Stalgeld 2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BoktVerlaten

Re: Stalgeld 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 23:46

9% verhoging voor 2025. Dat vind ik heel netjes

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 00:42

Ayasha schreef:
Fly_high schreef:
Omdat je soms op vakantie wilt in die 20 jaar?

Niet dat ik per se behoefte zou hebben aan peeskappen en 2x ff naar buiten ipv 24/7, maar volledige verzorging terwijl je weg bent is echt goud waard.

En het kan je paard zijn reet roesten wie er nou hoefsmid en tandarts belt.

Ja maar ik begrijp dat het meer ‘continu’ is bij Aatrox niet om op vakantie te gaan?
Heb hier ook eentje staan van een vriendin. Die staat ‘tegen onkosten’. Als ze op vakantie gaat moet die zich ook niet druk maken…. Maar dit klinkt als een constante regeling?

Ik ben oprecht nieuwsgierig hoe dit dan werkt voor die persoon. Rijd je dan bv als je tijd hebt en stuur je dan gewoon even bv?

Ik heb op meerdere stallen gestaan waar dit een optie was. Het paard staat dan permanent 'in training'. De eigenaren (vaak buitenlandse mensen, of mensen met een eigen bedrijf) konden dan makkelijk een aantal dagen niet komen. Paard werd dan gereden/gelongeerd/buiten gezet, maar ook assistentie bij de veearts, hoefsmid e.d. zat erbij. Als ze zelf kwamen rijden hadden ze begeleiding.

Paard wordt 4-5 keer per week getraind en/of je hebt les. Als je losse lessen + je stalling bij elkaar optelt red je dat niet voor de €865 die Aatrox betaalt. Ook niet als je eenmaal per week een uur les hebt van een goede trainer (toch vaak €40-50 per les). Eigenlijk is het een koopje. Stallen waar ik stond was zo'n pakket in ieder geval echt wel duurder.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 01:14

Je kunt ook prima op het platteland wonen zonder veel grond, stallen en een bak... de meerprijs van een hectare grond ten opzichte van zeg zo'n 1000m2 tuin is al snel minimaal €150.000! Dat kan flink oplopen.
Het verschil tussen 1ha, voor alleen je eigen 2 dieren en bijv. 3ha, voor of meer paarden, kan ook weer flink oplopen.

Je moet zelf echt in duurder gebied wonen met meerdere eigen paarden en verhuizen naar goedkoper gebied om daar beter van te worden als je echt alle extra koste mee telt. .

Paarden aan huis is, als je het goed wilt bouwen en onderhouden, echt veel duurder dan 1 in pension.

Verder is het mooi dat jij voor €18,- de baal het op de plek hebt staan, maar hier betaal ik voor een loonbedrijf dat komt persen en wikkelen en het op de plek zet met balenklem toch echt richting de €25,- per baal.

En na 15 jaar hooien, schudden en op rijtjes/wiersen leggen, wilde de boer er hier vanaf. Te bewerkelijk/ tijdrovend, het moest altijd als hij zelf ook druk was en de hulpen hadden er geen zin in. Te veel paaltjes, geulen/greppels en hobbelig land.

Dus toen alsnog geinvesteerd in eigen materiaal.

DuoPenotti schreef:
Fly_high schreef:
DP denk dat weinig mensen zomaar boerderijen en hectaren grond aanschaffen puur in het kader van wonen in een buitengebied?

Ik blijf het gek vinden, idem al die gratis paarden in "wat kost een paard". Hooi van eigen land kost ook geld (machines, werk etc), idem onderhoud van je terrein, vaste lasten en noem maar op.

Valt enorm mee. Just met meer grond dan een postzegel. Want die hectare grasland zijn de kosten niet. Dat is het bouwvak.
Boeren willen graag mest kwijt. Daar betalen ze voor of ruilen in ons geval.

En dan heb je die machines enz helemaal niet nodig.
Staat er zo'n grote ronde baal voordroog voor 18 euro op zijn plek.
Na 2 belletjes.
1 ik wil morgen maaien.
2 ik wil het morgen in de pak :D

Vaste lasten waren in ons huis in de bebouwde kom maar andere regio niet goedkoper...

Dus ja...

Maar blijf het juist bijzonder vinden hoe mensen dit bestrijden...
Zonder de boekhouding te kennen :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 08:03

mavantos schreef:
Ayasha schreef:
Ja maar ik begrijp dat het meer ‘continu’ is bij Aatrox niet om op vakantie te gaan?
Heb hier ook eentje staan van een vriendin. Die staat ‘tegen onkosten’. Als ze op vakantie gaat moet die zich ook niet druk maken…. Maar dit klinkt als een constante regeling?

Ik ben oprecht nieuwsgierig hoe dit dan werkt voor die persoon. Rijd je dan bv als je tijd hebt en stuur je dan gewoon even bv?

Ik heb op meerdere stallen gestaan waar dit een optie was. Het paard staat dan permanent 'in training'. De eigenaren (vaak buitenlandse mensen, of mensen met een eigen bedrijf) konden dan makkelijk een aantal dagen niet komen. Paard werd dan gereden/gelongeerd/buiten gezet, maar ook assistentie bij de veearts, hoefsmid e.d. zat erbij. Als ze zelf kwamen rijden hadden ze begeleiding.

Paard wordt 4-5 keer per week getraind en/of je hebt les. Als je losse lessen + je stalling bij elkaar optelt red je dat niet voor de €865 die Aatrox betaalt. Ook niet als je eenmaal per week een uur les hebt van een goede trainer (toch vaak €40-50 per les). Eigenlijk is het een koopje. Stallen waar ik stond was zo'n pakket in ieder geval echt wel duurder.

Maar dat is dan toch geen stalgeld?

Ik sta op een stal waar 15 trainingspaarden staan, en 5 pensionklanten.
Als ik daar mijn paarden in training zit ben ik ook 800 kwijt, maar dat is heel wat anders dan stal/pensiongeld. Dan praat je over het in training hebben van je paard en niet over het echte stalgeld.

Niemand telt hier toch zijn lessen op bij het stalgeld dat ze iedere maand kwijt zijn? Ik les ook bij de eigenaresse van stal, en de betaling van de smid, entingen, mest, veearts etc gaan ook via haar, maar dat heeft mijn inziens niks met het stalgeld van doen.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 08:43

Vaak is het één pakket inclusief stalling. Mensen hier tellen ook extra services als binnen- en buitenzetten op bij hun stalgeld. Dit is daar de uitgebreide versie van ;)

Maar ik bedoelde het meer als reactie op mensen die het heel duur vinden en aangaven dat je dan haast geen eigen paard hebt.

Edit; typo
Laatst bijgewerkt door mavantos op 04-11-24 08:53, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 08:52

Ik heb ooit ergens gestaan waar er standaard 4 lessen in de stallingsprijs zaten. Ook als je daar geen gebruik van maakte, paard geblesseerd oid, betaalde je dat.
Dat valt er dan wel onder.

Maar buiten zetten is zoiets waar je toch eigenlijk niet zonder kan voor het paard, vind ik. Dus dat zou ik wel meerekenen in het standaard stalgeld. Als je de lessen af moet spreken zou dat er voor mij buiten vallen.

Hier komt de smid ook elke week of om de week en als paard rond de tijd binnen staat hoef je er niet bij te zijn. Alleen dus te regelen dat ze binnen staan, want de smid gaat niks uit weiland of paddock halen haha. Hier bellen we zelf de smid, spreken antwoordapparaat in en krijgen dan te horen wanneer hij komt. Op andere stal lag er een schrift waar je paard z'n naam in kon schrijven en werd alles gedaan. En kreeg je de nota op box gehangen

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 09:17

Ik ga even afwachten hoe het nu zit me de verhoging die wij krijgen, vanwege de btw.
Ik sta echt op de fijnste plek ooit (omgeving Hardenberg). Geen luxe oid, maar de paarden staan hier in de winter nog minimaal 12 uur buiten (in de zomer langer en vaak 24/7) De staleigenaresse is lekker nuchter en nooit te beroerd om te helpen. Ze kijkt ook echt bij nieuwe stalgenoten of het past in de groep. Die combinatie zorgt er voor dat er vrijwel nooit gezeik is, iedereen graag meehelpt als het nodig is, ook met grote klussen.
We hebben een fijne buitenbak met zeer goede bodem, longeercirkel en een kleine binnenbak die heel fijn is met mijn jonkie. Trailer kan er (tegen betaling) staan.
Ik vind de 305,- die ik nu betaal prima. Een kleine verhoging zou ik ook snappen. We gaan het zien.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 10:07

Wij gaan van 475 naar 500. Full pensionstalling in de randstad. Als je extra dingen wilt zoals paddock alleen dan betaal je 30 euro extra.

Kimmie235

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 10:20

joyce B schreef:
Je kunt ook prima op het platteland wonen zonder veel grond, stallen en een bak... de meerprijs van een hectare grond ten opzichte van zeg zo'n 1000m2 tuin is al snel minimaal €150.000! Dat kan flink oplopen.
Het verschil tussen 1ha, voor alleen je eigen 2 dieren en bijv. 3ha, voor of meer paarden, kan ook weer flink oplopen.

Je moet zelf echt in duurder gebied wonen met meerdere eigen paarden en verhuizen naar goedkoper gebied om daar beter van te worden als je echt alle extra koste mee telt. .

Paarden aan huis is, als je het goed wilt bouwen en onderhouden, echt veel duurder dan 1 in pension.

Verder is het mooi dat jij voor €18,- de baal het op de plek hebt staan, maar hier betaal ik voor een loonbedrijf dat komt persen en wikkelen en het op de plek zet met balenklem toch echt richting de €25,- per baal.

En na 15 jaar hooien, schudden en op rijtjes/wiersen leggen, wilde de boer er hier vanaf. Te bewerkelijk/ tijdrovend, het moest altijd als hij zelf ook druk was en de hulpen hadden er geen zin in. Te veel paaltjes, geulen/greppels en hobbelig land.

]

Maar de hypotheek voor dat stuk land, dat wordt dan toch eigendom? Dat is toch totaal anders dan huur aan een pensionstal waarvan iets nooit eigendom wordt? Wellicht is het zelfs winstgevend, het land kan in al die jaren tijd flink meer waard worden.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 10:25

Kimmie235 schreef:
joyce B schreef:

]

Maar de hypotheek voor dat stuk land, dat wordt dan toch eigendom? Dat is toch totaal anders dan huur aan een pensionstal waarvan iets nooit eigendom wordt? Wellicht is het zelfs winstgevend, het land kan in al die jaren tijd flink meer waard worden.

Het wordt eigendom en als je het verkoopt heb je (als het goed is) minimaal je aankoopbedrag terug, maar je hebt al die tijd wel rentekosten als je het financiert.

Reken maar uit wat 2% rente kost over €150.000 per jaar. Je rentekosten moet je optellen bij je maandelijkse kosten van je paard, maar ook de extra onderhoudskosten.

Paarden thuis houden is duurder dan alleen je hooi, stro en brok.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 10:32

joyce B schreef:

En dat zijn ook nog prijzen zonder bijzondere faciliteiten. Denk dat weinig mensen die 500 - 600 - 700 p/m aftikken geen binnenbak oid hebben, dat is ook niet gratis mocht je het op je eigen terrein willen hebben. In die zin is het ook appels met peren vergelijken.

Kimmie235

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 10:48

mavantos schreef:
Het wordt eigendom en als je het verkoopt heb je (als het goed is) minimaal je aankoopbedrag terug, maar je hebt al die tijd wel rentekosten als je het financiert.

Reken maar uit wat 2% rente kost over €150.000 per jaar. Je rentekosten moet je optellen bij je maandelijkse kosten van je paard, maar ook de extra onderhoudskosten.

Paarden thuis houden is duurder dan alleen je hooi, stro en brok.

Ik snap dat er verdere kosten bijkomen. Ik richt me in bovenstaand stuk ook alleen op het argument dat je je hypotheek mee moet rekenen als kosten voor paarden. Dat vind ik niet passend, grote kans dat je, na hypotheekrenteaftrek, nog dikke winst hebt op het stuk land. Als je land huurt voor je paarden vind ik het een ander verhaal, en zou ik ze wel meerekenen

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 10:52

Myfairytale schreef:
Ik ben wel benieuwd in welke regio's iedereen zit.
Als zullen de hogere prijzen voornamelijk in de randstad zijn vermoed ik.

Brabant, aan de Loonse en Drunense duinen. Grote weides, in de winter paddock. Grote binnenbak met goede bodem, buitenbak, longeerbak. All in, incl hooi, krachtvoer , mesten en opstrooien, buiten en binnen zetten dus 265 euro per maand.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 10:55

die prijzen die joyce B, wauw.... dat hebben wij niet betaald aan die 3 hectare grond
Citaat:
Grasland
De gemiddelde prijs van grasland is in het eerste kwartaal van 2024 gestegen met 2,9 procent. De prijs komt uit op gemiddeld 73.300 euro per hectare. Dat is 5,6 procent boven de gemiddelde prijs van grasland in 2023 van 69.400 euro per hectare.

En ik heb elders al eens gezegd, dit zijn prijzen van nu, bij ons lag de prijs heeeeel veel lager.
Zoals bij veel mensen is.
Niet iedereen is 25 op bokt hè.
En we waren overigens niet opzoek naar 3 hectare, maar dat zat er nu eenmaal bij...
Niet aangeschaft om meer paarden te houden, voor pensionklanten te willen oid.

Nu beginnen en alles aankopen heb ik al vaak van gezegd dat die andere prijzen moeten hanteren.
Ik ga hier niet schrijven wat ons huis met ruim 3 hectare heeft gekost...maar laat ik zeggen dat ik daar nu duurdere tussenwoningen van zie staan....

En ja omdat we dus een flink stuk hebben, niet opgedeeld in kleine stukjes dus de boer kan lekker doorrijden in zijn werk en is zo klaar, kunnen we de dingen doen zoals we het doen.
Heb je kleiner werken dat soort regelingen niet.
En mensen in de regio hebben ook weer geluk, want die kunnen dan weer goedkoop hooi bij ons kopen, want de prijzen die hier voor een baal staan vragen wij ook niet...iedereen blij. Behalve jaloers bokt :D

Ik zeg dus ook niet dat andere maar zo weinig kwijt moeten zijn. Maar de vraag is toch wat betaal je.
Nou dat. Kan er niets anders van maken. En dat maakt gemiddelde hoog en laag samen.
En dat er dan pissig worden omdat ze dat ook wel zouden willen...tja...niet mijn probleem.
Want ja het is pure gift... meer kan ik er niet van maken.

Maar wel zeggen ja in een goedkope plek gaan wonen, ja dat zijn keuzes, die wij wel hebben gemaakt.
Giftig worden omdat je zelf die keuzen niet maakt...tja....
Ik wil naar Denemarken, mijn vriend niet, moet ik nu giftig gaan worden op mensen die er wel wonen?
nee toch..keuzes, ieder de zijne.

Ik begrijp echt de vijandigheid niet, van die mensen die het een ander niet gunnen.
Of zo kortzichtig zijn dat ze niet snappen dat dit kan....
Nogmaals, ik benijd niemand die nu nog een huis wil kopen, niet eens in de bebouwde kom. Het is een zotte tijd nu.... en de prijzen zoals ze nu zijn is schandalig.

Overigens ook stallen met binnenbak kosten hier geen 600,- Kan wel, hoeft niet.
Maar dat kan volgens bokt dan weer niet uit.... echt.... zo knap dat jullie de boekhouding van andere steeds weer weten :))

https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... denpension

https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... teiten-etc

Maar ik zou zeggen, kat hier nog lekker even door, ga ik elders op bokt me vermaken en kijk later wel weer eens.... :+

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 11:07

DuoPenotti schreef:
Ik begrijp echt de vijandigheid niet, van die mensen die het een ander niet gunnen.

Volgens mij is het geen vijandigheid. Maar meer dat zulke situaties voor de meeste mensen nú niet haalbaar zijn. Niemand kan nu nog terug in de tijd om 20 jaar geleden een boerderij te kopen waar een paard vandaag alsnog goedkoop kan staan. Of zelfs maar 5 jaar terug om bitcoins te kopen.
Fijn voor iedereen die dat wel gedaan heeft, maar op geen enkele manier relevant voor mensen die nu tegen een verhoging van het stalgeld aanhikken.

Waalre is hier 150 km vandaan, dus wat moeten mensen in de randstad met zo'n advertentie?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 11:12

Lieser schreef:
DuoPenotti schreef:

Volgens mij is het geen vijandigheid. Maar meer dat zulke situaties voor de meeste mensen nú niet haalbaar zijn. Niemand kan nu nog terug in de tijd om 20 jaar geleden een boerderij te kopen waar een paard vandaag alsnog goedkoop kan staan. Of zelfs maar 5 jaar terug om bitcoins te kopen.
Fijn voor iedereen die dat wel gedaan heeft, maar op geen enkele manier relevant voor mensen die nu tegen een verhoging van het stalgeld aanhikken.

Waalre is hier 150 km vandaan, dus wat moeten mensen in de randstad met zo'n advertentie?

oooh, de vraag is dus, wat betalen mensen in de randstad in 2025?

Oh, die memo had ik gemist.... :j

Er reageren toch mensen uit heel Nederland.
Mensen van alle leeftijden.
En mensen die ook op stallen staan waar mensen misschien al 30 jaar een stal hebben, dus ook gekocht voor gunstige prijzen en die ook nog gunstig door kunnen berekenen aan de klant.
Fijn toch? :j

nederland is groter dan de randstad.
Heel eerlijk, daar had ik geen paard gehad, zie prijzen die hoger zijn dan onze hypotheek. niet op pension en aan huis helemaal niet.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 11:21

DuoPenotti schreef:
die prijzen die joyce B, wauw.... dat hebben wij niet betaald aan die 3 hectare grond
Citaat:
Grasland
De gemiddelde prijs van grasland is in het eerste kwartaal van 2024 gestegen met 2,9 procent. De prijs komt uit op gemiddeld 73.300 euro per hectare. Dat is 5,6 procent boven de gemiddelde prijs van grasland in 2023 van 69.400 euro per hectare.

En ik heb elders al eens gezegd, dit zijn prijzen van nu, bij ons lag de prijs heeeeel veel lager.
Zoals bij veel mensen is.
Niet iedereen is 25 op bokt hè.
En we waren overigens niet opzoek naar 3 hectare, maar dat zat er nu eenmaal bij...
Niet aangeschaft om meer paarden te houden, voor pensionklanten te willen oid.

Nu beginnen en alles aankopen heb ik al vaak van gezegd dat die andere prijzen moeten hanteren.
Ik ga hier niet schrijven wat ons huis met ruim 3 hectare heeft gekost...maar laat ik zeggen dat ik daar nu duurdere tussenwoningen van zie staan....

En ja omdat we dus een flink stuk hebben, niet opgedeeld in kleine stukjes dus de boer kan lekker doorrijden in zijn werk en is zo klaar, kunnen we de dingen doen zoals we het doen.
Heb je kleiner werken dat soort regelingen niet.
En mensen in de regio hebben ook weer geluk, want die kunnen dan weer goedkoop hooi bij ons kopen, want de prijzen die hier voor een baal staan vragen wij ook niet...iedereen blij. Behalve jaloers bokt :D

Ik zeg dus ook niet dat andere maar zo weinig kwijt moeten zijn. Maar de vraag is toch wat betaal je.
Nou dat. Kan er niets anders van maken. En dat maakt gemiddelde hoog en laag samen.
En dat er dan pissig worden omdat ze dat ook wel zouden willen...tja...niet mijn probleem.
Want ja het is pure gift... meer kan ik er niet van maken.

Maar wel zeggen ja in een goedkope plek gaan wonen, ja dat zijn keuzes, die wij wel hebben gemaakt.
Giftig worden omdat je zelf die keuzen niet maakt...tja....
Ik wil naar Denemarken, mijn vriend niet, moet ik nu giftig gaan worden op mensen die er wel wonen?
nee toch..keuzes, ieder de zijne.

Nogmaals, ik benijd niemand die nu nog een huis wil kopen, niet eens in de bebouwde kom. Het is een zotte tijd nu.... en de prijzen zoals ze nu zijn is schandalig.

Overigens ook stallen met binnenbak kosten hier geen 600,- Kan wel, hoeft niet.
Maar dat kan volgens bokt dan weer niet uit.... echt.... zo knap dat jullie de boekhouding van andere steeds weer weten :))

https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... denpension

https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... teiten-etc

Maar ik zou zeggen, kat hier nog lekker even door, ga ik elders op bokt me vermaken en kijk later wel weer eens.... :+

Jaloers Bokt ook _O- . Mij niet bellen voor paarden aan huis. Veeeeel teveel werk. Zelfs als het 75% goedkoper is dan stalling op een pensionstal zou ik het nog niet willen :o

Er doet echt niemand giftig. Er wordt alleen benadrukt dat je hogere lasten zult hebben t.o.v. een normale eengezinswoning. Zelfs als je alles afbetaald hebt en geen rente betaald is nog je WOZ hoger, maar ook je water-/elektra verbruik :') . Volgens mij bedoelt iedereen alleen maar dat je niet alleen je hooi, stro en brok kunt rekenen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 11:30

Ik zoek nog een pony in pension erbij,ik vraag bijna niets,verdien er niks aan en doe alles en nog geen 10 min stappen van een heel groot bos en toch vinden mensen het te duur of willen korting.Kom nou,ben Sinterklaas niet.Mensen van buitenaf verkijken zich op het werk wat ik ermee heb.Mijn paard is 29 en er komt geen nieuw paard meer,dus pensionpaarden,nu al 1 erbij.Stop ik ermee,wat doe ik dan met het land, dat kan zo niet blijven liggen.Of er een boer mukjes op laten zetten.
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 04-11-24 11:34, in het totaal 3 keer bewerkt

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 11:30

Volgensmij is het topic voor iedereen toch?

Ik zit in het oosten van Overijssel tegen de Duitse grens aan en betaal €310 volpension met luxe binnenbak :=

Staan maar 6 paarden en ze gaan de hele dag naar buiten en alles word gedaan voor je. Beste plek waar ik ooit gestaan heb.

Onyks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 11:31

Ik betaal 290, in december 295. Geen idee of het nog hoger wordt per januari.

Paarden staan in een 'paddock paradise' in de randstad, onbeperkt ruwvoer en 24/7 buiten met schuilstallen. Ik heb 2 x per week een mestbeurt.

Wel uitrijmogelijkheden, een buitenbak maar geen binnenbak.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 11:32

DuoPenotti schreef:

En mensen die ook op stallen staan waar mensen misschien al 30 jaar een stal hebben, dus ook gekocht voor gunstige prijzen en die ook nog gunstig door kunnen berekenen aan de klant.

Heel eerlijk, daar had ik geen paard gehad, zie prijzen die hoger zijn dan onze hypotheek. niet op pension en aan huis helemaal niet.

Ach, als je vastbesloten bent om mensen als jaloers weg te zetten, is elke reactie verspilde energie.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 11:36

Lieser schreef:
DuoPenotti schreef:

Ach, als je vastbesloten bent om mensen als jaloers weg te zetten, is elke reactie verspilde energie.

dat gevoel heb ik wel ja, dat elke reactie verspilde energie is, dat wel.... want dat het topic niet randstad gebonden is rageer je niet op.
Want kan er niet veel meer van maken op het moment.
Nee niet allemaal, maar zeker veel wel.

En die 3 ledlampen op stal zijn de stroom niet...
water is idd meer, dat is een feit.
Al hadden we voorheen nog van die grondwater pompjes waar ze zelf water mee oppompen.
Dat vonden ze lekkerder dan kraanwater.

Maar vind dat zelf niet een fijn idee omdat het niet getest is, geef ze liever kraanwater.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 11:50

Dit topic laat wel zien dat het heel gezellig is om een pensionstal te runnen :D

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 11:51

DuoPenotti schreef:

Wij zij vijandig en jaloers en afgunstig maar jij noemt iedereen die niet bereid is om 25 jaar terug te gaan in de tijd om een onwijs betaalbaar huis met veel grond ff aan te schaffen meteen kortzichtig. Dat is uiteraard helemaal logisch en ook niet vijandig bedoeld :')

Wat kan dan, in 2024 of 2025 een huis met genoeg grond in de Randstad aanschaffen om inclusief alle bijkomende lasten goedkoper uit te zijn dan die pensionstalling van € 400+? Of zelfs butien de Randstad maar wel met voldoende grond en faciliteiten. Je mag mij best uitleggen hoe dat kan :j

Het kan wellicht in jouw specifieke situatie maar deze is niet van toepassing voor 95% van andere paardeneigenaren en ten tweede niet relevant tenzij iemand al grond heeft.

Het topic gaat overigens over stalgeld in 2025, niet over mensen die geen stalgeld betalen en het maar onzin vinden :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 12:53

ruitje schreef:
Dit topic laat wel zien dat het heel gezellig is om een pensionstal te runnen :D

_O-
Ik wil nooit een pensionstal. :))