Little_Gift schreef:Je gaat een regel over om 23u op je eigen erf aanwezig zijn toch niet vergelijken met longeren in een bak?
Waarom niet?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kabayo schreef:Little_Gift schreef:Weidegang ontzeggen vind ik al helemaal niet kunnen. Da's nog wel een ander kaliber dan een bak niet mogen gebruiken. Weidegang is een paard zijn basisinstict, zijn basis levensbehoefte.
En ja je kan gras prima vervangen maar het blijft tegennatuurlijk.
Zeker, maar dan kunnen ze een andere stal zoeken want wij kunnen dat dan niet bieden als je paarden blijven rennen, waardoor wij ze niet meer op het gras willen/kunnen hebben
Ik ben blij dat we geen stalling meer hebben, of zoeken
Little_Gift schreef:Lieser schreef:Waarom niet?
Omdat dat totaal niet de issue was.
Little_Gift schreef:Weidegang ontzeggen vind ik al helemaal niet kunnen. Da's nog wel een ander kaliber dan een bak niet mogen gebruiken. Weidegang is een paard zijn basisinstict, zijn basis levensbehoefte.
En ja je kan gras prima vervangen maar het blijft tegennatuurlijk.
[/quote]996981 schreef:Nee voor ts niet. Voor de andere klant die onregelmatige diensten werkt en graag na haar dienst, om 23:00 naar haar paard wil wel. Die klant wil niet binnen longeren. Dat is geen issue. Ze wil wel om 00:00 lekker rijden met haar paard in de binnenbak.
Wat voor de een geen issue is, is dat voor de ander wel. Wat Ruitje ook zegt; het is ongelooflijk waar je allemaal regels voor moet maken. Je gaat uit van gezond verstand als je aan pensionstalling begint. Blijkt dat bij 90% van de mensen het gezonde verstand verdwijnt als het om hun parel gaat.

Little_Gift schreef:996981 schreef:Nee voor ts niet. Voor de andere klant die onregelmatige diensten werkt en graag na haar dienst, om 23:00 naar haar paard wil wel. Die klant wil niet binnen longeren. Dat is geen issue. Ze wil wel om 00:00 lekker rijden met haar paard in de binnenbak.
Wat voor de een geen issue is, is dat voor de ander wel. Wat Ruitje ook zegt; het is ongelooflijk waar je allemaal regels voor moet maken. Je gaat uit van gezond verstand als je aan pensionstalling begint. Blijkt dat bij 90% van de mensen het gezonde verstand verdwijnt als het om hun parel gaat.
Maar het is wel het topic van TS en gaat over longeren.
Die andere klant, kan dan een eigen topic aanmaken
Met je laatste alinea ben ik het meer dan eens
Edit: quote toegevoegd
996981 schreef:Maakt niets uit wat het onderwerp van de onenigheid is. Feit blijft dat je als
klant hebt te conformeren aan de regels van de eigenaar (hoe absurd die in jouw ogen ook zijn). Wil of kan je dat niet ga je de regels niet willens en wetens overtreden, maar zoek je een andere stal.
parnassia schreef:Leuk topic, 100% eens met 996981...
En idd, voor mij als eigenaar gelden idd andere regels dan pensionklanten. Mijn werk = mijn risico = mijn probleem = mijn geld. Ik wil niet van jou probleem, mijn risico, mijn kosten maken. Alles natuurlijk in het fatsoenlijke; ik ga niet wekelijks een afterskiparty houden in de binnenbak, maar ik heb er geen enkel probleem mee als een eigenaar bv wel losgooit/longeert etc in de binnenbak, zolang de faciliteiten voor de klanten maar zijn zoals ze besproken zijn.
Dressage1990 schreef:Kabayo schreef:Zeker, maar dan kunnen ze een andere stal zoeken want wij kunnen dat dan niet bieden als je paarden blijven rennen, waardoor wij ze niet meer op het gras willen/kunnen hebben
Ik ben blij dat we geen stalling meer hebben, of zoeken
En toch ken ik meerdere stallen waarbij paarden uiteindelijk een ander plekje mochten zoeken door het kapot lopen, en terecht . Je kunt niet alles maar blijven opknappen of nieuw aanleggen. Helemaal niet vanwege de kosten, want als er €20 bovenop gaat lopen mensen al te klagen, de stalhouder is dan weer diegene die de kosten draagt ( er word tenslotte al ver onder de prijs gewerkt van wat normaal moet zijn ).
Er is geen klant die zegt dat betalen bij wel, maar wel alles willen en tegenwoordig eisen.
996981 schreef:Oké. Ts begint haar topic met:
“Ik sta op een manege/pensionstal en mag niet longeren behalve in de longeerbak die nu onder water staat.”
Ts weet dus dat dit niet mag.
“Ik longeerde gisteren alleen maar een paar minuten voordat ik grondwerk ging doen naast mijn paard.Ik gebruikte de hele bak, blijf nooit op 1 plek.”
Ts weet dat dit niet mag. Kiest ervoor het toch te doen.
“Er mag in geen enkele bak gelongeerd worden, ook niet in dit seizoen maar zie het anderen soms wel doen.Ik heb gewoon de pech dat ik gezien ben.”
Ts weet dat het niet mag. Ze weet ook dat het regen of winterseizoen niet mag (waarmee je er dus vanuit kan gaan dat ze dit vorig jaar ook al wist, want de herfst is pas enkele weken begonnen. Anderen doen het stiekem. Ts beoogde dat ook maar is gesnapt en aangesproken.
FireAndIce schreef:Ik longeerde daar heel af en toe als de bak vrij was. Al bijna 2 jaar. Toen was het toegestaan maar wist niet dat dit veranderd was. Nu dus wel, maar de longeerbak wordt niks aan gedaan.
Little_Gift schreef:En dat laatste blijkt dus volgens TS niet zo.
996981 schreef:Ts weet dat longeren binnen niet mag. Sinds wanneer dat niet mag doet totaal niet ter zake. Eigenaar wil het niet (meer) hebben. Punt. Ts weet dat het niet mag, maar deed het toch omdat ze het andere ook zag doen. Gewoon niet ok!
FireAndIce schreef:Ik longeerde daar heel af en toe als de bak vrij was.
Al bijna 2 jaar.
Toen was het toegestaan maar wist niet dat dit veranderd was. Nu dus wel,
maar de longeerbak wordt niks aan gedaan.
Little_Gift schreef:Ts longeert al 2 jaar af en toe in de binnenbak.
Was toen toegestaan.
Nu is dit veranderd en dat wist ze niet maar nadat ze aangesproken werd, weet ze dit nu wel.
Ze heeft daarna dit topic aangemaakt.
Dus hoezo oordeel jij dat ze daar longeert sinds ze wie zegt dat het eerder wel
Mocht?
996981 schreef:Feit is dat ze het nu weet. Aan ts nu de keuze wat ze wil; conformeren of vertrekken.
office schreef:Nou.. wil nog even door drammen.
Zeker in de winter vind ik longeren wel belangrijk.Je zou niet verplicht elke dag moeten rijden vind ik .Dat is een regel die dieren welzijn in de weg staat.Want …noem eens iets ….als je paard wat lastig poept wat best kan in de winter ..dan is een flink galopje aan de longeer lijn zeker wel belangrijk.
Het is niet zo raar dat paarden problemen krijgen als ze niet eens lekker kunnen rennen .Vooral als er alleen postzegel paddocks zijn bijvoorbeeld.
office schreef:Nou.. wil nog even door drammen.
Zeker in de winter vind ik longeren wel belangrijk.Je zou niet verplicht elke dag moeten rijden vind ik .Dat is een regel die dieren welzijn in de weg staat.Want …noem eens iets ….als je paard wat lastig poept wat best kan in de winter ..dan is een flink galopje aan de longeer lijn zeker wel belangrijk.
Het is niet zo raar dat paarden problemen krijgen als ze niet eens lekker kunnen rennen .Vooral als er alleen postzegel paddocks zijn bijvoorbeeld.