Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Tiggs schreef:F_T schreef:Ho ff,
Dus je rijdt níet, doet allerlei klusjes zodat de eigenaar wél kan rijden,
Wandelt en poetst af en toe.
En daarvoor wil ze dat jíj gaat betalen?
Euh????
Staat er iets tegenover van haar kant? Krijg je gratis lessen, is het daadwerkelijk in plek van dagbesteding en moet zij als begeleider allerlei administratie en behandelplannen bijhouden?
Of is het gewoon een particulier met paarden, die de mazzel heeft iemand te hebben die klusjes wil doen,
En die ze ook nog een poot wil uitdraaien?
We hebben het over iemand met universitair werk- en denkniveau. Die waarschijnlijk iets minder mobiel is (maar wel klusjes kan doen) en zich soms wat ongelukkig uit (denk ik, op schrift komt TS duidelijk over). Ben benieuwd wat daar aan te begeleiden valt.
s6801881 schreef:Dank iedereen voor de steunende reacties. Ik heb inderdaad besloten om te stoppen. Linkom of rechtsom, ik kan er niet omheen dat deze particuliere eigenaar steeds meer van mij vraagt en nog ondankbaar is voor wat ze krijgt. Ik heb wat PBs met aanbiedingen. Ik ga daartussen kijken of er iets passends tussen zit. De kracht van bokt!

DuoPenotti schreef:Bah wat een nare beredenering van de dagbesteding.
Wat jammer dat bij je woonplaats geen Limburg staat.
Vind maar eens iemand die lekker met de paarden aan de gang wil zonder rijden. Die zijn zeldzaam.
En dan ook nog trouw komen.
Je was hier meer dan welkom geweest, zonder klusjes, zonder betaling.
Gewoon lekker aandacht geven.
s6801881 schreef:Dank iedereen voor de steunende reacties. Ik heb inderdaad besloten om te stoppen. Linkom of rechtsom, ik kan er niet omheen dat deze particuliere eigenaar steeds meer van mij vraagt en nog ondankbaar is voor wat ze krijgt. Ik heb wat PBs met aanbiedingen. Ik ga daartussen kijken of er iets passends tussen zit. De kracht van bokt!
Lara schreef:Ik moet allereerst zeggen dat een bijdrage in af en toe voer, vliegenspray of wat anders kopen vind ik niet raar. Vooral als het verder allemaal vrijblijvend is. Zelf verwacht ik ook dat als een bijrijder bijvoorbeeld een fles vliegenspray opmaakt een nieuwe haalt. Die hoeft immers verder niks te betalen of te doen & dan vind ik het niet meer dan normaal dat je af en toe op een dergelijke manier een bijdrage doet.
In het verleden voor leasepaarden ook veel moeten betalen, maar ben van mening dat als je het paard niet kan betalen je het niet moet hebben.
Ik gok dat deze eigenaar geld bespaard op de vaste lasten door het allemaal op een dhz-basis te houden. Dan hoef je namelijk geen stalmedewerker aan te nemen om de klusjes te doen waar je zelf niet aan toe komt. Dit kan met 5 paarden gerust paar honderd euro (al dan niet meer) in de maand schelen. Om dan misbruik te maken van iemand door diegene én klusjes te laten doen én alsnog zelf je paarden doen als diegene er is én dan nu als kers op de taart vraagt diegene te betalen....
Betalen of bijdragen voor een hobby is niet vreemd. Maar dat doe je ook, niet in de vorm van geld of spullen, maar in de vorm van werkuren. Het voelt echt als misbruik maken van de situatie dat ze om meer vraagt.
TS Fijn dat je hebt gekozen om te stoppen, ik denk dat er vele plekjes mogelijk zijn waar je veel meer geluk uit kunt halen.
anjali schreef:Lara schreef:Ik moet allereerst zeggen dat een bijdrage in af en toe voer, vliegenspray of wat anders kopen vind ik niet raar. Vooral als het verder allemaal vrijblijvend is. Zelf verwacht ik ook dat als een bijrijder bijvoorbeeld een fles vliegenspray opmaakt een nieuwe haalt. Die hoeft immers verder niks te betalen of te doen & dan vind ik het niet meer dan normaal dat je af en toe op een dergelijke manier een bijdrage doet.
In het verleden voor leasepaarden ook veel moeten betalen, maar ben van mening dat als je het paard niet kan betalen je het niet moet hebben.
Ik gok dat deze eigenaar geld bespaard op de vaste lasten door het allemaal op een dhz-basis te houden. Dan hoef je namelijk geen stalmedewerker aan te nemen om de klusjes te doen waar je zelf niet aan toe komt. Dit kan met 5 paarden gerust paar honderd euro (al dan niet meer) in de maand schelen. Om dan misbruik te maken van iemand door diegene én klusjes te laten doen én alsnog zelf je paarden doen als diegene er is én dan nu als kers op de taart vraagt diegene te betalen....
Betalen of bijdragen voor een hobby is niet vreemd. Maar dat doe je ook, niet in de vorm van geld of spullen, maar in de vorm van werkuren. Het voelt echt als misbruik maken van de situatie dat ze om meer vraagt.
TS Fijn dat je hebt gekozen om te stoppen, ik denk dat er vele plekjes mogelijk zijn waar je veel meer geluk uit kunt halen.
De titel van het topic van ts klopt niet helemaal want zij is geen bijrijder! Een bijrijder rijdt ook op het paard van een ander en in ruil daarvoor mag zeker wat gedaan worden, hetzij in de vorm van klusjes hetzij in de vorm van betaling als bijdrage aan de kosten van het paard. Maar...ts rijdt helemaal niet maar wordt alleen gebruikt als gratis stalhulpje en zou dan geld\spullen zelf moeten bijleggen.