Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sentir schreef:Dus ik zou haar ook nooit met 2 kunnen vervoeren? Omdat ze de plaats nodig heeft?
En aangezien ze dus idd spierpijn heeft, zou het helpen om in de winter een deken op te leggen om die spieren warm te houden? Opzich heeft ze geen deken nodig in de winter, maar vroeg me dat af omdat ik soms oude paarden zie die toch stijver in de winter dan zomer.
En ik weet dat solarium wel gebruikt worden en goed zijn naar die hebben we hier niet. Maar er bestaan wel van die infrarood dekens (eerder rug pads) alleen denk ik wel dat een solarium beter is aangezien dit lampen zijn?
Sentir schreef:Elisa2 schreef:Als het echt in de spieren/ fascia zit onder het zadel dan zou ik toch echt met klem willen aanraden om dit eerst los te laten maken voordat je gaat trainen en rechtrichten wat ze misschien wel helemaal niet kan als ze zo vast zit!
Maar de osteo is geweest? Is ze dan niet al los gemaakt?
We gaan ook beginnen een deken op te leggen wanneer het koud wordt.maar wanneer is het koud genoeg om te zeggen een regendeken aandoen? Moet ik naar grams dekens gaan kijken?
Aangezien ze niet vertoont dat ze kou heeft denk ik dat een 0gr regendeken voldoende is?
Sentir schreef:Little_Gift schreef:Een dierenarts die aanraadt om op ontstekingsremmers meer te gaan rijden?
Terwijl je de dierenarts net liet komen omdat het paard pijn toont?
Echt bijzonder gek...
Niet tijdens de ontstekingsremmers rijden natuurlijk ik ben niet gek.
We gaan kijken of het erna beter is. Zoniet dan gaan ze verder.
Pssm denk ik niet ik heb daar vroeger ook eens in verdielt toen een oud paard van een kennis ziek werd. Maar aangezien ze bloed getrokken hebben zullen ze dat nakijken vermoed ik?
Ze staat op een suikerarm dieet al van vorig jaar. Dit is nooit veranderd.
Rizette schreef:Popstra schreef:Een deken had ze al lang op moeten hebben. Winter is bijna voorbij.
Hoe staat ze eigenlijk? 24/7 Buiten?..op stal?
Neem toch aan dat een paard met rugpijn onder een goede deken staat dat is toch het allereerste wat je bedenkt?
Popstra schreef:Als nu gewoon eens niet van die achterlijke smileys bij je berichten plaatst gaan mensen je wellicht wat serieuzer nemen. Nu komt het over of dat je alles weg lacht.
En wat willen paarden mensen nou?
Die willen enkel dat je paard pijnvrij is!
bulck schreef:Ja vind de reactie van dat deken nu ook wel wat overdreven. Sommige paarden krijgen dan weer juist last van dekens dragen (drukkingen), veelal omdat mensen ook te grote dekens opleggen.
Een paard kan heus wel zonder deken staan, mits het zichzelf kan warm houden
Little_Gift schreef:Ik begrijp popstra echter wel... Alles wordt hier precies afgedaan door TS zelf als ofwel aanval op TS, ofwel al lachende, ofwel als overbodig ofwel als onnodig...
Net zoals dat met PSSM... Ze reageert met daar heel erg goed van op de hoogte te zijn en helemaal in verdiept te hebben want al uitgezocht voor een kennis met paard en dat haar paard niet die symptomen heeft maar zegt dan wel dat ze dat wel zullen zien dan in het bloed want er werd bloed afgenomen en vraagt of dat in het bloed getest wordt...
Dan ben je niet verdiept in de materie hé want dat is het eerste wat je weet over PSSM.
1/ Wordt niet via het bloed getest
2/ Zit al zeker niet in een gewone reguliere bloedafname
Little_Gift schreef:Ik begrijp popstra echter wel... Alles wordt hier precies afgedaan door TS zelf als ofwel aanval op TS, ofwel al lachende, ofwel als overbodig ofwel als onnodig...
Net zoals dat met PSSM... Ze reageert met daar heel erg goed van op de hoogte te zijn en helemaal in verdiept te hebben want al uitgezocht voor een kennis met paard en dat haar paard niet die symptomen heeft maar zegt dan wel dat ze dat wel zullen zien dan in het bloed want er werd bloed afgenomen en vraagt of dat in het bloed getest wordt...
Dan ben je niet verdiept in de materie hé want dat is het eerste wat je weet over PSSM.
Ninx schreef:Ts reageert prima….. natuurlijk is het even schrikken wanneer iedereen over je heen lijkt te vallen, maar vervolgens licht ze alles netjes toe.
Gevoelsmatig zou ik toch liever willen dat die hele bovenlijn (rug) echt goed ontspannen en gespierd is voordat ik weer ga rijden.
Een dier correct over de rug rijden is niet heel makkelijk.
Dan is het fijn wanneer het dier helemaal fit, pijnvrij en ontspannen is voordat je er weer op stapt.
Zelf zou ik nu investeren in een aantal weken of maanden lessen op de grond. Rechtrichten, lange lijnen, longeren; wat het beste bij jullie past.
Als ze dan niet meer reageert op die rug en beter in haar spieren zit zou ik weer gaan rijden.
Veel succes!
Sentir schreef:Little_Gift schreef:Ik begrijp popstra echter wel... Alles wordt hier precies afgedaan door TS zelf als ofwel aanval op TS, ofwel al lachende, ofwel als overbodig ofwel als onnodig...
Verdiept en beleerd zou ik het niet noemen. Er zijn enkele artikelen die zeggen dat er dan een verhoogde waarde wordt gezien in het bloed en dat dat een indicatie kan zijn om bv, verder te testen. Ik volg nu gewoon wat de DA zegt. Ik ben geen DA.
Sentir schreef:Pssm denk ik niet ik heb daar vroeger ook eens in verdiept toen een oud paard van een kennis ziek werd. Maar aangezien ze bloed getrokken hebben zullen ze dat nakijken vermoed ik?
Ze staat op een suikerarm dieet al van vorig jaar. Dit is nooit veranderd.