo'n 2500 euro is ook genoeg. Ten derde komen er echt wel goede veulens van (ik spreek uit ervaring). Het enige wat klopt over ET is dat de draagmoeder inderdaad heel belangrijk is de eerste 3 maanden. Maar er zijn echt wel hele goede ex-sportpaardendraagmoeders hoor, die een kleine lichamelijke tekortkoming hebben om verder te komen in de sport, en toch heel goed nog een veulen op de wereld kunnen zetten en er voor zorgen. Schrijf aub niet zo'n onzin over ET als je niet alle ins en outs kent!!

humie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 21:56

enkele jaren geleden was je dat bedrag in iedergeval zeker kwijt misschien omdat het in de kinderschoenen stond, wat de huisdige prijzen zijn weet ik niet, het zou kunnen dat die zoals je zegt lager zijn geworden, omdat er meer toepassingen zijn, over die 7 dagen ga ik niet in discusie, ik weet niet beter dan dat het in de eerste 2 maanden van de dracht gebeurd, daarnaast is mijn enige bezwaar tegen ET dat we paarden gebruiken als of het legbatterijkippen zijn, als ze maar productie draaien en daarnaast ook nog even een GP-tje lopen, zijn we tevreden, een soort gebruiksgoed dus, het is maar wat je waarden en normen in het leven zijn.
Mijn ervaringen met ET zijn daarnaast niet positief, dat kan toeval zijn, en ook medici met wie ik spreek zijn positiever over een normale natuurlijke dracht dan over ET, maar dat zal ook wel toeval zijn dan. Verward

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:31

Ik weet niet zo veel van dat Embryo gedoe, maar hoorde dat het 5000 tot 10000 gulden!!!! kostte, afhankelijk van waar ze het doen, misschien denkt humie nog in guldens Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:58

Zeg Tyrza, als jij die Contango neemt..........dan wil ik die Jazz wel Haha!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:08

Een kloontje van poetin is ookniet mis, wanneer gaan ze die maken? Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 09:14

Ik krijg de Florencio.............. WK x WK = WK^2

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 19:25

CGJ12 schreef:
Ik krijg de Florencio.............. WK x WK = WK^2

Hahaha, wil je de Painted Black niet?? Knipoog

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 19:48

Pipo schreef:
Zeg Tyrza, als jij die Contango neemt..........dan wil ik die Jazz wel Haha!

Dat gaat zomaar niet!
Ikke, ikke!!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 19:49

Jullie mogen de Jazz hebben, zolang je maar van mijn Contango afblijft Tong uitsteken

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 19:59

Tyrza schreef:
Jullie mogen de Jazz hebben, zolang je maar van mijn Contango afblijft Tong uitsteken

Ik ben er ook nog!!!! Ik wil ook heeeeeeeeel graag die Jazz

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 20:09

Er kan alweer een veiling georganiseerd worden zo te zien. Knipoog

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 21:18

Kunnen jullie wel thuis blijven Cool

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 21:21

*gaat alvast een staatslot aanschaffen*

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 21:22