Twijfel bij aankoop paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:03

Eigenlijk vind ik een lieve blik in de ogen een hoofd ook echt mooier maken, de uitstekende daarvan doet mij het meeste.
Toen ik een jaar of wat geleden op zoek was naar een Haflinger ben ik ook bij een keuringstopper wezen kijken, dat was echt een pennymeisje droom om te zien. Maar ik kwam thuis met een wat simpelere merrie, niet eens voor stamboekopname geweest, net van dr veulen af, blesje (ik wilde eigenlijk max een kol), wat groot hoofd, flinke oren en niet echt lange manen. Alsnog zeker geen lelijk hoofd maar niet waar ik in eerste instantie op trigger. Maar ondertussen alsnog verliefd op dr blije hoofd <3

Afbeelding

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:47

Jouw geld jouw eisen.
Voor iedereen wegen andere dingen zwaarder daar is niets mis mee. Gewoon eerlijk blijven naar jezelf.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:35

CrazyCat schreef:
Jouw geld jouw eisen.
Voor iedereen wegen andere dingen zwaarder daar is niets mis mee. Gewoon eerlijk blijven naar jezelf.

Helemaal eens! Ik lees hier toch veel dat het of uiterlijk of karakter moet zijn, maar dat is natuurlijk onzin. Er zijn natuurlijk ook gewoon paarden te vinden die helemaal aan het plaatje voldoen. Een knap paard is niet per definitie lastig te rijden. Perfect bestaat wellicht niet, maar perfect voor jou kan het zeker wel zijn. En dan kan het best zijn dat hij er toch anders uitziet dan je in eerste instantie voor ogen had, maar als je hem echt niet knap vind zou ik persoonlijk gewoon rustig verder kijken. Knap én leuk in de omgang bestaat namelijk ook. :j

Zonnetje81

Re: Twijfel bij aankoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:49

Een knap paard dat fijn te rijden is = vaak boven budget....dat is het gewoonweg.

Sanano

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:06

Mijn dochters eerste paard zag je alleen maar zijn grote oren maar ze had gelijk iets van mam dat is hem. Helaas is hij vanwege blessure met pensioen en mag hij hier oud worden maar die twee hebben een band twee handen op één buik. Een paard koop je voor langere tijd dus je gevoel moet goed zijn

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:33

Ik vind het ergens wel grappig, want deze vraag heb ik vaak gehad bij wat ik in een man zocht.. en of ik uiterlijk belangrijk vond.

Mijn antwoord: uitstraling vind ik belangrijk. En das voor iedereen anders. Maar op jou moet die uitstraling werken, als je dat mist, wordt het niks.

En ja, zo zie ik dat ook met paarden. Je weet vaak in 1 oogopslag of iets gaat werken of niet. Je moet die klik voelen.

Bij dit paard voel je dat, maar toch is er iets wat je tegenhoudt. Of dat nu die uitstraling is, of toch ‘de angst’?

Ik zou lekker verder kijken. Blijft dit paard door je hoofd spoken, heb je ook je antwoord.

Sanano

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:31

Of misschien toch nog een keer gaan kijken dan weet je zeker of je de klik voelt.

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:34

Marocje schreef:
Ik vind het ergens wel grappig, want deze vraag heb ik vaak gehad bij wat ik in een man zocht.. en of ik uiterlijk belangrijk vond.

Mijn antwoord: uitstraling vind ik belangrijk. En das voor iedereen anders. Maar op jou moet die uitstraling werken, als je dat mist, wordt het niks.

En ja, zo zie ik dat ook met paarden. Je weet vaak in 1 oogopslag of iets gaat werken of niet. Je moet die klik voelen.

Bij dit paard voel je dat, maar toch is er iets wat je tegenhoudt. Of dat nu die uitstraling is, of toch ‘de angst’?

Ik zou lekker verder kijken. Blijft dit paard door je hoofd spoken, heb je ook je antwoord.

Helemaal mee eens

Uiteindelijk is uiterlijk maar bijzaak, de klik en t karakter is veel belangrijk. Maar als je nu twijfelt en je nu al van mezelf weet dat straks bij een kleine tegenslag je al denkt: zie je wel, ik had hem nooit moeten kopen. Dan zou ik het niet doen.

Maar laten we wel wezen, in partner keus en met dieren hebben we vaak een plaatje voor ogen en voelen we vaak liefde voor iets of iemand wat niet in dat plaatje past:)

Laat je weten wat je keus word?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:40

Zowel bij paarden als bij mannen vind ik dat ik ze aantrekkelijk moet vinden. Echter, aantrekkelijk is iets geheel anders dan "mooi". Als ik zie welke mannen door de wereld\door het publiek mooi worden gevonden, zoals sommige filmsterren, dan kan ik daar vaak niets mee omdat ik ze niet "aantrekkelijk" vind Wat paarden betreft kan dat ook zo werken.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:41

Ik wou zwart of donkerbruin trekpaard. Hebben nu 2 vossen en die van mij is echt ontzettend licht van kleur. Hij is alles wat ik nodig heb op de kleur na. Echt geen spijt van. Hopelijk wordt z'n opvolger wel donker bruin of zwart haha

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:45

Ik ben inmiddels wel heel benieuwd naar het paard met het lelijke hoofd :o
Staat ze ergens geadverteerd?

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:08

Anna79 schreef:

Haha ik denk ook kwestie van smaak, sprak laatst iemand die haar paard prachtig vond. Ik vond er niks aan :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:17

Dahlia85 schreef:
Anna79 schreef:

Haha ik denk ook kwestie van smaak, sprak laatst iemand die haar paard prachtig vond. Ik vond er niks aan :+

Is toch logisch dat je je eigen paard prachtig vindt? Zeker als je al een tijd een combinatie bent en je goed met elkaar overweg kunt.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:29

Ineke2 schreef:
Dahlia85 schreef:

Is toch logisch dat je je eigen paard prachtig vindt? Zeker als je al een tijd een combinatie bent en je goed met elkaar overweg kunt.

Het hoofd van mijn paard is in de wintermaanden echt lelijk. Ik vind het een heel oud hoofd in de wintermaanden. Hij is net 6 jaar :D maar heb hem nooit super mooi gevonden. Wel super goed passend bij ons <3

wildwestwill

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:44

toen ik mijn huidige paard kocht was ik naar het specifieke ras aan het zoeken
toevallig tegen gekomen ,stond nieteens te koop,
paard kunnen kopen en super mooi super braaf en super lief
ha ha elke ouder vind z'n eigen kind super

Sanano

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:58

Ons jonge paard heeft ook geen sprekend hoofd maar onder het zadel is het een mooi paard maar belangrijker is dat ze super braaf is en goed bij mijn dochter past. Wij hebben ook nog een jonge Mclaren plaatje van een paard supergangen maar karakter trekt me echt niet.

Claudia1707

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25 min geleden

Update: Dit paard gaat het toch niet worden. Na het proefrijden heb ik de eigenaresse de dag erna gebeld en aangegeven dat de dierenarts over twee weken kon keuren. Zij gaf aan dat er andere geïnteresseerden waren die al volgende week wilden keuren en dat ze het paard het liefst vóór de kerst verkocht. Het paard zou al gekeurd zijn, maar de keuringsgegevens waren niet meer beschikbaar. Ik wil geen paard kopen zonder keuring van eigen dierenarts dus daarmee houdt het voor mij op. Achteraf ben ik er ook niet super verdrietig om merk ik!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20 min geleden

Het gaat zoals het gaat. Hopelijk komt snel die brave, mooie kanjer op je pad. Laat je het weten?
Succes!

Claudia1707

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19 min geleden

Anna79 schreef:

Ik heb het in een pb gestuurd! Ben benieuwd wat je ervan vindt haha

Claudia1707

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19 min geleden

senna21 schreef:
Het gaat zoals het gaat. Hopelijk komt snel die brave, mooie kanjer op je pad. Laat je het weten?
Succes!

:o
Superlief!! Dankjewel, ik zal een update geven

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 4 min geleden

Claudia1707 schreef:
Update: Dit paard gaat het toch niet worden. Na het proefrijden heb ik de eigenaresse de dag erna gebeld en aangegeven dat de dierenarts over twee weken kon keuren. Zij gaf aan dat er andere geïnteresseerden waren die al volgende week wilden keuren en dat ze het paard het liefst vóór de kerst verkocht. Het paard zou al gekeurd zijn, maar de keuringsgegevens waren niet meer beschikbaar. Ik wil geen paard kopen zonder keuring van eigen dierenarts dus daarmee houdt het voor mij op. Achteraf ben ik er ook niet super verdrietig om merk ik!

Dan was het gewoon niet jouw paard! ;) In mijn beleving moet je er oprecht wel verliefd op zijn. En dat staat niet gelijk aan super knap, maar wel aantrekkelijk, aansprekend voor jou. En het bestaat echt wel hoor, lief in de omgang en mooi. Ik hoop dat jij je droompaard ook binnenkort tegenkomt.