Divoza Staphorst dicht ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

karrij

Re: Divoza Staphorst dicht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 12:00

Wij komen tegenwoordig vaker bij Reinders ruitersport in Hoogeveen, hebben mijn favo Ariat's altijd met een leuke korting

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 12:08

Ik ga gewoon de grens over naar de Krämer voor kleding, stuk vriendelijker geprijsd en meer dan prima kwaliteit. :)

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 12:26

Furst schreef:
Die vaste prijzen bij de EJ komen helaas niet vanuit de EJ zelf, maar vanuit de merken die dat eisen. Een winkel als EJ die elke week of elke twee weken een korting doet, tja.. Voornamelijk Ariat en Horseware waren daarin best moeilijke merken want hun prijzen vonden zij het product ook waard (wat ik dus gehoord heb toen ik er nog werkte)

Ik vraag me af of dit klopt omdat dit juridisch volgens mij niet houdbaar is. Natuurlijk kan de leverancier wel druk uitoefenen op de dealer, maar ze kunnen een een dealer niet verplichten om aan een bepaalde prijs vast te houden. Dan zou je als leverancier met agentschap moeten gaan werken, waarbij de dealer niet eigenaar wordt van het product, maar dit wel verkoopt (voor de leverancier). In de muziekindustrie doet Yamaha dit bijvoorbeeld.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 14:58

Als je zoekt op vaste prijs bij EJ tref je tal van merken die bij andere webshops met grote regelmaat in de aanbieding zijn.
En door alle online only ook uit te sluiten doet echt bijna niks meer mee.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 17:51

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de laatste 2 jaar amper nog iets gekocht heb voor paarden. Ik heb alles al. En met de stijgende prijzen doe ik ook niet aan 'voor de lol' aankopen meer. als meer mensen dat doen, dan ziet de hele branche dat terug, niet alleen Divoza, maar ook EJ. Het kan zijn dat er nog steeds meer omzet gedraaid wordt, maar dat de winst lager wordt.
Sowieso lijken de tentenkamp-echte-aanbiedingen al minstens 5 jaar 'op'.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 18:01

Als ik zie wat er langskomt aan filmpjes en foto’s van “even” gekocht, denk ik dat er nog steeds een groep is die wel voor de lol van alles koopt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 21:36

Ja denk dat die groep zeker nog groot is. Die hebben niet alles al. Of willen nog graag bij.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 21:53

Ik was vroeger ook van de setjes, kleurtjes en onzin. Heb ook veel dekjes liggen die ik nooit meer gebruik :')
Tegenwoordig heb ik altijd dezelfde dekjes die ik gebruik en vervang eigenlijk alleen iets als het kapot is.

Vroeger wel de divoza doorstruinen ol zoek naar iets wat bij mijn nieuwste anky dekje pastte... heb daar nu echt geen zin meer in _O-

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 22:35

Geloof me: er zijn genoeg mensen die nog wel dat soort aankopen doen :')

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-25 12:34

Lithya schreef:
janderegelaa schreef:
Ze zijn daar nu wel uit. Ze hebben nu een cheap ass sieradenlijn webshop.
https://jadel.nl/pages/over-ons

Van EJ naar dit lijkt mij kwalitatief best een stap terug.

Jammer dat divoza zo achteruit is gehold. Was voorheen echt een mooie winkel om rond te lopen. Zeker op de oude lokatie. Dat ze nog wisten wat er allemaal in de winkel was. De nieuwe lokatie vond ik al wat meer uitgekleed.

Ohhh ik bestel er wel eens wat ! :D :D
Super leuk, wel goedkoop maar hetzelfde als My jeweller of Finaste

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 14:24

germie schreef:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de laatste 2 jaar amper nog iets gekocht heb voor paarden. Ik heb alles al. En met de stijgende prijzen doe ik ook niet aan 'voor de lol' aankopen meer. als meer mensen dat doen, dan ziet de hele branche dat terug, niet alleen Divoza, maar ook EJ. Het kan zijn dat er nog steeds meer omzet gedraaid wordt, maar dat de winst lager wordt.
Sowieso lijken de tentenkamp-echte-aanbiedingen al minstens 5 jaar 'op'.

Haha ja hier ook. Toevallig moest ik daar vanmorgen aan denken. Op een gegeven moment heb je alles en zolang er niets kapot gaat, doe je jaren met spullen. Zo heb ik nog een halsterset (en bijpassend fleecevest voor mezelf) uit 2006.

Momenteel koop ik alleen voer, kruiden, verzorgings-/onderhoudproducten en als er een keer iets kapot is ofzo.

Nog geen nieuws over mijn online bestelling van Divoza helaas.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 14:36

Coentjuh schreef:
Haha ja hier ook. Toevallig moest ik daar vanmorgen aan denken. Op een gegeven moment heb je alles en zolang er niets kapot gaat, doe je jaren met spullen. Zo heb ik nog een halsterset (en bijpassend fleecevest voor mezelf) uit 2006.

Momenteel koop ik alleen voer, kruiden, verzorgings-/onderhoudproducten en als er een keer iets kapot is ofzo.

Heel herkenbaar, behalve dat ik van een paard dat full xfull heeft, er nu een rijdt die cob heeft.

Hebben jullie ook wel dat je raar wordt aangekeken wanneer je zegt dat een hoofdstel al 15 jaar oud is of een sjabrak 10 jaar oud?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 14:53

Heb ik hier van de week nog een winterjas uitgewassen die 30 jaar oud is.
Eerst concours jas geweest.
Dus werd toen niet veel gebruikt.
Later werd hij buitenrij jas zodat ik met wat schoons op staat kom
Nu is hij gewone staljas.

En het meest bijzondere. Maat M en zit ruimer dan de Xl jassen tegenwoordig. En dan zeggen ze altijd dat de maten veranderd zijn richting dat mensen tegenwoordig dikker zijn?

Maar heb ook nog fluwelen dekjes. Nu weer hip. Zijn 25 jaar oud schat ik zo.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 15:05

Oh haha reken net even uit hoe oud mijn hoofdstel is, die is al 17 jaar (en dat was toen een tweedehandse maar zgan Billy Cook). Coentje (en hoofdstel) inmiddels met pensioen natuurlijk.

Fluwelen dekjes blijven chique toch!

De kwaliteit van vroeger is denk ik veel beter. Ik heb van Kramer wat vesten voor net (lounge) maar zelfs al was ik altijd met fijnwasmiddel en alleen lounge-gebruik, de stof werd gelijk lelijk.

Ik denk als je al zoveel jaren in de paarden zit, dat je niet perse meer nieuwe dingen wilt. Misschien was het ook de leeftijd. Toen nog werken en thuiswonen, dus veel sparen. Inmiddels natuurlijk eigen huis, kosten en onderhoud etc.

Hangt misschien ook nog van generatie af. De nieuwe generaties zijn misschien sneller toe aan iets nieuws. I don't know :D Ik blijf gehecht aan oude spullen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 15:53

Ik heb dit jaar mijn hoofdstel dat in basis al 30 jaar oud is, maar eens vervangen, ik vond dat dat wel een keer mocht :+

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 16:59

Hoe zit het met de zadelmaker dan? in Leek. Ik ben daar erg goed geholpen. Het kiefferzadel van mijn dochter had een gescheurde boom/kopijzer? weet niet meer precies, het is zeker 7 jaar geleden, maar zij hebben toen zelf met Kieffer gecommuniceerd en kde kosten voor de reparatie (nieuwe boom) werden door Kieffer vergoed. En ik had dat zadel niet bij hen gekocht.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 17:07

Coentjuh schreef:

Dit zegt misschien meer over de BOKT-populatie dan over iets anders :o ..
Ik ben ook basic en houd van mooie goede spullen - en hecht niet aan mode.

Maar ken genoeg mensen die zich helemaal wild kopen.
Caps met steentjes, rijjasjes die opeens langer of korter moeten, laarzen met een kleurtje, alleen PS dekjes, enz. Die kopen ook vaker bij kleine online winkels met speciale merken.
Daaleman (van de zadels, vroeger ook een begrip) vertelde ooit met licht afgrijzen over het lakleer en de steentjes die mensen op hun (dressuur)zadel willen hebben. Dat is ook zoiets.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 17:11

Zeker dat genoeg ruiters dat nog Willen. Zeker de jongere generatie.
Mooi toch. Als het paard niets te kort komt
Fijn laten doen.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 17:20

Ik heb lang geleden 2 keer iets besteld voor mijn paard bij Divoza, 2 keer enorm slechte pasvorm en kwaliteit dus ik ben altijd ver bij die winkel weggebleven daarna.

Ik kocht eigenlijk altijd alles bij Fugers Ruitersport, niet online maar gewoon in de winkel. Allemaal top kwaliteit spullen en geweldige service. Helaas zijn ze met pensioen voor de winkel en alleen nog zadelmaker.

Nu voornamelijk Hypostore ondanks dat de EJ 2 filialen veel dichterbij heeft voor mij. Voor een zak Vitalbix slobber of iets simpels kom ik wel bij de EJ, maar vind voor dingen waar je echt advies voor wilt hebben de Hypostore gewoon beter. En idd goedkoper. Niet alleen als dingen in de aanbieding zijn maar ook gewoon met vaste prijs. Paar weken geleden nog een nieuw Sprenger bitje gekocht, was vaste prijs bij Hypostore 142 en bij de EJ 158. Dat scheelt gewoon meer dan 10%. Terwijl de Hypostore een veel luxere en duurdere uitstraling heeft als de EJ.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 20:33

Desi_2409 schreef:
Hoe zit het met de zadelmaker dan? in Leek. Ik ben daar erg goed geholpen. Het kiefferzadel van mijn dochter had een gescheurde boom/kopijzer? weet niet meer precies, het is zeker 7 jaar geleden, maar zij hebben toen zelf met Kieffer gecommuniceerd en kde kosten voor de reparatie (nieuwe boom) werden door Kieffer vergoed. En ik had dat zadel niet bij hen gekocht.

Die is nog aan het werk. ;)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 20:57

Ach, jeugdsentiment; wie herinnert zich het eerste winkeltje van Divoza in Leek nog? Ergens op een hoek, met spullen opgestapeld tot aan het plafond.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 20:59

Jep, dat was een avontuur als kind om daar naartoe te gaan :D

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 21:42

En tijdens dat tentenkampt. Druk, stampesvol met uitverkoopdingen en altijd gezellig.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 23:19

Het is niet de vraag óf ze failliet gaan maar wanneer := is al jaren drama. Ik zou niet meer bestellen online ook want er zijn verscheidene leveranciers die al niet meer aan Divoza leveren.

In de buurt van Staphorst kan je beter even doorrijden naar Ruitersport Ruinen. Heel veel keus. Of anders naar Reinders in Hoogeveen. Daar wordt je ook altijd prettig geholpen.

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 08:27

Idd Ruitersport RUINEN

Inmiddels steeds meer eb meer keuze. Prettig geholpen. En ook grote koopjes hoek mer enorm veel kleding 50% korting. Eb vaak super leuke acties in cakanties