Is het reëel een bijrijdersvergoeding te vragen? -casus-

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Is het reëel een bijrijdersvergoeding te vragen? -casus-

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 09:07

Alles is al gezegd, ik sluit me bij de rest aan..gauw wegwezen en een ander fijn plekje zoeken waar je wel gewaardeerd wordt.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 09:12

Ik vind dit echt de omgekeerde wereld.. volgens mij kun jij echt beter krijgen en “gebruikt” de eigenaar jou gewoon als “ dagbesteding aanbieden “ nou sorry hoor ze ma blij zijn met jou hulp….

Geld betalen is weg wezen… niet eerlijk ik weet zeker dat je zo wat nieuws kunt vinden lekker bezig zijn met paardjes…

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 09:17

Ik hoop dat je snel iemand vindt die je wel waardeert. En ik zou deze gewoon per direct afkappen. Kan ze lekker zelf haar stallen uit gaan mesten.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 09:28

Katja schreef:
Ik hoop dat je snel iemand vindt die je wel waardeert. En ik zou deze gewoon per direct afkappen. Kan ze lekker zelf haar stallen uit gaan mesten.

Ja, en zeker nu met dit gladde sneeuwweer kan ze daar veel plezier mee hebben! :+

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 09:32

Niet echt fair van haar!!
Ook je niet zomaar laten gebruiken hoor.
Mijn pony staat in Rijssen, als dat te doen is voor jou dan hoor ik graag van je.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 09:43

Tiggs schreef:
F_T schreef:
Ho ff,

Dus je rijdt níet, doet allerlei klusjes zodat de eigenaar wél kan rijden,
Wandelt en poetst af en toe.

En daarvoor wil ze dat jíj gaat betalen?

Euh????

Staat er iets tegenover van haar kant? Krijg je gratis lessen, is het daadwerkelijk in plek van dagbesteding en moet zij als begeleider allerlei administratie en behandelplannen bijhouden?

Of is het gewoon een particulier met paarden, die de mazzel heeft iemand te hebben die klusjes wil doen,
En die ze ook nog een poot wil uitdraaien?

We hebben het over iemand met universitair werk- en denkniveau. Die waarschijnlijk iets minder mobiel is (maar wel klusjes kan doen) en zich soms wat ongelukkig uit (denk ik, op schrift komt TS duidelijk over). Ben benieuwd wat daar aan te begeleiden valt.

Ik verwacht absoluut dat je gelijk hebt,
Maar ik hou van conclusies trekken op volledige informatie en niet van op basis van onvolledige informatie.

Vandaar dus de vraag of er een constructie is dat betreffende paardeneigenaar wèl allerlei dingen moet bijhouden.

Dat maakt voor mij uit in hoe zwaar ik in mijn eigen hoofd de paardeneigenaar veroordeel.

Het is sowieso duidelijk dat er frictie is, en als het situatie twee is moet TS niet weglopen daar maar wegrennen metaforisch. Dan is het namelijk écht uitbuiting.

Is het situatie 1 dan nog lijkt het mij een onhoudbare situatie overigens, maar ligt het een fractie genuanceerder.

Zoals gezegd, het is een vraag (geen oordeel) om de situatie helderder te krijgen.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 09:48

Ook al zou het dagbesteding zijn, wat volgens de TS niet zo is, dan zou ze met haar aandoening echt geen klussen moeten doen en geld toe betalen.

Ik hoop dat je een leuk ander verzorgpaardje vindt waar je gratis lekker mee mag knuffelen en troetelen.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-26 10:01

Dank iedereen voor de steunende reacties. Ik heb inderdaad besloten om te stoppen. Linkom of rechtsom, ik kan er niet omheen dat deze particuliere eigenaar steeds meer van mij vraagt en nog ondankbaar is voor wat ze krijgt. Ik heb wat PBs met aanbiedingen. Ik ga daartussen kijken of er iets passends tussen zit. De kracht van bokt!

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 10:01

Hmmmmmm, jammer dat je niet in Noord-Holland zit. Je zou hier zooooo welkom zijn. Het schatje van mij is gek op tutten, wandelen, grondwerk en nog meer tutten, hoe meer hoe beter.
En geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om daar wat voor te vragen. Mijn paard en mijn financiële verantwoordelijkheid.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 10:26

Snap ik F_T en dat is een goede eigenschap!

Goede beslissing TS en leuk dat Bokt zo meedenkt.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 10:42

Hi TS, ik zie dat je in Salland woont, ik weet niet precies waar maar volgens mij kan dat nog wel eens vlakbij zijn bij ons. We hebben in Westerhaar onze eigen paddock paradise gebouwd met 4 heerlijke pony's (3 shets en 1 minipaard). Je bent welkom bij ons om heerlijk te doen met ze wat je zelf leuk vind. De klusjes zijn geen vereiste, enkel als je zelf tijd over hebt. Prio zijn de pony's. Laat maar weten mocht het iets voor je zijn :)

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 10:53

Het is echt hartverwarmend om te lezen dat zoveel mensen TS een fijne plek aanbieden! Ik hoop dat er binnenkort een update komt met een blije TS! :D

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 10:59

Zonnehoed schreef:
Het is echt hartverwarmend om te lezen dat zoveel mensen TS een fijne plek aanbieden! Ik hoop dat er binnenkort een update komt met een blije TS! :D

Dit! *\o/* Kracht van Bokt! Ik duim dat TS en een lieve Bokker elkaar heel blij kunnen maken :)

Esplen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 11:06

s6801881 schreef:
Dank iedereen voor de steunende reacties. Ik heb inderdaad besloten om te stoppen. Linkom of rechtsom, ik kan er niet omheen dat deze particuliere eigenaar steeds meer van mij vraagt en nog ondankbaar is voor wat ze krijgt. Ik heb wat PBs met aanbiedingen. Ik ga daartussen kijken of er iets passends tussen zit. De kracht van bokt!

Wat goed om te horen, super knap van je! Ik wens je een heel fijne nieuwe plek waar je echt met paarden bezig kunt zijn.

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 11:14

Dit hoop ik ook:

Flux schreef:
Zonnehoed schreef:

Dit! *\o/* Kracht van Bokt! Ik duim dat TS en een lieve Bokker elkaar heel blij kunnen maken :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 11:16

Wat erg dat er mensen zijn die zo misbruik van anderen maken :(:)

Ik hoop dat je via Bokt een fijne plek vindt waar je lekker met de paarden zelf bezig mag gaan en waar je wel gewaardeerd wordt!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 11:43

Volgens mij is alles al gezegd en ik denk de juiste beslissing om ermee te stoppen. En volgens mij zijn er al heel veel bokkers in jouw omgeving die meedenken, dus ik hoop dat je snel iets vind waar je werk wel gewaardeerd wordt!

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 11:57

Ik stuur je een PB. En ik ga mee met wat heel veel bokkers hier al zeggen. Je mag altijd gratis hier langs komen. Heb wel een seniorenclubje ondertussen.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 12:10

Ik moet allereerst zeggen dat een bijdrage in af en toe voer, vliegenspray of wat anders kopen vind ik niet raar. Vooral als het verder allemaal vrijblijvend is. Zelf verwacht ik ook dat als een bijrijder bijvoorbeeld een fles vliegenspray opmaakt een nieuwe haalt. Die hoeft immers verder niks te betalen of te doen & dan vind ik het niet meer dan normaal dat je af en toe op een dergelijke manier een bijdrage doet.
In het verleden voor leasepaarden ook veel moeten betalen, maar ben van mening dat als je het paard niet kan betalen je het niet moet hebben.

Ik gok dat deze eigenaar geld bespaard op de vaste lasten door het allemaal op een dhz-basis te houden. Dan hoef je namelijk geen stalmedewerker aan te nemen om de klusjes te doen waar je zelf niet aan toe komt. Dit kan met 5 paarden gerust paar honderd euro (al dan niet meer) in de maand schelen. Om dan misbruik te maken van iemand door diegene én klusjes te laten doen én alsnog zelf je paarden doen als diegene er is én dan nu als kers op de taart vraagt diegene te betalen....

Betalen of bijdragen voor een hobby is niet vreemd. Maar dat doe je ook, niet in de vorm van geld of spullen, maar in de vorm van werkuren. Het voelt echt als misbruik maken van de situatie dat ze om meer vraagt.
TS Fijn dat je hebt gekozen om te stoppen, ik denk dat er vele plekjes mogelijk zijn waar je veel meer geluk uit kunt halen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 12:15

DuoPenotti schreef:
Bah wat een nare beredenering van de dagbesteding.

Wat jammer dat bij je woonplaats geen Limburg staat.
Vind maar eens iemand die lekker met de paarden aan de gang wil zonder rijden. Die zijn zeldzaam.
En dan ook nog trouw komen.
Je was hier meer dan welkom geweest, zonder klusjes, zonder betaling.
Gewoon lekker aandacht geven.

Precies, met een lekkere kop koffie iedere dag en een goede lunch. Helaas heb ik geen paarden meer, anders was je meer dan welkom geweest.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 12:27

s6801881 schreef:

Superfijn.

Dat daar maar een plekje met heel leuke paarden en eigenaar tussen mag zitten waar je jarenlang plezier van kunt hebben binnen de grenzen van wat je qua gezondheid aankan.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 12:31

Lara schreef:
Ik moet allereerst zeggen dat een bijdrage in af en toe voer, vliegenspray of wat anders kopen vind ik niet raar. Vooral als het verder allemaal vrijblijvend is. Zelf verwacht ik ook dat als een bijrijder bijvoorbeeld een fles vliegenspray opmaakt een nieuwe haalt. Die hoeft immers verder niks te betalen of te doen & dan vind ik het niet meer dan normaal dat je af en toe op een dergelijke manier een bijdrage doet.
In het verleden voor leasepaarden ook veel moeten betalen, maar ben van mening dat als je het paard niet kan betalen je het niet moet hebben.

Ik gok dat deze eigenaar geld bespaard op de vaste lasten door het allemaal op een dhz-basis te houden. Dan hoef je namelijk geen stalmedewerker aan te nemen om de klusjes te doen waar je zelf niet aan toe komt. Dit kan met 5 paarden gerust paar honderd euro (al dan niet meer) in de maand schelen. Om dan misbruik te maken van iemand door diegene én klusjes te laten doen én alsnog zelf je paarden doen als diegene er is én dan nu als kers op de taart vraagt diegene te betalen....

Betalen of bijdragen voor een hobby is niet vreemd. Maar dat doe je ook, niet in de vorm van geld of spullen, maar in de vorm van werkuren. Het voelt echt als misbruik maken van de situatie dat ze om meer vraagt.
TS Fijn dat je hebt gekozen om te stoppen, ik denk dat er vele plekjes mogelijk zijn waar je veel meer geluk uit kunt halen.

De titel van het topic van ts klopt niet helemaal want zij is geen bijrijder! Een bijrijder rijdt ook op het paard van een ander en in ruil daarvoor mag zeker wat gedaan worden, hetzij in de vorm van klusjes hetzij in de vorm van betaling als bijdrage aan de kosten van het paard. Maar...ts rijdt helemaal niet maar wordt alleen gebruikt als gratis stalhulpje en zou dan geld\spullen zelf moeten bijleggen.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-26 12:35

anjali schreef:
Lara schreef:

De titel van het topic van ts klopt niet helemaal want zij is geen bijrijder! Een bijrijder rijdt ook op het paard van een ander en in ruil daarvoor mag zeker wat gedaan worden, hetzij in de vorm van klusjes hetzij in de vorm van betaling als bijdrage aan de kosten van het paard. Maar...ts rijdt helemaal niet maar wordt alleen gebruikt als gratis stalhulpje en zou dan geld\spullen zelf moeten bijleggen.

Klopt, de titel is wat verwarrend! Het werd aan mij voorgelegd als bijrijdersvergoeding. Dus zonder nadenken dat overgenomen.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 12:46

Is er op bokt niet toevallig iemand die ment zodat je mee kan op de kar en je dan dus meer kan doen met het paard?

Voor de rest ga ik met iedereen mee. Bij deze mevrouw moet je stoppen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 12:50

Ik heb niet heel veel meer toe te voegen hieraan, wat een brutaliteit. Ik heb ook een Doe het zelf stal met meerdere paarden en ook 2 hele fijne dames die mij helpen. Zo dankbaar. 1 rijdt ook daadwerkelijk op mijn paarden en doet klusjes en ze heeft in 2 jaar tijd 2 x een baal hooi gekocht (een grote van 50,-) omdat ik er niet kon zijn en ik wilde die terug betalen aan haar maar dat wilde ze echt niet. Heel lief niet nodig. Ze mag alles doen met de paarden, echt alles. lessen, wedstrijden als ze wil, buitenritten etc. De andere dame kwam om de kippen te verzorgen dat leek haar zo leuk en ondertussen heeft ze ook paardrijles bij mij omdat het haar zo leuk leek. Beide dames mesten ook uit en doen klusjes, maar zelf kom ik ook gewoon iedere dag mesten. De ene keer zijn zij sneller de andere keer ik. En als het meerdere keren per dag is, dan is het minder werk. Ik zou niet durven om een vergoeding te vragen ben ze veel te dankbaar.

TS: als je in de buurt zat was je welkom hoor.

Super leuk om te zien hoe bokt erin staat. TS: laat je weten welke bokker je gaat verzorgen? Leuk om te zien waar dit toe gaat leiden.