Hebben jullie ook zoveel dazen?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rongyos

Re: Hebben jullie ook zoveel dazen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 14:53

Verschrikkelijk veel dazen... ze happen ook naar ons. Normaal werkt de Effol spray prima, maar bijna niet. Heb nu weer de zwarte Absorbine Ultrashield besteld. Hoop dat die snel binnen is.
Verder ook veel muggen, maar ook veel zwaluwen die niet bij mij nestelen, maar wel komen 'jagen'.
Door mijn lange gras in de wei zijn er nu ook meer dazen, dus het gras wordt binnenkort weer gemaaid.
Met rijden krijgt pony haar vliegendeken op en wordt haar hoofd ingesmeerd. Rijden met vliegenmasker vindt ze nl. niks.
Maar als er maar iets van wind staat zijn de dazen ook weer weg ;-)

Gini

Re: Hebben jullie ook zoveel dazen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 16:03

Ja gelukkig zijn dazen iets gevoeliger voor het weer. De vliegen daarentegen trekken zich daar weer minder van aan.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 17:21

Ik heb heel veel geluk, hier zitten 0 dazen en amper vliegen!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 19:35

Lomax123 schreef:
Vond het vandaag meevallen, was in de Panbossen in Someren vanochtend. Zei nog tegen stalgenootje: valt vandaag mee met de dazen, maar komt misschien ook omdat het bewolkt was?

Kwam ik jullie tegen? Wij ook met tweeën, mijn paard kreeg net een tak tussen zijn benen en deed even raar. :')

Maar inderdaad een heel stuk minder dazen dan twee weken geleden. Ben benieuwd of er weer meer komen als het weer warmer wordt.

Lomax123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 13:35

Bloodymary schreef:
Lomax123 schreef:
Vond het vandaag meevallen, was in de Panbossen in Someren vanochtend. Zei nog tegen stalgenootje: valt vandaag mee met de dazen, maar komt misschien ook omdat het bewolkt was?

Kwam ik jullie tegen? Wij ook met tweeën, mijn paard kreeg net een tak tussen zijn benen en deed even raar. :')

Maar inderdaad een heel stuk minder dazen dan twee weken geleden. Ben benieuwd of er weer meer komen als het weer warmer wordt.

Hihi dan zijn wij elkaar inderdaad tegengekomen, ik zie je vaker besef ik me nu :D
Wat een kleine wereld he
Gelukkig heb ik ook vaak genoeg gezien dat je paard gewoon braaf is :j

Ik zat trouwens op de grootste van de 2, mijn stalgenootje zat op haar IJslander.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 15:31

Lomax123 schreef:
Bloodymary schreef:

Hihi dan zijn wij elkaar inderdaad tegengekomen, ik zie je vaker besef ik me nu :D
Wat een kleine wereld he
Gelukkig heb ik ook vaak genoeg gezien dat je paard gewoon braaf is :j

Ik zat trouwens op de grootste van de 2, mijn stalgenootje zat op haar IJslander.

Haha, heel grappig! Nou dan zullen we elkaar nog wel vaker zien.