Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik houdt van deze pony-humor.
Dat is ook een gemiste kans van de eigenaar van de shetlander, maar gezien zijn nonchalante houding lag zijn interesse daar waarschijnlijk niet en dat is jammer.
c_alsemgeest schreef:Wij hadden vroeger een manege pony die altijd in het heerlijke zachte zand van de duinen ging rollen als je even niet op lette... incl zadel en ruiter als deze in de weg zat
Je werd er snel en handig van.
die zou dat prima zelf kunnen met haar dochter.
Sunshinedaan schreef:Marigold schreef:@verootjoo: ik begrijp juist wel waarom onze ouders vroeger geen doodsangsten hebben uitgestaan: ze waren er niet bij, en er niet van op de hoogte. Iedereen was om half zes weer thuis voor het eten, en verder…. Geen internet geen mobieltjes, en al helemaal geen vader of moeder die mee ging.
Nou is acht wel jong maar ik denk dat ik vanaf mn 10e ofzo toch wel al alleen de hort op ging hoor, naar verzorgpony’s etc. Het platteland was ook gelijk om de hoek.
Met vallen en opstaan wel veel geleerd.
Ik vind dat zelf wel een vrij groot contrast ten overstaande de angsten die TS nu uitstaat. Het is denk ik goed om de veiligheid van je kind in de gaten te houden. Maar gaandeweg ze groter worden zijn ze ook wat vrijheid nodig en de ruimte te leren van eigen fouten.
Daarbij denk ik uit het hele verhaal op te kunnen maken dat het waardevol zou zijn voor TS en dochter om meer te verdiepen in het dier ‘paard’ zodat je het goed gaat begrijpen en lezen. Rijden hoort m.i pas daarna te komen en niet op de eerste plaats te staan. (Maargoed dat is slechts mijn zienswijze).
Precies dit.
Ik had geen ouders, die iets om paarden gaven, dus ik ging naar verzorgshetje, daarna verzorgwelshje en ze hadden geen idéé wat voor toestanden ik daar allemaal uithaalde(gelukkig maar, haha)
Ik heb wel leren rijden en paarden(taal) begrijpen.
en misschien maar beter dat m'n ouders niet alles hebben gezien/geweten..

felicity schreef:c_alsemgeest schreef:Wij hadden vroeger een manege pony die altijd in het heerlijke zachte zand van de duinen ging rollen als je even niet op lette... incl zadel en ruiter als deze in de weg zat
Je werd er snel en handig van.
Hier moest ik ook meteen aandenken. Jeroen weer boos als je weer eens naast Goldy stond
truitje schreef:Het eraf vallen was 1 keer gebeurd 4 weken geleden tijdens haar eerste les omdat de pony in draf ineens stilstond. Tot afgelopen donderdag verder niet meer.
Dat zonder zadel rijden wilde ze graag oefenen in stap vooral en evt klein pasje draf. Dat was nog voor ze eraf viel. Ze viel er pas af toen de pony weer stilstond en ze zonder zadel zat en toen zadel opgelegd en toen weer toen de pony stilstond na het balkje.
Het leek me wel kunnen in stap zonder zadel, de pony is eerder lui dan moe.
Het lijkt nu net alsof alles mis is gegaan maar dat is niet zo.
Ik ben er continu bij om haar te helpen en heb dus ook met alles geholpen, van opzadelen tot instructies geven. Ook continue gevraagd of ik haar kon helpen tot ze ook wel regelmatig aangaf van nee mam ik kan het wel zelf. Het was voor mij ook een beetje zoeken hoeveel ze al wist en kon na een jaar manege en wat nog niet. Wat dat betreft was de situatie voor ons allebei nieuw en daarom leek me deze pony ivm de leeftijd en dat hij al veel gezien heeft, dus juist zo geschikt. Het laden was alleen het aangeven van de pony op de vrachtwagen aan de eigenaar (die hem dan goed erop zette, het schot deed en aan 1 van de 2 kettingen vast zette en ze mocht dan de tweede zelf doen. Als ik haar dan vroeg of ze hulp nodig had zei ze nee hoor. Dus ik ging ervanuit dat ze van de eigenaar geleerd had/heeft hoe ze de pony moest vast zetten.
ik was een week of 6 aan t wandelen met m'n paard en m'n dochter van 6 jaar erop zonder zadel gewoon ff lekker wandelen klein stukje, gras eten etc... op een gegeven moment zie ik dat m'n paard door z'n knieën gaat en m'n dochter zei: mama wat doet proff..? (Paard)ik moest lachen en zei vrij direct oh (naam dochter) kom er maar vanaf... hij gaat rollen
( was in stuk gras) 

Beauty26 schreef:Ik heb eerst poosje mee gelezen, maar nu toch ff reageren op t geen wat word gezegd dat grotere paarden dit ook doen.. mijn paard is t levende bewijs hiervanik was een week of 6 aan t wandelen met m'n paard en m'n dochter van 6 jaar erop zonder zadel gewoon ff lekker wandelen klein stukje, gras eten etc... op een gegeven moment zie ik dat m'n paard door z'n knieën gaat en m'n dochter zei: mama wat doet proff..? (Paard)ik moest lachen en zei vrij direct oh (naam dochter) kom er maar vanaf... hij gaat rollen
( was in stuk gras)
pmarena schreef:Ik zou zeggen: zoek een veiligere omgeving waar je niet zo afhankelijk bent van de oplettendheid en goodwill van anderen. Zodat je haar inderdaad wat meer los kan laten en het dan ook wat veiliger en overzichtelijker is.