Volwassenen met pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 15:18

Hier ook een 2 jarige pony! Ik heb haar gekocht met 10 maanden met het idee dat ze minstens 1.40/1.45 zou worden. Ze is nu net meer dan twee jaar, maar nog echt een kleine baby pony :') . Ik ben zelf 1.63 dus ik hoop dat ze wel in de buurt gaat komen! Ze is half warmbloed, dus ik hoop maar dat ze een laatbloeier is!

Josien_

Re: Volwassenen met pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 15:57

Ik heb ook een D en E pony. Inmiddels is de D pony met actief pensioen, maar de E pony zijn we heel rustig aan het opleiden. Hopelijk kunnen we ook ooit weer op wedstrijd gaan etc. :)

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 16:28

Wat een mooie combinaties komen er voorbij! <3

Ik rijd Donna een merrie van 1.54. Ze is een kruising New Forest X NRPS.
Afbeelding

Afbeelding

En mijn eigen pony Donner van 1.55. Hij is een Welsh Cob.
Afbeelding

Afbeelding

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 16:59

superpony schreef:
Wij rijden met westernzadels. Voor de New Forest toen gelukkig een fijn zadel gevonden en voor de quarters is dat een stukje makkelijker normaal gesproken.

Maar vroeger zeiden ze altijd; een westernzadel past altijd, dus krijg je dit

[ Afbeelding ]

Uiteraard een grapje.

:')

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 18:15

Ik rijd al jaren niet meer en heb mijn eigen kudde van 3 ponys <3
Ik doe van alles met ze behalve natuurlijk rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 18:30

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb een Irish sport horse van 1.55.

Staat 1.61 op papier. Nou echt niet. :') twee maal nagemeten.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 18:31

maralyn schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wat een gaf dier :)

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 18:40

Oh ik ben ook een pony mens.. <3 mijn hafjes vond ik altijd groot zat!
Dacht nu ook een pony gekocht te hebben, maar ik weet het niet waar die eindigt. Een halve fjord, vader is een barock pinto.. hij moet nog 2 worden.

Afbeelding

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 19:25

Heel mooi beest hierboven ook <3

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 19:59

Ik had ondanks mijn lengte van 1.78 een haflinger van 1.51. Helaas afgelopen november in laten slapen. Nu rijd ik een tinker bij die iets groter is. Rijd af en toe op andere paarden maar vind toch pony's fijner haha. Voel me op een paard met grote passen altijd zo'n beginner met draven. Terwijl ik tot 3 jaar geleden altijd op paarden reed op de manege.

Afbeelding
Afbeelding

Ik had op mn haflinger met korte rug en lekker breed een gfs monarch cob dressuur zadel, heel fijn zadel en zeer aanpasbaar (is te koop)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 20:14

Hier nog een team pony
Oude Brp van 26 op pensioen
Een tinker van 1.43m
2 welsh a poniesAfbeelding

Afbeelding

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-25 21:47

Eigenlijk als maar 1m57 zijnde mensje tel ik mijn merrie van 1.52 als paard aangezien ik al behoorlijk moet lopen stretchen voor ik weer erop geraak hahaha :D

Die van 1.36 gaat prima, maar toch we worden ook niet jonger.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 21:53

maralyn schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Leuk paardje zeg!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 21:55

Wij waren vandaag op pad met 2 koudbloeden en een arabier.
De ene koudbloed haalde álles uit de kast om zich te misdragen, de andere koudbloed liet zich daar graag door opnaaien en de arabier gedroeg zich het grootste deel van de rit hartstikke braaf (uiteindelijk liet die zich toch ook overhalen tot boevengedrag)

Altijd weer lachen met die koudbloedpony's _O-

De fjord van mijn vriendin was wel echt een beetje stout vandaag, en mijn hafje Elmo doet dan ook wel erg graag mee.
Gelukkig voor mij spiegelde hij zich ook wel aan de arabier, toen die zich nog voorbeeldig gedroeg.

Maar het is altijd wel grappig, want de meesten denken bij een combinatie van een fjord, een haflinger en een arabier dat die laatste wel het drukst zal zijn en het tegendeel is waar.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 22:06

Haha mijn fjord is alleen in het bos braver dan wanneer ik met een ander of anderen ga. T is echt bijzonder, hij wordt druk, wil niet achteraan lopen en als ie voorop loopt ziet ie kabouters :+

Filmpje van afgelopen week

Als combinatie, al zijn we ondertussen beiden vet kwijt Lando is 148 en ik 168
Afbeelding

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 22:14

Haha ik ben 1m61, heb voorheen vooral D ponies gehad (1m42 tot 1m48) m'n 1ste paard wat ik had was via adoptie en de 2de was een "bruikleen"paardje. Die staat nu ook terug bij de eigenaar.
Toen m'n draver van 1m68...
Daarna zei ik nooit nog ponies, maar toen zag ik Baron en was ik op slag verliefd op die mooie guitige kop. <3
Maar hij oogt wel groot, als ik andere zeg hij is 1m55 zeggen ze dat hij echt groter oogt.
Zonder zadel geraak ik er niet op zonder trapje :+ bij de D ponies lukte dat wel wat makkelijker.

Wij doen ook wel graag wandelingen :)
Hoe meer buiten hoe liever.
Afbeelding
Afbeelding

En als tinkerkruising ook naar de keuring geweest als 2 jarige en als 3 jarige.
Beide keren een 2de premie gekregen waarbij hij als 3 jarige zelfs op 6 punten verwijderd zat van een 1ste premie.

Misschien gaan we nog eens terug naar de keuring als hij helemaal uitgegroeid is.

2 jarige
Afbeelding

3 jarige
Afbeelding

Chibi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 22:39

Ik hoor ook bij de groep volwassenen met een pony. Ik ben zelf maar 1.50m en heb nu 2 maanden een 3,5 jarige NRPS pony. Smal gebouwd en ca 1.41 (zal wel een beetje groeien en wat bespiering erbij krijgen). Het rijden zijn we heel rustig aan het oppakken Afbeelding

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 12:29

SusanH schreef:
Wat een leuke pony's komen er voorbij. Wat ik zo fijn vind aan ook ponyrijden, ik reed altijd al pony's. Door mijn partner ben ik op de paarden gekomen omdat hij een paard had en we daar samen mee zijn gaan rijden. Ik vond dat in het begin erg wennen. Toen ik heel angstig ben geworden door een val mocht ik een tijdje een E pony bij rijden om weer vertrouwen te krijgen. Dat voelde meteen vertrouwd. Daar deed ik alles mee, zelfs weer springen. Rond dezelfde tijd vonden we een E pony voor onze dochter die toen 10 jaar was. Daar heb ik zeker in het begin vrij vaak op gereden want ook al was hij 21 hij kon behoorlijk wakker zijn zeker in de wintermaanden. Hoe maf hij ook deed op hem vond ik niks eng. Op onze grote kwpn'er voelt zoiets toch heel anders. En gisteren ben ik van die grote af gevallen. In de middag op de Haflinger gestapt en dat is ondanks dat hij nog niet lang onder het zadel is zo heerlijk. Het voelt gewoon safe en stabiel. Ik ben toch meer een pony ruiter.

Grappig dit herken ik ook inderdaad. Als mijn pony (New Forest, 142) gek doet kan ik alleen maar heel hard lachen. Voel me altijd veilig erop en ernaast. Als mijn paard (volbloed, 160) gek doet vind ik dat heel spannend.
Geen idee of het alleen de hoogte is of ook het feit dat ze minder hoog opgooien etc.
Tot mijn 25e altijd op een grote Welsh b gereden. Dat voelde nog beter maar toch wel altijd ergens in je achterhoofd of je niet te zwaar bent. Daar heb ik met mijn huidige pony gelukkig geen last van.

Ik rij met een 16 inch Wow zadel. Goed aanpasbaar en je kan eventueel ook een 17 inch zitting op 16 inch kussens laten zetten. Bevalt mij erg goed.
Heb vooral moeite met de singel. Mijn pony heeft erg weinig plek voor een singel en loopt daardoor snel te kort in haar passen. Heb nu een speciale singel die alleen druk op het borstbeen geeft en aan de zijkanten los ligt van de buik. Daar loopt ze heel goed onder.

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 13:07

Afbeelding

Ik rij ook met een Haflinger, Wonder is 19 jaar en 1.48m. We zijn pas sinds kort gestart en mogen nu naar het L2, alleen heeft hij helaas een blessure gekregen. Hopelijk komt hij hier weer bovenop.

Super leuk om te zien dat er zoveel volwassenen met een pony rijden! Ik zie mooie combinaties voorbijkomen!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 14:00

Ik heb bij Haflingers en dergelijke ook het idee dat ik er niet zo snel naast lig, wat ze ook bedenken. Bij paarden heb ik dat veel minder, en vind ik het daardoor ook spannender.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 14:21

Vanmorgen met de Haflinger op pad geweest :)

Hoe hard gaan jullie pony's?
Vandaag was de maximum snelheid 23,5 km

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 14:28

Meestal reden wij de galop ergens tussen de 20 en 30 km/u. Was verder nooit zo van het racen, meer van relaxt galopperen, maar naarmate het zomerseizoen vorderde gingen we steeds een stukje harder.

Onze topsnelheid was een keer een heuvel op vanuit stap met net geen 50 km/u. Dat ging echt zo hard met die korte beentjes van hem. :+

Bovenaan lag een kruising met een mountainbike pad en ik hoefde maar ho te zeggen en hij kwam weer tot stilstand bovenaan. Zo'n gaaf gevoel was dat. <3

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 14:43

Hoe meet je de snelheid?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 14:45

Ik doe dat via Equilab. Zette dat altijd aan tijdens de ritten. In de betaalde versie zag ik dan ook de topsnelheid en snelheid per segment.

Maar andere (gratis) apps kunnen dit ook, al zijn ze dan vaak niet gericht op paardrijden en laten ze dus niet de verschillende gangen zien.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 14:59

Mijne is gemeten via mijn horloge en dan "paardrijden" aanzetten.

Ze is niet heel groot dus het voelde als best wel hard maar controleerbaar.