Trailer laden letterlijk onmogelijk!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sansa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 14:41

Mijn nieuwe merrie wil ook niet laden, wat echt vervelende timing is, want ze moet naar de tandarts. (Misschien hoorde ze dat wel en laad ze daarom niet. :') ) Ik was al bezig met TRT, en hij heeft ook een trailer course, dus die volgen we. Drie sessies verder: Ze laadt, zonder paniek of getrek, geen zweep of snoep.

Mijn, nu 3-jarige, maar toen naarling, heeft de course ook gedaan en loopt heel chill zelf erin. Ondanks mijn ervaring (1ste paard was deze jaarling :+ ), kan ik met TRT de paarden op stal laden zonder angst. Misschien is dit iets om naar te kijken voor jullie?

JosefienE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 15:02

Niet alle pagina's gelezen, maar mocht je het anders willen aanpakken dan kan ik ook R+ trailerladen aanraden, met bijvoorbeeld les van Janneke Koekhoven.

Mijn paard laadde in veel situaties wel, maar niet in alle en sloeg dan echt op standje paniek en dan moest je vooral niet aan dr komen. R+ trainen kost veel tijd en inieminie stapjes, maar het is rondom de trailer echt dé manier voor mijn paard. Ze vindt de trailer nu echt gewoon een feestje. Daarnaast heb ik met de lessen ook anders leren kijken, we slaan soms zoveel stappen over (bv auto geluid afspelen ipv gelijk laden, starten en weg).

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 15:13

Kabayo schreef:
nine1987 schreef:
Die vrouw die lacht zich echt de ballen uit de broek.. €350 per UUR!! mijn hemel, dat verdient een chirurg nog niet..

Genoeg die dat betalen, zoals je leest.
Weet niet wie er gekker is, iemand die dat bedrag vraagt of iemand die het daadwerkelijk betaald.

Maar blijkbaar hebben veel bokkers er baat bij gehad. Ik vind het maar vreemd dat er zo ontzettend veel paarden niet te laden zijn. Dan gaat er ergens iets mis

En dat gaat er ook. Deze mevrouw heeft gewoon meer kennis dan gemiddelde 'paardenmens' en gebruikt het goed. Eigenlijk met alles zo natuurlijk.
Ik vind het wel grappig.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 16:47

Sunnda schreef:
350 per uur?

Ik lees 350 excl 21% en dan nog 75 reiskosten excl 21%

Dan zit je op 500 euro per uur en dan duurt het gemiddeld 1.5 a 2 uur: 1000 euro.

In het weekend 1500 euro.

Koekoek..

Zorgen dat je het zelf kunt, hoef je het niet te betalen toch? Het is een luxeprobleem. Ze vraagt het niet voor brood.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 18:25

Als we het zelf hadden gekund was dat natuurlijk prachtig geweest maar als je paard niet eens meer in de buurt van de trailer komt is dat wel lastig oefenen.

Jolliegirl

Re: Trailer laden letterlijk onmogelijk!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 19:05

En uiteraard heb ik het idee dat iedereen geheimhoudingsplicht heeft...en niet mag vertellen hoé zij dit dan doet..want dan is ze haar baan kwijt natuurlijk..

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 19:12

Rizette schreef:
Sunnda schreef:
350 per uur?

Ik lees 350 excl 21% en dan nog 75 reiskosten excl 21%

Dan zit je op 500 euro per uur en dan duurt het gemiddeld 1.5 a 2 uur: 1000 euro.

In het weekend 1500 euro.

Koekoek..

Zorgen dat je het zelf kunt, hoef je het niet te betalen toch? Het is een luxeprobleem. Ze vraagt het niet voor brood.

Maar je hoeft toch niet gelijk de huur of hypotheek voor de hele maand voor haar te betalen? Ik vind het ook belachelijk veel geld. Als ze 50 Euro (max!) per uur had gevraagd en een x-bedrag per kilometer voorrijkosten, dan zou het veel schappelijker zijn geweest.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 19:19

Iedereen mag toch vragen wat hij wil? Je kiest er zelf voor om het te betalen.

Ze zal echt het wiel niet opnieuw hebben uitgevonden

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 19:19

Tja, als iemand iets zo goed kan wat andere blijkbaar niet zo goed kunnen mag en kan ze natuurlijk vragen wat ze wil.

Wat iemand al zei het is geen 1e levensbehoeften. Geen paarden eigenaar heeft het perse nodig.

Dus ja vind je het waard betaal je het.
Anders kijk je verder of laad je niet.

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 19:56

Wij waren in totaal €750 kwijt voor 3 sessies, en ja het is veel geld maar wij vinden het het zeker waard :j
Paard loopt altijd nog probleem loos de trailer op

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 20:02

cissy schreef:
Het gaat juist om de druk op tijd los te laten. Award the slightest try.
Laat het paard ook gewoon uitgebreid kijken en snuffelen aan de trailer, hij kan niet logisch nadenken en moet die grot op wielen leren vertrouwen.

Eigenaar moet zich niet als een roofdier gedragen (voorbeeld: trekken aan touw, midden op de klep gaan staan en paard aankijken en zeggen: kom maar paardje en dan ook nog wat buigen en je ogen groot en glimlachen... = No Go! voor het paard.)

Paarden lezen mensen feilloos maar andersom worden er nogal eens wat signalen gemist.
Wij zijn roofdieren en paarden zijn prooidieren. Wij reageren dus anders op spanning dan prooidieren.
Als je je daar bewust van bent scheelt dat al enorm veel.

Precies dit! Ook dat niet naar ze kijken op die manier, want je blokkeert ze juist. Ik word voor gek verklaard dat ik mijn merrie elke keer laden aan de trailer en de klep laat ruiken voordat we er echt op gaan. Ja, dat betekent dat we soms een 2e keer moeten lopen, maar regelmatig ook in 1 keer zonder te ruiken erop. Ze loopt er altijd op zonder gedoe. En omdat ze het vertrouwen in de trailer, en ons, heeft gaat ze ook niet meer onder de stang door zodra de klep opengaat of als je te langzaam was met klep dichtdoen. Ze wacht nu keurig tot ik toe maar zeg en valt te sturen zodat ze niet ernaast stapt.
En dat vergeleken met jaren geleden dat we steeds iets langer bezig waren, steeds iets meer moesten doen en op het laatst 2 uur bezig zijn geweest op vreemd terrein.

Had niks te maken met leuke dingen gaan doen met de trailer wat sommige mensen wel eens roepen. Dat je moet laden en dan dingen gaan doen die ze leuk vinden. Dat heeft, imo, niks met elkaar te maken. Ze gaat er nu net zo goed in als we op buitenrit gaan, naar huis gaan, op wedstrijd gaan als dat ze gaat als wr half jaar alleen maar naar de kliniek rijden.

Wij hebben bij vorige 2moons gehad en was ik heel blij mee. Die was van de 1 op andere dag niet meer te laden toen we nieuwr trailer hadden en hij naast de klep stapte bij het uitladen de 1e keer. Ineens weigerde hij erop te gaan en de ouderwetse staleigenaar zou hem er wel opkrijgen (moesten naar de da en wisten niet dat hij dus problemen had gekregen met de trailer, want na het eraf storten was hij gewoon er weer op gegaan en thuis er normaal af). Dat resulteerde in gebroken halster en paard door tussen de trailer en muur door probeerde te komen en bijna achterover ging. We hebben toen meteen gebeld en binnen 1 training stond hij erop. Pure angst en dat werd blinde paniek. Ja die ene training was aantal uur en we hebben nog vaak geoefend voordat hij er weer zonder lijnen opging in 1 keer, maar nooit meer langer als 5 minuten bezig geweest.

Huidige heb ik de lijnen niet gebruikt, maar wel het stuk van elke voorwaartse intentie belonen. Dus ook alleen het gewicht naar voren. En haar laten kijken en ontdekken... Wel hulp van vriendin die ook opleidong gedaan had, maar die gaf aan dat ze eigenlijk niks extra kon leren. Dat we gewoon op onszelf moesten vertrouwen en de tijd nemen. Op haar tempo ipv de mijne of dat je binnen 5 minuten weg wilde. De trailer is idd niet het ding, het blijven luisteren en geen spanning opbouwen. Dus ook kunnen stoppen met lopen halverwrge en weer eraf gaan als jij het vraagt. Zij was niet bang voor de trailer, maar wilde alles in de gaten blijven houden en haatte het om bij andere paarden weg te gaan en de trailer beperkte haar zicht. Er zat wel spanning bij hoor, want eten deed ze pas zodra we gingen rijden. Je kon haar niet belonen met voer want dat pakte ze niet aan en hooi begon ze dus pas als we wegreden. Op locatie at ze wel altijd ook al stond ze er bij wijze van nog een uur op.

Ik heb wel geleerd dat ik dus echt altijd ruim de tijd in plan voor het laden. Als ik half 10 weg moet rijden gaan we kwart over 9 laden in schema en 9 uur klaarmaken qua beschermers. Dat betekent eigenlijk dat we 5 over 9 gaan laden en dus bijna half uur hebben, terwijl ze al 7 jaar er binnen 1 minuut op staat :') Maar dit zorgt voor ontspanning bij mij, ja wel eens stress voor waar we heen gaan maar daar reageert zij niet op en ik heb het geduld om rustig te laden.

Ts, ik kan je echt aanraden een professional in te huren. Vooral als je al zolang bezig bent. Het is een uitgave, hoewel ik sommige wel absurd vind en geen fan van de methode, maar als je dan zoals wij de rest van het paardenleven zonder zorgen kan laden is dat het dubbel en dwars waard. En dus zelfs het volgende paard kan helpen en ook bij andere situaties gebruik ik het wel eens.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 21:06

Jolliegirl schreef:
En uiteraard heb ik het idee dat iedereen geheimhoudingsplicht heeft...en niet mag vertellen hoé zij dit dan doet..want dan is ze haar baan kwijt natuurlijk..

:') Nee.

Maar als ik naar een garage ga met mijn auto en zij lossen een probleem op, dan doe ik ook niet hun hele werkwijze uit de doeken. Sterker nog, bij de meeste garages mag je niet eens kijken als ze met je auto bezig zijn...
Moeten we helemaal uitkauwen wat ze heeft gedaan (het grote verhaal staat hierboven al), is dat aan ons? Waarom precies? Als je het wilt weten bel, email of stuur haar een bericht want uit 2de hand is informatie al minder betrouwbaar en dan moeten we ook nog niets gemist hebben.

Het hele gezeur om de prijs door "iedereen" snap ik ook echt niet. Hoeveel mensen kunnen een paard in 1 sessie zonder stress op de kar krijgen als er problemen zijn én geven garantie? Voor mij de prijs dubbel en dwars waard. Ik krijg ook niet het geld dat Max Verstappen krijgt om een rondje over het circuit te rijden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 21:25

Je kan filmpjes over haar werkwijze gewoon online vinden hoor, zo geheimzinnig is het allemaal niet. En noodzaak, ik vind het wel noodzakelijk dat je paard makkelijk kan laden. Het is een stukje basis opvoeding en ook gewoon nodig stel je moet naar de kliniek. Of je paard moet verhuizen. Dan is het wel fijn als je over het laden iig geen stress hebt.

M1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 21:29

Autumnn schreef:
Paardentaxi Amsterdam

Raad ik niet aan in dit specifieke geval. Het zijn absoluut handige mensen met hart voor paarden, maar gebruiken voornamelijk trucjes. Het is leuk als het paard er bij hun op gaat, maar je lost het probleem er niet mee op.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 07:18

Vind je het te duur vraag je toch een goedkoper iemand. Eigen keuze. Mensen die goed werk leveren krijgen de klanten wel, hoeven niet voor een appel en een ei te werken.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 07:31

Bielsje schreef:
Maar als ik naar een garage ga met mijn auto en zij lossen een probleem op, dan doe ik ook niet hun hele werkwijze uit de doeken. Sterker nog, bij de meeste garages mag je niet eens kijken als ze met je auto bezig zijn...e

Ehm dat heeft vaak andere redenen. Je wil niet weten hoe ze soms op je auto staan te houwen of hoe ‘beun’ ze soms problemen oplossen. Ik mag trouwens altijd bij mijn garage in de werkplaats komen. Bij beide garages waar ik kom

Daarnaast. Het kan er bij mij niet in met een paard met extreme angst of extreme trailerlaadproblemen geen stress heeft tijdens de eerste sessie.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 07:46

Echt mensen. Er zijn in alle prijsklassen trailer laders/helpers te krijgen. Maak je niet druk.

Soms ben je al geholpen met een handige stalgenoot en kost het je niks. Soms is de proff om de hoek genoeg. En soms ook niet en mag je wat dieper in de buidel tasten.

Blijkbaar zijn veel mensen enthousiast over deze dame. Maar er zijn nog massas goede te vinden.

Ik heb haar bijvoorbeeld zien werken en vond dit ook heel netjes gaan: https://van-rosevelt.com/tarieven/
Laatst bijgewerkt door pol013 op 28-04-25 08:10, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 07:49

Er is dan ook niets mis met stress. Stress betekent spanning of druk. Stress is niet per definitie ongezond. Je hebt een bepaalde mate van stress nodig om goed te kunnen functioneren. Het wordt pas problematisch als de stress lang aanhoudt of extreem van vorm is.

Stresss nodig om je staande te houden in een veranderende omgeving. In dit geval; het paard ervaart stress omdat het vanbuiten de trailer in de trailer moet. Dat is even heel vervelend, maar het paard krijgt er niks van.

In de huidige maatschappij is stress verworden tot een vijand, maar dat is het in essentie niet. Ieder dier ervaart regelmatig stress. Ook als het volledig in de natuurlijke omgeving leeft.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 09:39

Jolliegirl schreef:

Nee hoor, iemand die bij haar geweest is heeft me prima alles verteld hoe het in HAAR GEVAL (en dat is het verschil met een standaard trucje) ging.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 14:26

Jolliegirl schreef:

Denk eerder dat je geen eenduidig antwoord krijgt omdat ze het bij verschillende paarden, verschillend op lost. Omdat elk paard anders is, denkt en zijn eigen redenen heeft om er niet op te gaan.
Zoals ik al zei heeft ze er bij ons op stal 2 geholpen en bij beide was de aanpak heel anders.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 14:42

Het is natuurlijk ook een groot deel dat mensen het niet kunnen dus zijn er mensen die er les in geven. En dat is mooi.
Kijk naar grondwerk les, eigenlijk een heleboel basis opvoeding met een mooi woord. Maar mensen hebben het blijkbaar nodig.

Ik vind het altijd mooi om eens ogen van buitenaf te hebben met rijden. Een ander ziet eigenlijk altijd iets anders en dat kan waardevol zijn. Maar ik ga niet lessen bij iemand die 300 euro in het uur vraagt. Maar ik les wel
Ieder z'n eigen keuze uiteindelijk

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 14:52

Cioccolato schreef:
Het is natuurlijk ook een groot deel dat mensen het niet kunnen dus zijn er mensen die er les in geven. En dat is mooi.
Kijk naar grondwerk les, eigenlijk een heleboel basis opvoeding met een mooi woord. Maar mensen hebben het blijkbaar nodig.

Ik vind het altijd mooi om eens ogen van buitenaf te hebben met rijden. Een ander ziet eigenlijk altijd iets anders en dat kan waardevol zijn. Maar ik ga niet lessen bij iemand die 300 euro in het uur vraagt. Maar ik les wel
Ieder z'n eigen keuze uiteindelijk

Mooie uitleg inderdaad. Zo zijn er ook mensen die soms methoden gebruiken die ik never nooit bij mijn paard wil gebruiken. Dat hoeft dan niet bij elk paard te gebeuren, maar dat dat wel gebruikt wordt door een trainer/instructeur zorgt er ook voor dat ik er geen les bij zou nemen of ze niet in zou huren.
Ik weet graag vooraf waar ik mijn paard eventueel aan bloot stel dus bekijk het ook altijd voordat ik met iemand in zee ga.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 15:16

Haar Facebook staat iig vol met filmpjes van haar klanten die hun paarden laden. Daaruit kan je denk ik al veel opmaken wat haar basis principes zijn.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 15:57

Shenavallie schreef:
Maar je hoeft toch niet gelijk de huur of hypotheek voor de hele maand voor haar te betalen? Ik vind het ook belachelijk veel geld. Als ze 50 Euro (max!) per uur had gevraagd en een x-bedrag per kilometer voorrijkosten, dan zou het veel schappelijker zijn geweest.

50 euro is echt veel te weinig voor een zzper met zulk gevaarlijk werk.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 16:04

Blijkbaar kan deze mevrouw werkelijk wonderen verrichten bij trailer laden en betalen mensen het dan graag. En niemand die gebruik moet maken van haar diensten hè :o