Mijn, nu 3-jarige, maar toen naarling, heeft de course ook gedaan en loopt heel chill zelf erin. Ondanks mijn ervaring (1ste paard was deze jaarling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kabayo schreef:nine1987 schreef:Die vrouw die lacht zich echt de ballen uit de broek.. €350 per UUR!! mijn hemel, dat verdient een chirurg nog niet..
Genoeg die dat betalen, zoals je leest.
Weet niet wie er gekker is, iemand die dat bedrag vraagt of iemand die het daadwerkelijk betaald.
Maar blijkbaar hebben veel bokkers er baat bij gehad. Ik vind het maar vreemd dat er zo ontzettend veel paarden niet te laden zijn. Dan gaat er ergens iets mis
Sunnda schreef:350 per uur?
Ik lees 350 excl 21% en dan nog 75 reiskosten excl 21%
Dan zit je op 500 euro per uur en dan duurt het gemiddeld 1.5 a 2 uur: 1000 euro.
In het weekend 1500 euro.
Koekoek..
Rizette schreef:Sunnda schreef:350 per uur?
Ik lees 350 excl 21% en dan nog 75 reiskosten excl 21%
Dan zit je op 500 euro per uur en dan duurt het gemiddeld 1.5 a 2 uur: 1000 euro.
In het weekend 1500 euro.
Koekoek..
Zorgen dat je het zelf kunt, hoef je het niet te betalen toch? Het is een luxeprobleem. Ze vraagt het niet voor brood.
cissy schreef:Het gaat juist om de druk op tijd los te laten. Award the slightest try.
Laat het paard ook gewoon uitgebreid kijken en snuffelen aan de trailer, hij kan niet logisch nadenken en moet die grot op wielen leren vertrouwen.
Eigenaar moet zich niet als een roofdier gedragen (voorbeeld: trekken aan touw, midden op de klep gaan staan en paard aankijken en zeggen: kom maar paardje en dan ook nog wat buigen en je ogen groot en glimlachen... = No Go! voor het paard.)
Paarden lezen mensen feilloos maar andersom worden er nogal eens wat signalen gemist.
Wij zijn roofdieren en paarden zijn prooidieren. Wij reageren dus anders op spanning dan prooidieren.
Als je je daar bewust van bent scheelt dat al enorm veel.
Jolliegirl schreef:En uiteraard heb ik het idee dat iedereen geheimhoudingsplicht heeft...en niet mag vertellen hoé zij dit dan doet..want dan is ze haar baan kwijt natuurlijk..
Bielsje schreef:Maar als ik naar een garage ga met mijn auto en zij lossen een probleem op, dan doe ik ook niet hun hele werkwijze uit de doeken. Sterker nog, bij de meeste garages mag je niet eens kijken als ze met je auto bezig zijn...e
Jolliegirl schreef:En uiteraard heb ik het idee dat iedereen geheimhoudingsplicht heeft...en niet mag vertellen hoé zij dit dan doet..want dan is ze haar baan kwijt natuurlijk..
Cioccolato schreef:Het is natuurlijk ook een groot deel dat mensen het niet kunnen dus zijn er mensen die er les in geven. En dat is mooi.
Kijk naar grondwerk les, eigenlijk een heleboel basis opvoeding met een mooi woord. Maar mensen hebben het blijkbaar nodig.
Ik vind het altijd mooi om eens ogen van buitenaf te hebben met rijden. Een ander ziet eigenlijk altijd iets anders en dat kan waardevol zijn. Maar ik ga niet lessen bij iemand die 300 euro in het uur vraagt. Maar ik les wel
Ieder z'n eigen keuze uiteindelijk
Shenavallie schreef:Maar je hoeft toch niet gelijk de huur of hypotheek voor de hele maand voor haar te betalen? Ik vind het ook belachelijk veel geld. Als ze 50 Euro (max!) per uur had gevraagd en een x-bedrag per kilometer voorrijkosten, dan zou het veel schappelijker zijn geweest.