superpony schreef:TS, ik snap jou wel hoor, En je bent afhankelijk van de stal, dus kan niet anders doen dan wat zij willen en dat is verhuizen.
Maar als ik het zo lees is het wel heel sneu voor de jaarling. Die mist dan toch ergens een goede basis om met andere paarden om te gaan.
Grote kans dat jouw ruin eigenlijk doet wat hij moet doen en er echt een reden is voor zijn gedrag naar de jaarling. Maar dat is zo veel te moeilijk om te beoordelen.
Mijn super lieve ruin die echt bij alles kon staan en ook is ingezet om paarden weer sociaal te krijgen viel ooit een andere pony aan en lelijk ook. Bleek dat die pony wat mankeerde en is ook terug gegaan naar de verkoper. Was net gekocht. Ik vond het vreselijk hoor en je haalt ze uit elkaar, maar ik kon me niet voorstellen dat hij het zomaar zou doen.
Van de quarters die we nu hebben weten we gewoon dat ze soms sociale !@#$% zijn en daar houden we dan rekening mee met koppelen. Van mn ruin was 100% de basis wel goed, maar is later wel een en ander mis gegaan.
Ik hoop dat jullie ene leuke plek vinden.
Op stal denken ze dat het de leeftijd een beetje is. Te groot geworden om nog met alles weg te komen, zoals als ze veulen zijn. En daarbij toch nog te klein om de paardentaal echt goed te snappen….
Maar ik weet het niet of het dat is. Wellicht is het gewoon die van mij die eindelijk een kans ziet om hoger in rang te komen. Zou goed kunnen. Het zijn en blijven dieren.
Hoe ontzettend lief hij ook altijd geweest is, instinct zal sterker zijn.
We gaan vandaag weides af… zoeken zoeken!