Wat is het beste voor mijn paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 13:25

bulck schreef:
Ik ben het niet oneens met de Moderator. Maar het beginsel van dit topic staat of valt gewoon wel met het eigendomsrecht en effectief de familiale sfeer.

Advies geven of aannames maken, wat hier dan evengoed gebeurt door TS aan te zetten het paard achter de rug om en zonder medeweten van de ouders te verplaatsen is minstens zo verkeerd. Het is vooral daar waar ik op reageer.
Los van dat we het allemaal eens zijn dat het voor het paard allicht beter is dat er gezelschap komt.

En anonimiteit mag geen voorwendsel zijn om onwaarheden te verkopen of zich daar achter te verschuilen. Ik hoef van niemand het priveleven te weten, maar als er een topic gestart wordt moet de authenticiteit er wel zijn en dat is ook een fact-check die bokt zou moeten voeren. Dit kan door jonge puberende bokkers ook gelezen worden en als waarheid overgenomen als ze dan een conflict hebben met de ouders en dat kan de bedoeling niet zijn.
Als TS niet kan bevestigen effectief de eigenaresse te zijn, dan moet zo'n topic op slot, want dan werk je effectief alleen aannames in de hand en dus ook foutieve handelingen. We spreken hier over een paard, een lopende rekening met heel wat verantwoordelijkheden en een jonge inwonende dochter. Niet over wat kledij of een tennisraket of een volledig zelfstandige vrouw.

Bokt hoeft en kan ook niet checken of iemand de waarheid verteld.(iets met privacy..) Bokt controleerd alleen of mensen zich aan de bokt regels houden. Of mensen geen aannames doen, privé zaken online zetten of anderen persoonlijk in discrediet brengen. TS heeft zich netjes aan de regels gehouden, dat kan helaas niet over iedereen gezegd worden...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Wat is het beste voor mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 14:52

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 15:06

DuoPenotti schreef:
Eigendomsrecht..... ze verkoopt hem niet.
ze verplaatst enkel het paard.

kijk als ze nu de plaats geheim gaat houden ja dan zou je het verduistering kunnen gaan noemen. Maar dan ga je wel erg ver in dingen bedenken als je het mij vraagt.

Dus hij blijft gewoon eigendom dan van de stief/groot/ouders/voogd.
En of ts hem kan betalen of niet dat weet jij niet.
Genoeg meiden die met de 18 gewoon werken.

Dus eigenlijk ben jij nu diegene die de foutieve onwaarheden verkoopt.

Wacht effe; dus stel jij koopt voor je bijrijdster een paard en geeft aan dat ze hem als haar eigen mag beschouwen. Ze mest de stal, verzorgt hem, betaalt een x bedrag voor de lease. Zou jij het kunnen waarderen dat die bijrijdster jouw paard dan maar achter je rug om op een andere stal zet?

(even losgelaten dat ik vind dat een paard niet in zijn eentje moet staan en ik me niet voor kan stellen dat jij een paard maandenlang in zijn eentje zou laten staan.)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 15:22

Dit topic gaat dáár niet over!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 16:11

Het topic wordt weer open gezet, wel het verzoek om discussies over eigendom achterwege te laten.

angellover60

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 13:57

Hoi allemaal,
Het is even geleden, maar ik wilde toch graag even een update geven omdat er zo veel mensen hebben meegedacht. Na (wat voelde) oneindig veel discussies thuis is er toch nog een paard aan huis gekomen. Daarna zijn we er achter gekomen dat mijn pony drachtig was (ik heb haar sinds oktober, dus we hebben haar onbedoeld drachtig gekocht) en is ze inmiddels een maand geleden bevallen van een prachtig bont veulentje. Gelukkig is dus alles uiteindelijk goed gekomen en heeft mijn pony eindelijk soortgenoten om haar heen. Ze oogt veel gelukkiger en rustiger, logisch, en ik ben enorm blij dat ik niet heb opgegeven. Bedankt voor het meedenken allemaal.

Groetjes,

Angel

Tijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:17

Wat fijn dat het zo is opgelost!!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:23

Wat goed!! Zou je een foto van je veulen willen delen? :D